Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Drezyna z Fiata 126p. Rozmiar dystansów

19 Aug 2012 22:55 3822 8
  • Level 11  
    Witam forumowiczów.
    Należę do Śródjeziornej Kolei Drezynowej. Jestem współorganizatorem imprez zajmuję się reklamą organizacją strategii imprez i wieloma innymi rzeczami mającymi na celu powodzenie naszej organizacji. Ale chciałbym stworzyć coś swojego. Pod moja lupę wpadł maluch. Mianowicie mam dostęp do kilku egzemplarzy za małe pieniądze a po drugie widzę że wystarczy dać odpowiednie dystanse plus porządne koła od drezyn i gotowe. Czy to jest takie łatwe na jakie wygląda??
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 31  
    No w sumie zbyt dużej filozofii nie powinno być ;)

    Po pierwsze blokada ukłądu kierowniczego - z wiadomych względów.
    Po drugie dystanse - z jeszcze bardziej wiadomych ;)

    Zamiast dystansów na przód mógłbyś dać profil stalowy odpowiedniej szerokości i do niego przykręcić piasty i od razu koła - tak, żeby już za łożyskiem nie było przedłużek - to wydłuży ich życie.
  • Level 36  
    Jak dasz dystanse, to zadziałasz dużym momentem zginającym na piastę i wahacze, co może spowodować, iż koła będą stały tak /----\.
  • Level 11  
    No widzę że nikt z was nie miał do czynienia z taką drezynką i jedziecie chłopaki na logikę. A teraz wasze propozycje :
    - blokada kierownicy - oczywiste choć patrząc na rozwiązania znalezione w internecie nie jest konieczne. Zastosowałbym najwyżej bolec pakowany w ośkę kierownicy ale luzy i tak będą na przednim kole. Szybko to ja tym nie pojadę
    - zmiana przedniej osi - bezsens ponieważ pojazd nie nadawałby się do jazdy po drodze a nawrotki na przejazdach kolejowych były by niemożliwe.
    - co rozumiesz przez blokadę zawieszenia z tyłu?? Nie chodzi czasem o dyferencjał??
    - jeśli chodzi o zawieszenie i tak będzie z tym problem z jednego względu - potężne wibracje - taka ciekawostka że Warszawa która była przerabiana na drezyny posiadała w swoich kołach kolejowych...kawałki drewna. W innym bądź razie po niewielkim przebiegu wszystko się rozpadało co wykazały pierwsze testy. A o dystansach wiem widząc filmiki jeżdżących egzemplarzy i sam jestem zaskoczony że to daje radę. Proszę o rzetelniejsze wypowiedzi podparte doświadczeniem a nie logiką. Ważne jest dla mnie to co zostało już sprawdzone i przede wszystkim wymiary i zastosowane koła i rozwiązania których na filmikach nie znajdę
  • Level 40  
    Wiesz warszawą drezynową nikt po drogach nie jeździł.
    Za to miała fajne zawracanie. Napisałeś drezyna wiec koledzy założyli ze drezyna a nie pojazd multimodalny ;)
    MacGyver przerobił jepa wbijając jajka do chłodnicy ;)
    Jak masz malacza na filmie to próbuj kontaktować się z autorem raczej małe szanse ze trafi na Twój post ktoś kto takie coś zrobił.
    Możesz sam rozstaw torów jest znany reszta to matematyka.
    Zblokowany dyfer malucha z ruchu ulicznego wyłączy. Nie zblokowany może sobie gdzieś nie poradzić Jest ryzyko. Wyłączana blokada w maluchowej skrzyni to poważny porblem.
  • Level 43  
    Warszawa nie miała w ogóle przekładni kierowniczej, a do zwrotki wykorzystywała wysuwana platformę pod spodem. Nie rozchodziło mi się o blokadę dyfra tylko o blokadę zawieszenia i to dosłownie. Maluch jest z tyłu na wahaczach i uginanie zawieszenia powoduje zmianę rozstawu kół. Na dystansach to będzie już kosmos. Czyli będzie spadał z szyn. Warszawa miała z tyłu sztywny most a i przednie zawieszenie było na podwójnych wahaczach wiec zmiana rozstawu była niewielka, a i tak nie jestem pewny czy z przodu nie było modyfikacji.
  • Level 38  
    balonika3 wrote:
    Jak dasz dystanse, to zadziałasz dużym momentem zginającym na piastę i wahacze, co może spowodować, iż koła będą stały tak /----\.


    I taki wlasnie uklad bedzie sie dobrze trzymal na torach.
    Mozna by tez zostawic gumowe kola, ale dolaczyc do nich od wewnetrznej pierscienie wystajace poza obrys opony aby nie spadal z torow, a dzieki oponom nie bedzie sie trzasl.
    Dodatkowo, lekka rozbieznosc kol przednich i korekcja tylnych wachaczy aby tez szly rozbieznie. Na torach nie powinien scinac bieznika.
  • Level 11  
    Oglądając dokładniej filmy zauważyłem że dystanse są niewielkie. A więc nie będzie nic się działo z jego zawieszeniem. Rozstaw kół malucha jest zbyt mały aby mógł jeździć po torach z dodatkowymi osiami trzymającymi go tylko na torach. A zwrotnica to dalszy temat. Wpierw zrobiłbym wzmocnienia progów aby jednym lewarkiem podnieść cały bok malucha i nigdy nie martwić się że lewarek mi wpadnie do środka kaszelka.