Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 1217 - Wycieka płyn chłodniczy przy normalnej temperaturze.

20 Sie 2012 11:19 10185 17
  • Poziom 15  
    Witam

    Mam następujący problem z Ategiem - wycieka płyn chłodniczy i przewody twardnieją. Temperatura jest w normie nie grzeje się.
    Dzieje się to nie systematycznie, raz po godzinie jazdy, raz po ośmiu godzinach.

    Wymieniona została już uszczelka pod głowicą i sprężarka.

    Jest to model 1217 z 1999 r.

    Z góry dziękuje za wszelakie sugestie co to może być.

    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Dzięki za odpowiedź, ale zauważ, że temperatura nie rośnie cały czas jest w normie.

    Płyn był uzupełniany przy gorącym. Podnosi się stan płynu przy normalnej temperaturze i wywala korkiem.

    Zbiorniczek płynu wyrównawczego także jest nowy.

    Masz może jeszcze jakieś inne sugestie ??
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A głowica byla sprawdzana na szczelnosc??
  • Poziom 15  
    Niestety głowica nie była sprawdzana na szczelność.

    Wysłaliśmy auto jeszcze raz test, po sprawdzeniu poinformuję co i jak.

    Dzięki za podpowiedzi.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    No to przy wymianie uszczelki zrobiliscie tylko polowe roboty. A planowana chociaz byla?? Mnie to wyglada na uszczelke lub peknieta glowice.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
  • Poziom 2  
    Mialem również podobną historię. Zmieniałem zbiornik wyrownawczy,kompresor , na szczecie nie zdejmowałem glowicy bo prawie przez przypadek okazalo się że chlodnica nie siedzi na swoim miejscu i jest trochę skrzywiona w poziomie. Po jej prawidlowym osadzeniu usterka ustala a przez ponad dwa miesiące nie moglem sobie z nią dać rady. Teraz od ponad dwóch lat wszystko jest w porządku.
  • Poziom 24  
    A dużo ta chłodnica była przekrzywiona ? Ciekawy przypadek :)
    Czy autor tematu już coś sprawdzał ?
  • Poziom 15  
    Jeszcze nie, czekam aż to zjedzie do mnie na warsztat

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi, jak tylko sprawdzę wszystko to dam znać co to było.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Po wyjęciu termostatu, auto nie łapie temperatury i płynu już nie wywala.
    Czyli uszkodzona jest głowica.

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    bodek434 napisał:
    Przy uszczelce głowicy wyjęcie termostatu nic nie daje.

    Ej daje, wyjęcie termostatu otwiera z reguły drogę (możliwość) do samoczynnego odprowadzenia przedmuchu (samoczynnego odpowietrzania). Wtedy najczęściej jest zachowany przepływ przez chłodnicę, nie dochodzi do wzrostów temperatury i wyrzucania płynu z układu. Gdy jest termostat, to przy zimnym silniku jest zamknięty i droga do samoodpowietrzania też jest prze to zamknięta, wtedy przedmuch powoduje tzw cofkę - wypycha dolnym przewodem płyn z bloku do chłodnicy i zbiornika wyrównawczego i bardzo często wtedy dochodzi do wyrzucania płynu na zewnątrz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    bodek434 napisał:
    Z pierwszego postu;
    "Temperatura jest w normie nie grzeje się.

    a tu jest pełniejszy cytat
    Mateusz1560 napisał:
    wywala płyn chłodniczy i przewody twardnieją. Temperatura jest w normie nie grzeje się.
    Dzieje się to nie systematycznie, raz po godzinie jazdy, raz po ośmiu godzinach.

    Nie ma dymu bez ognia. Gdyby się silnik przegrzewał to zgoda - w pierwszej kolejności termostat pod lupę.
    W tym wypadku "wywala płyn i przewody twardnieją nasuwa się wg mnie logiczny wniosek zapowietrzony układ. I dalej gdyby przyczyną było nieodpowietrzony okład po jakimś remoncie to z reguły dochodzi do jednorazowego wyrzucenia płynu i przy okazji odpowietrzenia układu, a tu sytuacja się powtarza, więc nasuwa się kolejny spostrzeżenie, że z jakiejś przyczyny dochodzi do zapowietrzania układu i moim zdaniem nie jest to na pewno termostat. Nie twierdzę również, że to jest uszczelka pod głowicą, tym bardziej, że była wymieniona, ale czy przy okazji była sprawdzona sama głowica?. Nie znam silnika i nie wiem w których miejscach układ chłodzenia ma kontakt z elementami będącymi pod ciśnieniem i tym miejscom należałoby się przyjrzeć.
    Przedstawiłem tutaj mój tok myślenia i wnioskowania, a każdy powinien sam pomyśleć i wyciągnąć swoje wnioski.
  • Poziom 11  
    podłączę się do tematu
    U mnie zawór upustowy otwiera się przy 1,1 atm i nie wiem czy to nie za nisko.
    Czy możecie podpowiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie otwarcia tego zaworu.
  • Użytkownik usunął konto