Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CLIO IIIph2 AFF A3 - nie moge sparować wyświetlacza z radiem

maddob 17 Aug 2012 22:09 9342 13
  • #1
    maddob
    Level 12  
    Witam,

    Od dłuższego czasu borykam się z problemem dopasowania wyświetlacza do radia w moim aucie. Kupiłem CLIO z 2010 po włamaniu. Auto miało oryginalnie navi TOMTOM by CARMINAT. Kupiłem taki wyświetlacz na alle i poległem na zmianie VIN ( siedzi tam TMS470 ) więc sobie odpuściłem. Następnie zakupiłem wyświetlacz AFF A3 do tego radia i tutaj też poległem. Siedzi tam układ NEC ( 100pin ) o oznaczeniu F3377AM2 (A1 ) w któym jest zapisany VIN. Potrzebuję zmienić VIN na pasujący do mojego auta. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc??? Z chęcią odeślę wyświetlacz do kogos kto wykona dla mnie taką usługę lub programatora do tego typu układów. Ponizej załączam fotkę sprawcy całego zamieszania :)

    CLIO IIIph2 AFF A3 - nie moge sparować wyświetlacza z radiem
  • #2
    LukasSandyra
    Level 12  
    Ja nie mam w samochodzie fabrycznej nawigacji, ale chcę ją sobie dorobić, na tym forum jest opisane jak ją sobie założyć, co prawda opis dotyczy megane, ale w clio jest podobnie. W każdym razie zaopatrzyłem się już w wyświetlacz z navi, rozkręciłem go i zobaczyłem, że mój działa na ARM11 samsunga, gdy zadałem pytanie czy w navi jest numer VIN to uzyskałem odpowiedź, że nie, natomiast VIN jest zapisany w tej białej skrzyneczce, sterowniku interfejsu multimedialnego, o oznaczeniu BIC coś tam, zapewne w to też się musiałeś zaopatrzyć bo moduł ten jest w clio umieszczony na obudowie nawigacji, nie wiem na razie co siedzi w środku tego modułu, ale w nim spróbuj zmienić VIN to może wtedy zadziała.
  • #3
    maddob
    Level 12  
    Wszytsko pięknie, ale biała puszka JOHNNSON CONTROL ( ocalała i ma VIN mojego auta ) zgłasza się swoim VIN'em a LCD TOM TOM swoim :( Rozkręcałem LCD i siedzi tam TMS470. Jak na razie prace trwają nad AFF A3 żeby chociaż on ruszył... później będziemy kombinwać z TOM TOM. Im nowsze auto tym większe problemy. Wszędzie VIN :)
  • #4
    LukasSandyra
    Level 12  
    Dobra, rzeczywiście w późniejszych wypowiedziach na tamtym forum potwierdzili, że w wyświetlaczu jest zapisany VIN, ale pewien użytkownik tamtego forum, który sam sobie zakładał nawigacje ma wszystkie elementy z różnych samochodów, tzn. navi, sterownik i radio i to wszystko mu ze sobą działa, a jedyne czego musiał użyć to CLIP'a.
  • #5
    maddob
    Level 12  
    LukasSandyra wrote:
    Dobra, rzeczywiście w późniejszych wypowiedziach na tamtym forum potwierdzili, że w wyświetlaczu jest zapisany VIN, ale pewien użytkownik tamtego forum, który sam sobie zakładał nawigacje ma wszystkie elementy z różnych samochodów, tzn. navi, sterownik i radio i to wszystko mu ze sobą działa, a jedyne czego musiał użyć to CLIP'a.


    Chyba gość bajki pisze :) CLIP wszystko widzi, pokazuje numery VIN ale gdy chcesz cokolwiek dokodować to wyrzuca komunikat "KALKULATOR JUŻ SKONFIGUROWANY". Żeby to wszystko działało muszą być te same nr VIN inaczej UCH blokuje komunikację pomiędzy tymi urządzeniami. Jedyną możliwością jest wykasowanie VIN do stanu "zerowego" i dokodowanie sprzętów jako nowe lub zmiana VIN na zgodny z autem. Nawet "głupie" radio w tej chwili ma VIN i na nic kody i inne cuda... przynajmniej w Renault - Ci co kupują i sprzedają używany sprzęt na alle to raczej nie wiedzą o tym że bez grzebania w elektronice się nie obejdzie. To nie Tuner List, gdzie wystarczył "KOD" i chulało w każdym aucie :)
  • #6
    woytus
    Level 11  
    maddob wrote:
    Chyba gość bajki pisze

    Bajki to możesz sobie pooglądać w TV.
    Sam zakładałem i wiem co pisze. Łatwo nie było, bo praktycznie przecierałem szlaki w tym temacie i nie miałem pomocy od nikogo. Na początku wleciał zestaw radio, interfejs multimedialny (biała puszka) oraz wyświetlać i manipulator z jednego autka i do tego jeszcze CBOX- urządzenie pozwalające na obsługe pamięci USB , więc komplet. Podłączyłem i działało po pierwszym włączeniu. Nie było nic trzeba robić CLIPEM.


    LukasSandyra wrote:
    a jedyne czego musiał użyć to CLIP'a.

    Gdzie masz tam napisane że CLIP-a musiałem użyć?? Ludzie jak nauczycie się czytać ze zrozumienie, to życie będzie łatwiejsze.

    Do tego po kilku miesiącach zmieniałem wyświetlacz od TomTom Live i na bank ma inny VIN a mi wszystko działa bez problemu. To nie o VIN chodzi...
    Bo inaczej u mnie by była klapa i nic by nie działało…

    W załączaniu zdjęcia zrobione odrazu po pierwszym uruchomieniu że wszystko działało bez problemu jeśli chodzi o komunikacje między radiem a wyświetlaczem.

    CLIO IIIph2 AFF A3 - nie moge sparować wyświetlacza z radiem CLIO IIIph2 AFF A3 - nie moge sparować wyświetlacza z radiem CLIO IIIph2 AFF A3 - nie moge sparować wyświetlacza z radiem
  • #7
    LukasSandyra
    Level 12  
    woytus wrote:
    Gdzie masz tam napisane że CLIP-a musiałem użyć??


    Napisałeś tak:
    woytus wrote:
    Jeśli będziesz miał w multimediach zgodność VIN to obchodzi się bez CLIPA, przy uruchomieniu


    Ponieważ zaznaczyłeś, że we wszytskim masz inny numer VIN to zrozumiałem to tak, że clipa użyć musiałeś.
    To ja już nie wiem, czy jest on potrzebny, wtedy gdy ma się różne numery VIN bo teraz piszesz, że nie musiałeś go użyć...
  • #8
    woytus
    Level 11  
    Więc na forum Megane i tu napisałem, że pierwszy zestaw cały miałem z jednego autka czyli z jednakowym VIN-em. I CLIPA nie używałem. Tak trudno czytać że zrozumieniem??
    LukasSandyra wrote:
    Ponieważ zaznaczyłeś, że we wszytskim masz inny numer VIN to

    Aktualnie tak, ale na początku nie.
  • #9
    LukasSandyra
    Level 12  
    Widzę, że nie bardzo się rozumiemy. Doczytałem, że wszystko miałeś z jednego samochodu, w końcu jak sam napisałeś:
    woytus wrote:
    Najlepiej jakby wszystko było z jednego autka włącznie z radiem (wtedy odchodzi przyuczanie radia do NAVI), wtedy w multimediach nie ma konfliktu numeru VIN i potrzeba tylko wklepać KOD radia

    Ale zaznaczyłem też i zrobię to ponownie, napisałeś również na forum megane tak:
    woytus wrote:
    Jeśli będziesz miał w multimediach zgodność VIN to obchodzi się bez CLIPA, przy uruchomieniu.

    Zrozumiałem to tak, że jeżeli już ten VIN będzie różny to CLIPA użyć trzeba. Zadam pytanie wprost - dobrze myślę czy źle? Czy Ty jak wymieniałeś wyświetlacz na TomTom Live to musiałeś użyć tego CLIPa?

    Jest na forum jeszcze taki wątek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1808851.html
    Tam też ktoś niby kupił cały zestaw, a jednak navi się blokuje. Winą za to obarczają różne VINy pomiędzy navi a komputerem samochodu, czy tam radia a komputerem.
  • #10
    maddob
    Level 12  
    Podobno, powtarzam podobno bo ilu speców tyle opinii - wszystko zależy od UCH w RENAULT. Jeśli "biorca" jest w niższej specyfikacji wyposażenia nie wszystkie informacje są potrzebne do odpalenia zestawu multimedialnego i może się zdarzyć że zestaw "odpali" przy pierwszym podłączeniu jeśli mamy oryginalną wiązkę z "dawcy" . Szczególnie dotyczy to modeli z najniższą wersją zestawu audio, tam nie ma VIN'u w wyświetlaczu i sieć pokładowa go nie widzi, wiec nie ma konfliktu. Natomiast jeśli system audio jest ciut bardziej rozbudowany np. o wyświetlacz graficzny i radio z czytnikiem USB, wtedy każdy moduł ma nr VIN i UCH widzi konflikt numerów VIN przy zmianie któregokolwiek z tych modułów. Przydają się również schematy z VISU, ponieważ nie wszystkie połączenia w kostkach są identyczne i "kabelki" zamienione są miejscami...
    Powoli zaczynam się czuć jakbym szukał 5zł w szambie :)
  • #11
    woytus
    Level 11  
    LukasSandyra wrote:
    Czy Ty jak wymieniałeś wyświetlacz na TomTom Live to musiałeś użyć tego CLIPa?

    Nie, nie musiałem na szczęście. Będę się powtarzał, bo gdzieś już to pisałem na forum. Ze zmianą wyświetlacza LIVE było tak:
    Próbowałem u handlarza ze trzy wyświetlacze z LIVE i na 3 próby działał tylko 1, który obecnie używam. Znaczy działały wszystkie, ale tylko jeden wyświetlał info z radia.

    maddob wrote:
    Jeśli "biorca" jest w niższej specyfikacji wyposażenia nie wszystkie informacje są potrzebne do odpalenia zestawu multimedialnego i może się zdarzyć że zestaw "odpali" przy pierwszym podłączeniu jeśli mamy oryginalną wiązkę z "dawcy" . Szczególnie dotyczy to modeli z najniższą wersją zestawu audio, tam nie ma VIN'u w wyświetlaczu i sieć pokładowa go nie widzi, wiec nie ma konfliktu. Natomiast jeśli system audio jest ciut bardziej rozbudowany np. o wyświetlacz graficzny i radio z czytnikiem USB, wtedy każdy moduł ma nr VIN i UCH widzi konflikt numerów VIN przy zmianie któregokolwiek z tych modułów.


    U mnie było radio z graficznym wyświetlaczem i z bluetooth, ale bez USB. Wersja chyba trochę wyższa, bo mam również grzane siedzonka. A do tych wszystkich teoriach o nr VIN dodam że od prawie roku jeżdżę z licznikiem od innego samochodu czyli z innym numerem VIN w liczniku. Dokładałem tempomat, więc wymiana licznika była obowiżkowa i nic CLIPEM nie musiałem zmieniać poza przyuczeniem BSI do tempomatu.
    Według teorii spiskowych o nr VIN; Navi, radio oraz licznik nie powinny mi w ogóle zadziałać, a działają.
  • #12
    maddob
    Level 12  
    UCH nie blokuje licznika, też mam inny numer VIN licznika z tego wzgledu, ze auto było po kradziezy z Francji a musiałem mieć od wersji F1 lub GT, skalowane do 250 km/h. Problem jest tylko z systemem audio - musi być zgodność numerów VIN. W innym przypadku załącza się ochrona komponentu. Jak to wytłumaczył mój kolega, który pracuje w ASO - radio i navi jest łatwo zaj...ć i dlatego są utrudnienia. Dla kolegów posiadaczy MEGANE III - radio, wyświetlacz można zmieniać do woli :) Laguan III radio chodzi z innym VIN a wyświetlacz już nie. CLIO III po lifcie - radio, wyświetlacz oraz moduł multimedialny muszą mieć ten sam VIN... Ćwiczyłem na kilku autach.
  • #13
    yuer
    Level 10  
    Panowie. Ja w podobnym temacie. Mam dziewiczego Carminat TomTom (najprawdopodobniej od Laguny III) i próbuję go założyć w miejsce posiadanego Carminat TomTom Live do mojego E IV ph3. Mam też CLIP'a i Dialogysa (wątek Renault Espace IV ph3. Zamiana Carminat TomTom Live na Carminat TomTom). Nijak nie mogę się do niego dostać. Czy możecie coś podpowiedzieć? Widzę, że parę kombinacji już ćwiczyliście. Ja przy moim temacie opanowałem już CLIP'a i poczytałem MR'y i nadal nie mogę go zaprogramować. Sam jako dziewiczy też nie startuje - VIN jest niezbędny.
  • #14
    yuer
    Level 10  
    Nikt nie zamknął wątku, myślę, że mogę coś dopisać, może ktoś skorzysta.
    Prawda jest taka, że CLIP może ponownie skonfigurować komponent/konserwę/moduł tak, aby pracował w danym samochodzie. Warunkiem jest, aby moduł sprawiał wrażenie "dziewiczego", czyli nie miał wpisanego VIN. Do przywracania dziewictwa modułom służy DDT (jest dystrybuowany pod ścisłą kontrolą Renault tylko zaufanym serwisom, CLIP służy do kasowania naiwnych klientów, którym się zdaje, że ASO może im nie popsuć samochodu). Drugim warunkiem przyuczenia komponentu/konserwy/modułu jest występowanie go w danym modelu samochodu, bo "plug&pray" w wydaniu Renault jest okrojone i CLIP, pomimo że zna dany moduł, to jeżeli nie występuje na liście skojarzonej z danym modelem to wyświetli "moduł nierozpoznany". Na to też są sposoby, wystarczy znaleźć i zmodyfikować odpowiedni plik konfiguracyjny CLIP. Jeżeli chodzi o DDT, to od niedawna nie jest już aż taki nieosiągalny, wystarczy pogooglać.
    Ja, w swoim przypadku (przeszczepienie TomTom z Megane III w miejsce TomTom Live w Espace IV) musiałem sprawić tylko, aby CLIP przestał pyszczyć, że "moduł nierozpoznane".

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przy okazji przestrzegam przed żonglowaniem kartami pomiędzy urządzeniami TomTom. Ja w ten sposób wyłączyłem w swoim Espace IV obsługę dżojstika (potem długo musiałem się męczyć z pilotem BT) bo chciałem zweryfikować poprawność aktualizacji map dla kumplowej Clio II. Żeby było śmieszniej, CLIP nie jest w stanie zmienić sposobu obsługi dżojstik/BT. Takie rzeczy są możliwe tylko za pomocą DDT. Jeżeli już żonglujecie kartami pomiędzy urządzeniami, to przed włożeniem karty sprawdźcie, czy katalog loopdir jest pusty.