Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radmor 5412 - przoblem ze wskaźnikiem wysterowania i skalą UKF

18 Sie 2012 14:30 5052 10
  • Poziom 2  
    Witam,

Na początek informuję, że jestem początkujący i przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Dostałem Radmora 5412 w którym wzmacniacz pracuje bez zastrzeżeń. Tuner też jest sprawny, choć jeszcze nie przestrojony. Problem polega na tym, że we wskaźniku wysterowania nie świecą niektóre diody, czasem wszystkie, czasem od połowy. Częsty przypadek w tym modelu. Podobnie jest ze skalą częstotliwości. Diody nie przechodzą płynnie, przeskakują lub zapala się kilka na raz.
    Wskaźnik poziomu sygnału oraz dostrojenia nie świeci w ogóle. Myślę jednak, że jest to spowodowane nieprzestrojonym tunerem (chociaż udaje mi się złapać jedną stację i myślę że mimo słabego sygnału jedna dioda się powinna zapalić).

Na początek sprawdziłem napięcia na zasilaczu. Wartości napięcia na tranzystorach T510 i T515 zgadzają się ze schematem. Do wskaźnika wysterowania dochodzi 26V i 18V, czyli tak jak powinno być.
    Przelutowałem też wszystkie połączenia na płytce wskaźnika. Wszystkie diody są sprawne. Niepokoją mnie napięcia na układach A277d. Zasilanie jest 15V, więc chyba w normie. Jednak na niektórych pinach, do których podłączone są diody jest 0V, a powinno być od 10 do 16 (w zależności od pinu).
    Wymieniłem układy A277d (wyciągnięte z Diory 354A , w której działały), jednak problem nie znikł. Napięcia także się nie poprawiły. Gdzie jeszcze może tkwić problem?
  • Spec od sprzętu Unitra
    mamgalaxy napisał:
    Do wskaźnika wysterowania dochodzi 26V i 18V, czyli tak jak powinno być.
    To 26V jest tylko do żarówek. A z tym 18V to na pewno jest ok? Bo trochę dziwne, że dwa wskaźniki nie działają.
  • Poziom 30  
    Zimne luty na diodach LED ?
  • Poziom 2