Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis T25 - Zawór rozprężny

rysiektmt 18 Aug 2012 21:07 7203 4
  • #1
    rysiektmt
    Level 2  
    Witam. Czy zna ktoś budowę klimatyzacji w Toyocie avensis T25 (2003-....) ? Chodzi mi o imiejscowienie zaworu rozprężnego. We wszystkich znanych mi autach zawór ten umieszczony był tuż przed samym parownikiem, czyli przy grodzi pomiędzy przediałem silnikowym a kabiną. I w takim układzie podczas pracy klimatyzacji przewody dochodzące do grodzi są: cieńszy - ciepły, a grubszy - chłodny. Wynika to z tego że cieńkim przewodem płynie sprężony czynnik, i schładza się on dopiero za zaworem rozprężnym. Natomiast w mojej Toyocie cieńki przewód biegnący w komorze silnika jest tak zimny że pokryty szronem, i to bardzo mocno. Sprawdziłem w którym miejscu rozpoczyna się jego oszronienie, okazuje się że z przodu przed skraplaczem znajduje się coć co wygląda jak zawór, podłączone sa do niego 4 przewody, zarówni te biegnące od skraplacza do parownika, jak i te biegnące od sprężarki do skraplacza, a dodatkowo przewody elektryczne. Ale zmiana temperatury tej rurki mam miejsce jeszcze kilka centymetrów wcześniej, pomiędzy skraplaczem a tymże zaworem, tuż za połączeniem śrubunkowym. Wynika z tego iż w tym miejscu następuje rozprężanie czynnika. Czy to jest normalne? czy w tym miejscu znajduje sie zawór rozpręzny, czy może u mnie w układzie było jakies zanieczyszczenie, i w tym miejscu utknęło robiąc kryzę, i powodując taki efekt? Pytam bo niegdzie w internecie nie mogę znaleźć informacji gdzie w tym aucie znajduje się zawór rozprężny, co rozwiało by moje wątpliwości.
  • #2
    Don de Leon
    Level 24  
    Czy czasem na wysokości tego śrubunku nie siedzi dławik, który tutaj spełnia rolę zaworu rozprężnego?
  • #3
    rysiektmt
    Level 2  
    No własnie do tego próbuję dojść. Czy ktoś może sprawdzić czy w waszych AV-kach jest tak samo, czyli cała cieńka rurka od grodzi aż do takiego wielozaworu znajdującego się przed chłodnicą jest zamarźnięta podczas pracy klimy?
  • #4
    bandi21
    Level 30  
    zawór rozprężny jest dokręcony do parownika i znajduje się wewnątrz pojazdu pod schowkiem.Dochodzą do niego dwie rurki z czego cienka ma niskie ciśnienie a więc ma prawo byc zimna.Jeśli jest upał i duża wilgotność to dodatkowo pojawia się szron i to jest normalne.
  • #5
    rysiektmt
    Level 2  
    We wszystkich znanych mi układach cieńka rurka jest od wysokiego ciśnienia, i na jest raczej ciepła, a gruba od niskiego, i to gruba zawsze jest chłodniejsza, ale chłodna na tyle że para wodna osadza sie na niej, ale nie szron. A miałem już wiele aut różnych marek. Pierwszy raz mam toyotę, i pierwszy raz widzę oszronioną rurkę. Może ma to związek z tymże jest tu zastosowana inna sprężarka. Taka która pracuje non stop, nie ma wogóle sprzęgła elektromagnetycznego. Ma za to sterowane wychylenie krzywki króra napędza tłoki. Byc może w układach z taką sprężarką schemat obiegu jest nieco zmieniony. Mam nadzieję że jest ktoś kto umie to wyjaśnić .... :?: