Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.0 8v 2e, podłączenie regulatora biegu jałowego po swapie

20 Sie 2012 10:32 2610 14
  • Poziom 10  
    Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora biegu jalowego odchodzą tylko 2 przewody

    Opis styków 45-stykowego urządzenia sterującego

    1 Masa
    2 Wtryskiwacz 1.
    3 -
    4 Akumulator
    5 -
    6 Wtryskiwacz rozruchowy
    7 Czujnik spalania stukowego
    8 Przekaźnik urządzenia sterującego
    9 -
    10 Złącze wiązki kabli silnika
    11 Komputer pokładowy
    12 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    13 -
    14 Przepływomierz z "gorącym drutem"
    15 -
    16 Przepływomierz z "gorącym drutem"
    17 Sonda lambda
    18 -
    19 Silnik rozrusznika
    20 Sonda lambda
    21 Sonda lambda
    22 -
    23 Przekaźnik urządzenia sterującego
    24 -
    25 -
    26 -
    27 Wzmacniacz
    28 -
    29 -
    30 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
    31 Przekaźnik pompy paliwa
    32 Wyłącznik zapłonu
    33 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
    34 Czujnik spalania stukowego
    35 Przepływomierz z "gorącym drutem"
    36 Czujnik spalania stukowego
    37 Przepływomierz z "gorącym drutem"
    38 Wyłącznik zapłonu
    39 Wyłącznik termiczny obwodu klimatyzacji
    40 Czujnik położenia przepustnicy
    41 Czujnik położenia przepustnicy
    42 Sonda lambda
    43 Złącze danych
    44 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu
    45 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu
    link do opisu skrzynki bezpieczników
    http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Bardzo mi pomogłeś bo ja byłem jakiś meksyk w głowie, ktoś mnie w błąd wprowadził. Wystarczy na ten regulator podać (+) z zapłonu i sprawa załatwiona a komputer steruje masą. A ja myślalem o jakiś specjalnych przekaźnikach cudach.
  • Poziom 10  
    to było tłumaczone google tłumaczem więc może być jakiś błąd
  • Poziom 10  
    Jeszcze jedno pytanie odnośnie regulatora wolnych obrotów. Jakie powinien regulator otrzymywać napięcie? czy Można go sprawdzić podłączając bezpośrednio zasilanie z akumulatora a masę przez kompa?, i czy przekaźnik oznaczony na powyższym schemacie nr 10 (przekaźnik 30 na 5 styków) ma wpływ na pracę regulatora? Obecnie mam podłączony styk 23 z komputera pod plus z cewki a 8 jest nie podłączona.
  • Moderator Samochody
    IACV jest sterowany z komputera impulsami prostokątnymi, ok 400Hz po włączeniu zapłonu, słychać go jak brzęczy
    Przekaźnik nr 10 to główny przekaźnik zasilania ecu
  • Poziom 10  
    ok regulator biegu jałowego podłączony :) ale teraz kolejny problem, żeby nie zakładać nowego tematu bo nawiązuje on się do tego.
    Czy żeby działał wtryskiwacz rozruchowy musi być podłączony przewód z pin 19 z ECU pod obrotomierz(cewkę)? wyczytałem że wtryskiwacz rozruchowy potrzebuje sygnał że rozrusznik kręci.
  • Moderator Samochody
    19 pin ecu idzie do 50, czyli zacisku uruchamiającego rozrusznik, tak wtedy działa wtryskiwacz rozruchowy
  • Moderator Samochody
    Nowsze wersje silnika nie miały wtryskiwacza rozruchowego - jego funkcje przejmowały wtryski robocze. Tak czy inaczej sygnał rozrusznika do sterownika wymagany.
  • Poziom 10  
    carrot silnik ten jest w golfie mk1 i nie wiem co masz na myśli pisząc 50. wystarczy jak podepnę go pod obrotomierz?
    robokop to jest starsza wersja bo ma wtryskiwacz roboczy
  • Moderator Samochody
    Nie, nie wystarczy, a nawet nie można tak zrobić. Masz napisane wyraźnie -
    carrot napisał:
    19 pin ecu idzie do 50, czyli zacisku uruchamiającego rozrusznik,

    Wtryskiwacz rozruchowy działa tylko wtedy, kiedy kręci rozrusznik.
  • Poziom 10  
    ok czyli trzeba podłaczyć pin nr 19 pod elektrozawór w rozruszniku i będzie ok tak?
  • Poziom 10  
    pod przewód który podaje zasilanie po przekręceniu stacyjki na rozrusznik