Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra I dmuchawa - problematyczna praca na 1 i 2 biegu

raker 22 Sty 2005 12:25 5507 7
  • #1 22 Sty 2005 12:25
    raker
    Poziom 17  

    Witam. Problem jest taki, ze dmuchawa dziala na 3 i 4 biegu. Dopiero gdy podmucha chwilke, to na 1 i 2 zacznie (choc nie zawsze) pracowac. Co jest nie tak?? I takze czesto na 3 cos tam piszczy w srodku, na pozostalych biegach tego pisku nie ma.

    0 7
  • #2 22 Sty 2005 12:58
    tk1001
    Poziom 16  

    Prawdopodobnie zafundujesz sobie nowy wlacznik. Piski pochodza pewnie z silnika dmuchawy - przesmaruj os. Przyjemnego demontazu :-)
    Pozdrawiam

    0
  • #3 22 Sty 2005 16:27
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    dmuchawa jest juz "...nadgryziona przez ząb czasu..."
    musisz trochę nad nią "popracować"
    przemyć , nasmarować itd itp
    pozdro
    T

    0
  • #4 22 Sty 2005 16:41
    raker
    Poziom 17  

    Witam. Auto ma swoje przejechane, jest z 97 roku.
    "popracowac" tzn co dokladnie?? Gdzie ta dmuchawa sie znajduje?? Jak sie do niej dostac?? Co powoduje, ze na 1 i 2 biegu czesto nie dziala?? Tzn czy da sie to naprawic??

    0
  • #5 22 Sty 2005 17:45
    jacekczewa
    Poziom 18  

    W astrze jest pod filtrem pyłków ( pod plastikową nakładkąpod podszybiem ) wentylator na pewno na osiach jest zatarty dlategoi słabo sie buja. Bardzo ciezko go wymyontowac ( robiłem to wiec wiem) sprób€j doraznie strzykawlą z jakims wd40 i węzykiem dojść do oski wentylatora i popsikaj ją moze odpusci.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 22 Sty 2005 22:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Sty 2005 17:18
    karp23
    Poziom 14  

    problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy

    0
  • #8 03 Cze 2006 22:15
    gr86
    Poziom 16  

    tutaj znajduje sie schemat jak rozebrać autko aby sie dostać do dmuchawy i tych wadliwych oporników, a tutaj jest opis jak to zrobić:

    https://obrazki.elektroda.pl/30_1149366377.bmp

    Wlot powietrza do przewietrzania i ogrzewania
    wnętrza kabiny znajduje się pod szybą przednią.
    Wpadające powietrze trafia do rozdzielacza
    i jest rozprowadzane przez różne klapy do
    poszczególnych dysz nawiewu. Kiedy ogrzewanie
    kabiny jest włączone, to zimne powietrze
    jest kierowane najpierw do nagrzewnicy, gdzie
    odbiera ciepło od cieczy z układu chłodzenia
    silnika. Następnie powietrze po minięciu żeberek
    nagrzewnicy dostaje się do wnętrza. Temperatura
    ogrzewania jest regulowana zmienianiem
    proporcji wlotu zimnego i gorącego powietrza,
    za pomocą klapy mieszalnika.
    Wszystkie otwory wylotowe mają możliwość
    wyrównywania temperatury. Klapy są sterowane
    cięgnami w pancerzach. Wypływ powietrza
    do kabiny następuje czterema przestawianymi
    dyszami w tablicy rozdzielczej, dyszami
    nadmuchu na szybę przednią, dwiema dyszami
    nadmuchu na szyby boczne oraz dyszami
    nadmuchu na nogi kierowcy i pasażera. Niektóre
    modele mają dodatkowo pod przednimi
    fotelami dysze nadmuchu na nogi pasażerów
    siedzących z tyłu.
    Do wzmocnienia efektu nagrzewania kabiny
    służy dmuchawa o kilku stopniach pracy. Aby
    dmuchawa obracała się z różną prędkością na
    wybranych stopniach, są włączone w jej obwód
    rezystory szeregowe. Rezystory znajdują się
    na płytce przyłączeniowej przy silniku dmuchawy.
    W przypadku uszkodzenia należy wymienić
    całą płytkę.
    Umieszczony w obudowie wlotu powietrza filtr
    pyłkowy zatrzymuje zanieczyszczenia, kurz,
    pyłki i inne mikrocząstki. Przełączając na recyrkulację
    powietrza można częściowo lub całkowicie
    zamknąć dopływ powietrza z zewnątrz.
    Recyrkulacja powietrza odbywa się wtedy również
    poprzez specjalny filtr wewnątrz kabiny.

    pozdrawiam wszystkich :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów