Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet Chart 210 - Pomysł na regulator napięcia

19 Sie 2012 19:12 2871 7
  • Poziom 8  
    Witam!
    Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe), wytwarzają one prąd zmienny tak więc idąc za ciosem zamontowałem mostek prostowniczy firmy Unitra model GB-15. Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego. Ma ktoś może jakiś pomysł żeby skonstruować w miare prosty lecz niezawodny regulator?
    Z góry dzięki!
  • Poziom 8  
    Wyczytałem to na jakimś forum dość dawno temu, podobno można połączyć ze sobą dwie cewki bez masowe i będzie to dawało podwójne napięcie i natężenie. Generalnie jak mierzę multimetrem co do napięcia to by się zgadzało ale co do natężenia to nie wiem. A jak by miał wyglądać ten prostownik?
  • Poziom 17  
    Ja u siebie w Simsonie S51 mam założoną w szereg z akumulatorem już nie pamiętam jakiej mocy żarówkę, która reguluje prąd ładowania i spisuje się dobrze.
  • Poziom 8  
    Też ciekawe rozwiązanie na to jeszcze nie wpadłem :D mi to bardziej potrzebne jest jakieś niezawodne rozwiązanie. Wydaje mi się że jak bym założył jakiś regulator który mi zredukuje napięcie idące tylko z "+" z prostownika diodowego ale czy dobrze myśle to nie wiem.
  • Poziom 38  
    Jimi93 napisał:
    Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego

    Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas jazdy. Może wtedy nie będzie potrzebny żaden regulator. Tutaj wg mnie w grę wchodziłby regulator stratny (chyba tak się on nazywa).
  • Poziom 10  
    Kolego jeżdżę Chartem z tym układem ładowania na instalacji 12V. Niepotrzebnie połączyłeś cewki szeregowo. Wystraczy nic nie zmieniać w stosunku do oryginału i będzie ładował się akumulator 12V. Najlepiej jest połączyć obie cewki równolegle i wyprostować prąd i to wszystko. W Charcie na normalnej jeździe w ciągu dnia ładuje jedna cewka a podczas włączenia świateł dołączana jest kolejna równolegle co daje dla 6V odpowiednio 0,7 A lub dodatkowo 1,5 A, ale te cewki mają tak dużą nadwyżkę napięcia, że bez problemu ładują akumulator 12V i to znacznie lepiej niż 6V.
  • Poziom 8  
    Rozwiązałem ten problem. Regulator jednofazowy do chińczyka załatwił sprawę;) Dziękuje wszystkim za pomysły! Temat do zamknięcia.