Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wysokociśnieniowa sprężarka do prywatnego użytku

19 Sie 2012 12:42 3753 9
  • Poziom 2  
    Witam! W planach mam wykonanie projektu wysokociśnieniowej sprężarki o wydajności w zakresie 200-500 l/min. Po porzuceniu tematu sprężarki czołgowej AK-150 (ze względu na trudną dostępność +pompa olejowa).

    Na początku zaznaczam wysokie ciśnienie: ok 210 bar. Wszelkie komentarze że to niebezpieczne - dziękuję bardzo za troskę :)

    Początkowo myślałem nad silnikiem z malucha- jednak za mały stopień sprężania przy tej ilości cylindrów. Więc potrzebujemy czegoś nieco większego. Jakieś propozycje?

    Ja to widzę tak: szeregujemy cylindry (wydech z wlotem). Zaworów zwrotnych byśmy nie potrzebowali (zastąpiły by je zawory silnika) - silnik 4-suw. Bez zmian - zdaję sobie sprawę że będzie suw zbędny jednak - prostota w tym projekcie to podstawa. Podłączamy silnik, obroty około 1000-1500 / min.

    Czy te ciśnienie jest w ogóle osiągalne?

    Praca: służyłaby do nabijania butli powietrzem nieoddechowym. + butle paintballowe.

    Pozdrawiam!

    P.S zdaję sobię sprawę że to nieco bardziej skomplikowane- dlatego chcę wyczytać wasze opinie :) co do powtarzania - nigdzie nie znalazłem tematu o wysokociśnieniowej sprężarce na takiej bazie
  • Moderator Samochody
    Nie da się zrobić sprężarki o takim ciśnieniu max. z silnika spalinowego. Nawet przy szeregu kaskadowym - kolejny cylinder będzie sprężał objętość poprzedniego cylindra, czyli taką samą - żadnego zysku, same straty. Dwa cylindry musiały by pracować jednocześnie, na to co zostanie wtłoczone do kolejnego cylindra i w nim sprężone. Dochodzi ponadto konieczność solidnego chłodzenia całego układu.
  • Poziom 36  
    Mazur1313 napisał:
    niegdzie nei znalazłem tematu o wysokociśnieniowej sprężarce na takiej bazie
    Chyba wiadomo dlaczego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Witam. Były produkowane przez Czechosłowację sprężarki trójstopniowe o wydajności 6 m3/h powietrza zasysanego i sprężające do ciśnienia 200 bar. Wał korbowy z dwoma wykorbieniami łożyskowany był na łożyskach kulkowych, całość smarowana była olejem. Posiadała dwa tłoki dwustopniowe jak i cylindry dwustopniowe. Pierwszy stopień obydwu tłoków był tej samej średnicy. średnice drugiego stopnia odpowiednio mniejsze od pierwszego i różniły się też ze sobą. Całość solidnie chłodzona cieczą w obiegu wymuszonym. Jeżeli chodzi o koncepcję z silnikiem Fiata tutaj jawi się pewien problem, a mianowicie równoczesna praca obydwu tłoków, musi być naprzemienna.
  • Poziom 43  
    Znajdź w pobliżu jakiegoś nurka i spytaj gdzie nabija butle. Takiej sprężarki nie zrobisz sam tanim kosztem. Jak chcesz to robić zawodowo to poszukaj czegoś starszego do remontu. Jak dorywczo to nabijaj u innych.
  • Poziom 43  
    Przecież czołgowa to najtańsza opcja, podobnie jak sprężanie gazu kuchenkowego do fazy CNG.

    Dodano po 4 [minuty]:

    http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?p=86388
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2159713.html
    http://morus147.szczecin.pl/?p=productsMore&i...na-bazie-ak-150-czterostopniowa-do-20-mpa-!-!

    Wszystko w temacie.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za odpowiedzi :)

    Czy może wiecie skąd można dostać taką sprężarkę AK-150? bo może coś pominąłem :) Pompa olejowa musi być oryginalna ?
  • Poziom 40  
    Pomapa olejowa musi zapewnić parametry smarowania jak oryginalna.
  • Użytkownik usunął konto