Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW New Beetle - Moduł komfort , brak sterowania szybami , lusterkami i centralny

woshakh 19 Aug 2012 22:01 13791 23
  • #1
    woshakh
    Level 9  
    Witam
    Problemy zaczęły się jakiś czas temu.
    Od czasu do czasu mrugało oświetlenie wewnętrzne podczas jazdy.
    Kilkukrotnie centralny nie zamykał drzwi kierowcy.

    Dzisiaj : Centralny zamek zamyka tylko drzwi pasażera ( można drzwi zamknąć przyciskiem z wewnątrz pojazdu ) , nie działa sterowanie szybami ( obiema ) , ale tylko z przełączników w drzwiach kierowcy i nie działa sterowanie lusterkami. Dodam , że problem zapoczątkowało nagłe rozładowanie akumulatora. Po naładowaniu zauważyłem usterkę. ( ładowałem na odpiętym + złączu )

    Poczytałem forum i szukałem zamokniętych złączy w progu - BRAK EFEKTU.

    Po przedzwonieniu przewodów i sprawdzeniu kostek , podłączyłem wszystko z powrotem i lewą szybą z przełączników kierowcy mogę sterować nawet bez kluczyka w stacyjce. Zaskakujące jest to , że po wypięciu 2 kostek z modułu komfortu szybami można sterować w ten sam sposób co z modułem. No i jeszcze jedno , nie mogę już zamknąć drzwi kierowcy przyciskiem w wewnątrz pojazdu.

    I tu pojawia się moje pytanie : Czy moduł który jest przy silniczku szyb w lewych drzwiach może powodować takie objawy gdy jest uszkodzony?

    Wszystkie problemy tego typu nawet w samochodach passat i golf wskazują na moduł komfortu. A u mnie wszystko szaleje nawet z odłączonym modułem.

    Help !!!
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Z tego co napisałeś to wygląda na to że moduł w drzwiach nie działa - może brak zasilania.
    Jeżeli nie działa to nie będą działały szyby z przełączników po stronie kierowcy, sterowanie lusterek, sterowanie centralnego zamka.
    Z zewnątrz będzie można zamknąć tylko drzwi pasażera (przy aucie 3 drzwiowym).
  • #3
    Pati
    Level 27  
    Jak działają szyby bez kluczyka, to moduł w drzwiach nie ma informacji o tym, że zapłon jest wyłaczony. Podejżewam, że działa tak tylko przez pare minut po podłaczeniu zasilania. Ogólnie informacja o właczonej/wyłaczonej stacyjce pochodzi z modułu komfortu, w autach do 2001roku, po tym roku pochodzi już z licznika. Podmień moduł. Jaką masz końcówke?
  • #4
    woshakh
    Level 9  
    Dwie wtyczki , tylko po odpięciu obu wtyczek z modułu komfortu szybą kierowcy mogę nadal sterować.
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    Normalne bo moduł silnika jest z przyciskiem połączony na sztywno drutami, dopiero z komfortem cyfrowo gada. Jeszcze raz sprawdź przewody, szczególnie przelotkę ze słupka do drzwi, no mi samo okablowanie modułu komf. Kabel potrafi mieć w jednym miejscu uszkodzoną izolację a pół metra dalej zieloną zamiast miedzi...
  • #6
    woshakh
    Level 9  
    No to zasiądę jeszcze raz i pooglądam sobie przewodziki.
  • #7
    Pati
    Level 27  
    Końcówkę, to miałem na myśli nr modułu a nie wtyczki ;)
  • #8
    woshakh
    Level 9  
    1JO 959 799 AH
  • #9
    Pati
    Level 27  
    Aha to z przed 2001 roku na dwie wtyczki z obsługą pilota, więc spróbuj go zastąpić, jak coś to możesz na próbę zastąpić go 799 bez litery na końcu jest to jedno-wtyczkowiec bez obsługi pilota kierunków i syreny. Bo jak przedzwoniłeś cana i jest ok to nie wiedzę innej opcji. Połącz się kompem i zobacz czy wogóle widzi drzwi i które w blokach pomiarowych.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ja nawet chyba mam sprawnego AH u siebie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    No i tutaj nie ma mowy o innych modułach, które mogły by Ci psuć transmisję, bo tym canem spięte są tylko drzwi z komfortem.
  • #10
    woshakh
    Level 9  
    Pytanie trochę z innej beczki.
    Jak podmienię moduł na inny tego samego typu , to centralny nie będzie reagował na pilota?
  • #12
    woshakh
    Level 9  
    No to ciągnę dalej temat. Dziś wymieniłem moduł komfortu ( nie wiem czy sprawny ) , po podłączeniu nadal nie reaguje na otwieranie drzwi z kluczyka i włącza się alarm po przekręceniu stacyjki, co uniemożliwia zaprogramowanie pilota. Podejrzewam , że wina nie leży po stronie komfortu. Mikro styki w zamku działają prawidłowo ( te sygnalizujące zamknięcie drzwi i przekręcanie kluczyka w zamku drzwi ). Przewody z komfortu do modułu drzwi ( silniczka ) są OK. Przedzwoniłem i z tego co zauważyłem , łączy je tylko zasilanie i CAN. Podejrzewam , że uszkodzony jest moduł w drzwiach kierowcy . I teraz moje pytanie : czy ktoś wie czym się różnią modele z innymi oznaczeniami , i ewentualnie jaki mogę zastosować zastępczy ?
    Posiadam 1J2 959 802 C
  • #13
    grala1
    VAG group specialist
    Jak działa sterowanie zamkiem po stronie pasażera?
    Jeżeli tez nie działa to wina raczej komfortu w kabinie a nie tego w drzwiach.
    Sprawdź VAGiem w blokach pomiarowych jak widzi sygnały z drzwi.
  • #14
    woshakh
    Level 9  
    No właśnie jest problem z VAGiem , dziwne szlaczki podczas podłączania i ciągle rwie połączenie. Drzwi pasażera OK , wszystko działa poprawnie.
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    woshakh wrote:
    dziwne szlaczki podczas podłączania i ciągle rwie połączenie.

    No to masz wszystko jak na dłoni. Sprawdzaj komunikację, zobacz zasilania, jak nie ogarniesz, podjechać trzeba do elektronika.
  • #16
    woshakh
    Level 9  
    Jak sprawdzić komunikację ? Jestem elektronikiem ;)
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    woshakh wrote:
    Jak sprawdzić komunikację ?
    Bez obrazy, oddaj auto do kogoś kto się zna. Oszczędzisz sobie kosztów. Już moduł podmieniłeś...
  • #18
    woshakh
    Level 9  
    Nikt się nie obraża ;)

    Posiadam moduł w drzwiach 1J2 959 802 C , czy ktoś wie czym różni się od innych i czy mogę zastosować jakiś zamiennie.
  • #19
    Pati
    Level 27  
    1j to znaczy że przed 2001
    802 to chyba pasażer
  • #20
    woshakh
    Level 9  
    a to prawda , że "2" w pierwszym członie "1j2" oznacza anglika?
  • #21
    Pati
    Level 27  
    może być coś z tej hecy. bo mi coś dziwny ten numer. Popatrz na logi na forach ze skanów całych aut vagiem i sobie porównaj.
  • #22
    adam.1.1
    Level 17  
    Często w beetlu przewody słupek-drzwi i zimne luty w zamku drzwi kierowcy.
    Napisz które przewody i jak dzwoniłeś ? Masz schemat ?
  • #23
    woshakh
    Level 9  
    przewody zamek / moduł drzwi - OK,
    wszystkie mikroprzełączniki - OK
    Przewody moduł drzwi / moduł komfort - OK
    schemat znalazłem na forum ,. New Beetle 1999 i ma się nijak do mojego 98 - ani kolory ani piny na wtyczkach.
  • #24
    rider35
    Level 1  
    Mam problem z beatlem 99r .
    Mianowicie z lewych drzwi szyby nie chcą zjechać w dół a do góry jadą i z lewej wkładki zamka też nie chodzą ani góra ani dół a z prawej wkładki zamka jadą tylko w dół.
    Prawdopodobnie to nie komfort tylko co?