Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stacja lutownicza - chinol a 2x droższa marka

młodzianin 16 Aug 2012 19:13 4074 17
    młodzianin
    Level 9  
    Witam . :D
    Jestem (bardzo) początkującym ,,elektronikiem"(o ile tak się mogę nazwać) .

Poszukuje jakąś stację lutowniczą hot air i grotówkę w jednym .
    Na początku pomyślałem o jakiejś chińskiej Yihua ale po przeglądnięciu opinii i artykułów na jej temat zniechęciłem się i to bardzo .
    Poszukuje stacji która będzie służyła przez lata (ewentualnie drobne naprawy typu wymiana grzałki).
    Zacytuje jedną wypowiedź z na temat tego chinola (tj. Yihua/Zhaoxin):
    Quote:
    ,,Kto kupuje tanio ten kupuje dwa razy"

Pomyślałem poszukać coś lepszego i droższego zarazem (500zł- taka górna granica mojego budżetu).
    Pomyślałem o droższej ZD-987 lub ZD-982 lub też ZD-912.

Mam odnośnie nich kilka pytań :
    Mieliście do czynienia ze sprzętem ZD ? [pytam tu o opinie posiadaczy tego sprzętu a nie coś typu: nie kupuj tego badziewia bo to chinol. Ja jakoś nie spotkałem się ze złymi opiniami na jego temat]
    Czy da się do którejś z w/w podłączyć pistolet od rozlutownicy tego samego producenta? Link

Sprzętu na razie bene używał góra 3 razy w tygodniu po ok 2godz , ale wraz ze wzrostem doświadczenia i wieku będzie on używany coraz częściej .

Hmmm chyba że możecie polecić coś innego - ale pamiętając że zależy mi też na hot air gdyż sporadycznie będę go używał go gięcia polistyrenu HIPS . Może osobno gotówka a osobno hot air ?

Piszcie co sądzicie na ten temat.
    Pozdrawiam.
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A ty myślisz, ze te ZD, to co to jest? Chińczyk i to pełną gębą. miałem wątpliwą okazję pracować na stacji ZD916 i mam bardzo złe zdanie-
    - pierwsza kolba sobie wzięła i pękła, ładnie, na okrągło, cały gwint na który nakręca się przód kolby sobie "odlatał";