Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik jednofazowy i przełącznik L0P schemat

19 Sie 2012 02:02 7422 6
  • Poziom 8  
    Witam,
    mam taką prośbę czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak to spiąć mam przełącznik LUK e16-138-3 silnik jednofazowy chciałbym mieć obroty prawe i lewe ale te oznaczenia i zworki na przełączniku dla mnie czarna magia proszę o pomoc z
    Silnik jednofazowy i przełącznik L0P schemat Silnik jednofazowy i przełącznik L0P schemat Silnik jednofazowy i przełącznik L0P schemat Silnik jednofazowy i przełącznik L0P schemat góry dziękuję
  • Admin DIY, Automatyka
    Ja Ci chętnie pomogę, ale nigdzie w internecie nie mogę znaleźć takiego przełącznika - na pewno dobrze przepisałeś symbol ??
  • Spec od Falowników
    Na silniku powinny być zworki w układzie pionowym albo poziomym pomiędzy zaciskami U2, R2, 1, 2. W pionie albo w poziomie zależnie od kierunku. Należy je usunąć, te połączenia wykona przełącznik Nie ma tego typu przełącznika na stronce producenta, ale zasada jest prosta: połączenia wewnątrz zachodzą w obszarze jednego pakietu (plaster plastikowy przełącznika, jest ich 3). Krzywka podnosi albo opuszcza łącznik zwierający dwa styki wyprowadzone na sąsiednie na obwodzie śruby. W pozycji 0 żadne styki nie powinny być połączone. Zależnie od układu krzywek styki mogą być zwarte w pozycji L, P albo w obu. Zacząłbym od wywalenia wszystkich zworek, gdyż prawdopodobnie przełącznik jest dedykowany do innego typu silnika, sądząc po oznaczeniach styków (zacisków). Sprawdź miernikiem, które zaciski łączą się w pozycji L, a które w P. Łącznie masz do sprawdzenia 6 przejść, każde w 2 pozycjach przełącznika. Doprowadzasz sieć do U1 i U2, jak masz narysowane w puszce. U2 doprowadzasz też do przełącznika, do dwóch połączonych zworką styków, znalezionych przez ciebie - jeden ma się zamykać na L, drugi w pozycji P. Przeciwległy styk toru zamkniętego na L dajesz do zacisku R2 - stworzy to połączenie poziome dolne na prawym układzie z pokrywki puszki. Drugi styk toru zamkniętego tylko w P podaj na 1 - to zworka pionowa lewa z lewego schematu z pokrywki. Te dwa tory mogą być na tym samym pakiecie albo na różnych. Analogicznie zacisk 2 silnika doprowadź do 2 styków zmostkowanych - jeden ma się zamykać w poz. L - ten dasz na śrubę 1 w silniku (prawy diagram), drugi zamknięty w P dasz na R2 (lewy diagram). I jeszcze parę styków ci zostanie nie wykorzystanych. Oczywiście każdy styk możesz użyć tylko raz, żebyś nie zrobił zwarć w układzie.
  • Poziom 27  
    turbo23 napisał:
    silnik jednofazowy



    Zacznijmy od tego co to za silnik. Najlepiej wrzuć jakieś foto ( silnika i wychodzących przewodów ).

    Nawet jak ktoś ci napisze jak podlączyć przełącznik to i tak nie będziesz wiedział pod które wyjścia silnika.
  • Poziom 36  
    Witam !
    elektromechanik napisał:
    turbo23 napisał:
    silnik jednofazowy

    Zacznijmy od tego co to za silnik. Najlepiej wrzuć jakieś foto ( silnika i wychodzących przewodów ).

    Po co ?
    Wszystko masz na schemacie:
    Dwa uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy i kondensator rozruchowy.
    Pozdrawiam. Stefan
  • Poziom 27  
    sp3ots napisał:
    Wszystko masz na schemacie:



    Ha Rzeczywiście cosik zaślepłem chyba bo nie zauważyłem zdjęcia połączeń. Na silniku wszystko jasne tylko nie wiadomo jak przełącza przełącznik. Też nie spotkałem się z tym typem.
  • Poziom 8  
    dzięki wielkie idę się bawić z tym może mi się uda , niewiedzialem tylko po co te zworki i czy są potrzebne , a model przełącznika jest taki jak podałem ,taki mi ojciec kupił ,skąd go wzią?nie wiem mówił ze czekał na niego tydzień w hurtowni. Napiszę czy mi sie udało podłączyć dziekuję za pomoc