Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 1.6 '98 - kręci nie odpala przekaźnik sprawny

specjal3 18 Sie 2012 16:29 14028 13
  • #1 18 Sie 2012 16:29
    specjal3
    Poziom 8  

    Witam. Mój samochód to audi a3 1.6 benzyna 1998 rok. Problem jest taki. Dojechałem pod dom i auto zostało normalnie zgaszone, po kilku godzinach chciałem odjechać i auto już nie odpaliło. Na początku sprawdziłem bezpieczniki i numer 28 odpowiadający pompce paliwowej był spalony. Po wymianie bezp. pompa paliwowa zadziałała i samochód odpalił na kilka minut i zgasł. Od tej pory samochód już tylko kręci. Włożyłem rozebrany bezpiecznik i po wciśnięciu palcem pompka w zbiorniku się załącza. Czyli mamy pompkę sprawną i przekaźnik także (dodatkowo kupiłem przekaźnik i jest ten sam objaw).
    Może ktoś może pomóc. Jaki kabel steruje przekaźnikiem, gdzie znajduje się komputer sterowania. Jakieś wskazówki, porady. Siedzę już nad nim 3 dni i nic. Czekam na propozycje sensowne. Pozdrawiam

    2 13
  • #2 18 Sie 2012 17:41
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Diagnozę komputerem trza zrobić

    1
  • #3 18 Sie 2012 17:48
    specjal3
    Poziom 8  

    Komputer nie może się połączyć z silnikiem. Przed usterką nie było takiego problemu.

    2
  • #4 18 Sie 2012 17:56
    carrot
    Moderator Samochody

    A sprawdzał ktoś ciśnienie paliwa, iskrę, cokolwiek ?

    0
  • #5 18 Sie 2012 18:05
    pawel380V
    Poziom 19  

    To że słychać że pompka pracuje nie znaczy że jest dobra.

    0
  • #6 18 Sie 2012 18:09
    specjal3
    Poziom 8  

    Iskrę czy ciśnienie paliwa raczej nie ma nic do tego. Bardziej obstawiam na kabelek sterujący przekaźnikiem ew na komputer, może jest upalony jakiś pin. Tylko gdzie jest komputer?

    0
  • #7 18 Sie 2012 18:45
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Sprawdź czy jest iskra.
    Z tego co piszesz to najprawdopodobniej jej nie ma bo ECU nie działa - brak zasilania lub uszkodzone.
    ECU steruje przekaźnikiem pompy.
    ECU nie działa - brak iskry, pompa nie działa, brak diagnozy.

    2
  • #8 18 Sie 2012 18:55
    specjal3
    Poziom 8  

    Ok, ale gdzie znajduje się ECU w tym modelu?

    1
  • #9 18 Sie 2012 20:23
    2023168
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 19 Sie 2012 01:34
    specjal3
    Poziom 8  

    Mam VAG 2,4 bodajże do odczytu błędów. Może ktoś ma jakiś dobry program do diagnostyki ewentualnie myśląc dalej do adaptacji przepustnicy?
    ECU na podszybiu ale jak się do niego dostać? co muszę rozebrać?

    1
  • #11 19 Sie 2012 09:15
    emeryt2
    Poziom 42  

    Widzę ciemność /zapożyczone/ w dalszej naprawie przez Ciebie tej usterki.
    Zostaw w spokoju ECU , zacznij od sprawdzenia iskry , jak umiesz , podepnij VAG-a , a program znajdziesz darmowy w necie!
    W innym przypadku tylko warsztat.

    0
  • #12 19 Sie 2012 09:57
    2023168
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 26 Sie 2012 21:06
    specjal3
    Poziom 8  

    Witam. Autko już naprawiłem. Wystarczyła wymiana ECU i zakodowanie klucza.

    Do emeryt2: powinieneś przeprosić za tą ,,ciemność,,

    Napisałem że przekaźnik paliwowy nie otrzymuje sterowania więc proszę powiedz mi co ma do tego iskra na świecy?

    -1
  • #14 27 Sie 2012 06:32
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    specjal3 napisał:

    Napisałem że przekaźnik paliwowy nie otrzymuje sterowania więc proszę powiedz mi co ma do tego iskra na świecy?

    Gdybyś napisał że brak jest iskry to wiadomo by było że ECU nie ma zasilania bądź jest uszkodzone. ECU steruje iskrą i przekaźnikiem pompy i jeszcze innymi elementami.
    Wystarczyło by połączyć fakty: brak możliwości diagnozy, brak sterowania pompką paliwa, brak iskry - wniosek: brak zasilania ECU lub uszkodzone ECU.

    specjal3 napisał:

    Do emeryt2: powinieneś przeprosić za tą ,,ciemność,,

    Patrząc na Twoje posty w tym temacie to raczej nie ma za co przepraszać bo jesteś zielony w tym temacie.

    0