Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Star 200 24v - Brak świateł kierunkowskazów i awaryjnych

18 Sie 2012 14:33 5385 14
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jak w temacie brak świateł kierunkowskazów i awaryjnych.
    Rozebrałem puszke od przerywacza i złączyłem elektromagnes to kierunki świecą ale nie mygają. Elektromagnes wymieniłem na nowy i nic nie pomogło jest tak samo. Wymieniłem również włącznik świateł awaryjnych bo na począdku miałem tak że jak im sie poruszało to światła raz mygneły.
    Proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nowwak napisał:
    złączyłem elektromagnes

    Chyba przekaźnik...
    Odłącz przerywacz, sprawdź, czy masz zasilanie na jego wejściu, zewrzyj kawałkiem przewodu jego wejście z wyjściem (49 z 49a) i przełączaj kierunkowskazy. Powinny się palić światłem ciągłym. Jeśli działają, to uszkodzony przerywacz. Nie działają - przełącznik pod kierownicą, wyłącznik awaryjnych.
  • Poziom 10  
    Który przekażnik? W przerywaczu idzie 5 przewodów dwa od góry oznaczone 49 i 49 i przy niżej 31 , C2 , C . Masa to jest C a 31 prądowy
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Witam
    Jak pisze kolega Błażej zepnij drutem zacisk 49 i 49a ,wtedy jak dasz kierunki powinno świecić .Musisz zobaczyć czy na zacisku 49.masz napięcie ,gdy włączysz awaryjne i masz wyłączone (oczywiście stacyjka w pozycji zapłonu).

    Dodano po 2 [minuty]:

    C -kontrolka auta
    C1 lub C2 kontrolka przyczepy
    31- masa(-)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Właśnie sprawdziłem połączyłem 49 i 49a i nic się nie zapaliło.
    Napięcie tylko jest w "C" a w 49 nie ma.
    Czyli przełącznik pod kierownicą?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli wyłącznik awaryjnych. Co jest na 15? Co jest na 30 na nim?
    Czym ty to mierzysz? Jakim cudem masz napięcie na przewodzie kontrolki?
  • Poziom 10  
    na 15 i na 30 24v. Mierze miernikiem .
    A dlaczego jak stykam w przerywaczu elektromagnes to światła świecą ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    No właśnie,sprawdzaj nie miernikiem tylko żarówką,na C nie może być normalnego napięcia .Może jedynie kontrolka dostawać masę ,lecz nie zabardzo ,bo do nich podawany jest + z przerywacza (na ogół takie rozwiązania),szukaj dalej.Zobacz czy masz dwa napięcia na przełączniku awaryjnych (zacisk 15, 30 ).
  • Poziom 10  
    Pisałem post wcześniej że na 15 i 30 jest napięcie
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nowwak napisał:
    A dlaczego jak stykam w przerywaczu elektromagnes to światła świecą ?

    Ostatni raz - to NIE elektromagnes, a PRZEKAŹNIK.

    Chłopie...
    15 - zasilanie po stacyjce
    30 - zasilanie stałe
    Te dwa zasilania docierają do wyłącznika awaryjnych. Z niego idą (albo jedno albo drugie) na przerywacz kierunkowskazów - 49. Z przerywacza - 49a, idzie na przełącznik pod kierownicą. Z przełącznika na żarówki. Dodatkowo wyłącznik awaryjnych zwiera lewą i prawą stronie kierunkowskazów.
    Więc jeśli ominiesz przerywacz zwierając w kostce 49 i 49a. To po załączeniu zapłonu i przełączaniu wajchą od kierunków kierunkowskazy powinny palić się światłem ciągłym. A jak załączysz awaryjne, to wszystkie powinny się zapalić.
    Jeśli tak jest, to wymień przerywacz kierunkowskazów. Jeśli tak nie jest, to szukaj w wyłączniku awaryjnych.

    PS. Schemat auta masz?
  • Poziom 10  
    Schemat auta nie mam żadnego.
    Teraz sprawdziłem żarówka gdzie jest prąd w przerywaczu i tak
    C z 49a świeci
    C z 32 świeci
    C z C2 załącza przekaźnik
    C z 31 nic nie świeci
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Nie sprawdzaj w podłączonym przerywaczu ,tylko w kostce co do niego wchodzi,a tak naprawdę przeczytaj pomału i powoli co pisze kolega Błażej.Jak zrobisz tak jak on pisze to będziesz wiedział co dolega .
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Przekaźnik zamyka obwód C-49-49a: dwa styki zwierne (starszy, polski na wzmacniaczach operacyjnych) a w nowszych jest w nim jeszcze zestyk rozwierny na zapalenie drugiej kontrolki. To dlatego C-49a zapala kierunkowskazy. Może napisz konkretnie jakie to wykonanie, bo pomijając już pomylone kable na złączu, to nie wiadomo czy przypadkiem ktoś nie przerabiał tego ze starszej wersji (przerywacz mechaniczny + drugi pk do awaryjnych) i czy przerywacz teraz jest sprawny i czy w ogóle był uszkodzony. I jaki zastosowałęś przekaźnik.
  • Poziom 10  
    Dzięki wszystkim za pomoc. Kable były pozamieniane. Ale tak jak mówisz były przerabiane kable do starszej wersji . Temat zamknięty.