Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi 3000gt - Nagrzany odpala i gaśnie, nie reaguje na gaz

_k0w4L_ 20 Sie 2012 13:33 3402 12
  • #1 20 Sie 2012 13:33
    _k0w4L_
    Poziom 10  

    Witajcie,
    ze znajomym mamy problem z Mitsubishi 3000gt 3.0l twin turbo, rok 92, pełna wersja wyposażenia. A mianowicie auto gdy jest zimne pali normalnie, normalnie jeździ (oprócz jednej sprawy - podczas przyspieszania przy około 3tys obrotów samochód szarpnie 2-3 razy, później jest ok). Gdy zgasimy w pełni rozgrzany silnik, i za chwilę odpalimy - jest OK. Problem pojawia się gdy auto postoi około 20 minut - wtedy silnik odpala, lecz obroty skaczą w skali 0-1000, wcale nie reaguje na gaz, i za chwile gaśnie. Można tak odpalać w nieskończoność, nie zdarzyło się żeby załapał. Dopiero gdy silnik ostygnie można nim normalnie pojechać.

    W samochodzie było wymieniane już kilka czujników, położenia przepustnicy, silnik krokowy, przepływomierz, był podłączany pod komputer i niby nie wykazało żadnych błędów. Również sam sterownik oddany był do diagnozy, spece rozkręcili go lecz nie znaleźli usterek.

    Auto było już w wielu serwisach ale większość gdy widzi ten model to się nie podejmuje czegokolwiek.

    Czy mogę prosić was o pomoc? Nie chcemy się ładować w niepotrzebne koszty i wymieniać wszystko po kolei, a może ktoś miał już taki podobny problem, lub ma pomysł co i jak sprawdzić

    Od siebie mam kilka pytań:
    -czy może być za to odpowiedzialna cewka zapłonowa?
    -jak sprawdzić ciśnienie paliwa jeżeli na listwie nie ma zaworka do podłączenia manometru?
    -sonda lambda może mieć aż taki wpływ na zachowanie auta?

    0 12
  • #2 01 Wrz 2012 17:24
    piotrusia
    Poziom 11  

    Cewka jak najbardziej może po nagrzaniu dawać takie objawy , ja bym podejrzewał wtryski lub nieszczelny dolot wtedy samochód spada z obrotów i gaśnie .
    SONDA nie będzie tu winna, żeby sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie musisz wykręcić zaworek ciśnienia na końcu listwy wtryskowej i podłączyć w to miejsce manometr .

    0
  • #3 01 Wrz 2012 19:26
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 02 Wrz 2012 12:04
    _k0w4L_
    Poziom 10  

    Dziękuję że ktoś się odezwał w moim temacie, traciłem już nadzieję :)

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    W 92r. już nie było przepustnic na linke ? Jeśli tak to jestem zaskoczony.


    Szczerze mówiąc - nie wiem, nie przyglądałem się czy do przepustnicy idzie linka.

    Wczoraj spędziłem kilka godzinek przy aucie, i mogę dodać do charakterystycznych objawów, że zdarza się że auto będzie jeździło i odpalało bez problemów - ale to oczywiście wyjątek, sam się nie naprawił, raz już kiedyś tak było. W każdym razie wczoraj problem jak na złość nie chciał wystąpić, a przygotowany byłem z serwisówką i asortymentem multimetrów, lecz nie miałem co sprawdzać.

    Rozkręciłem wczoraj komputer - wyczytałem, że w pierwszych modelach 3000gt jest problem z cieknącymi kondensatorami, ale płytka wygląda w miarę OK.. Na nóżkach jednego kondensatora "wisi" jakaś maź - podejrzewam że to może być elektrolit. Kupiłem wczoraj kondensatory i na wszelki wypadek powymieniam (jest ich aż 3 sztuki :) )

    Martwi mnie jednak widok płytki komputera od spodu - załączam zdjęcia.

    Mitsubishi 3000gt - Nagrzany odpala i gaśnie, nie reaguje na gaz Mitsubishi 3000gt - Nagrzany odpala i gaśnie, nie reaguje na gaz Mitsubishi 3000gt - Nagrzany odpala i gaśnie, nie reaguje na gaz Mitsubishi 3000gt - Nagrzany odpala i gaśnie, nie reaguje na gaz Mitsubishi 3000gt - Nagrzany odpala i gaśnie, nie reaguje na gaz

    Nie jestem jednak przekonany, czy wyczyszczenie płytki i wymiana kondensatorów załatwi sprawę, dlatego też za każdy "trop" będę wdzięczny.
    Z drugiej strony, w moim BMW po wymianie komputera na inny pojawił się podobny problem - objawy są takie same, lecz inne okoliczności - dzieje się tak raczej z rana, jak auto postoi, ale wtedy wystarczy zgasić i odpalić jeszcze raz silnik.

    0
  • #6 02 Wrz 2012 12:57
    lukkii
    Poziom 15  

    A jak podłączyłeś kompa to jakie parametry sterownik odczytuje z czujników?

    0
  • #7 02 Wrz 2012 13:00
    _k0w4L_
    Poziom 10  

    W tym roczniku jest jeszcze OBDI, nie mam takiego czytnika, jedyne co próbowałem zrobić to odczytać błędy metodą opisaną na stronie o 3000gt, ale żadnych nie wykazało, jednak jak pisałem wcześniej, problem wczoraj nie wystąpił, a akumulator był przed jazdą odłączony, więc może nie miał okazji zapisać błędu.

    Był kiedyś w pile podłączany pod komputer i spece twierdzili że nic nie pokazuje. Co do odczytu czujników - nie mam jak tego zrobić, jedynie ręcznie sprawdzać parametry multimetrem. Tylko że czujników w tym aucie jest ho ho i jeszcze trochę, fajnie by było wykluczyć te które nie mogą mieć aż takiego wpływu na zachowanie auta

    0
  • #8 02 Wrz 2012 19:53
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    _k0w4L_ napisał:
    Problem pojawia się gdy auto postoi około 20 minut - wtedy silnik odpala, lecz obroty skaczą w skali 0-1000, wcale nie reaguje na gaz, i za chwile gaśnie


    Sprawdziłem , ten model jest na linke, więc jak może nie reagowac na dodanie gazu?
    Chyba że linka sie zatarła i sie nie rusza w pancerzu co jest bardzo mało prawdopodobne .

    1
  • #9 02 Wrz 2012 20:05
    xyro
    Poziom 23  

    Bez diagnostyki to szukanie igły w stogu siana niestety :/ Sprawdzaj po kolei czujniki multimerem ale też przydała by sie jakaś serwisówka.

    0
  • #10 02 Wrz 2012 20:20
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jakie czujniki, trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie. Nie da się, bo nie ma zaworka? Da się, zamiast się męczyć, oddaj auto do fachowca. Coś czuję, że temat będzie miał ze trzy strony, ciągnął się pół roku i efektów brak.

    0
  • #11 03 Wrz 2012 07:47
    _k0w4L_
    Poziom 10  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Sprawdziłem , ten model jest na linke, więc jak może nie reagowac na dodanie gazu?

    Normalnie jeździ, ale gdy pojawia się wyżej opisana usterka, wtedy nie reaguje

    Pawel wawa napisał:
    Jakie czujniki, trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie. Nie da się, bo nie ma zaworka? Da się, zamiast się męczyć, oddaj auto do fachowca. Coś czuję, że temat będzie miał ze trzy strony, ciągnął się pół roku i efektów brak.

    Mało ambitne rozwiązanie. Auto było u fachowców, o czym pisałem w pierwszym poście.
    Po to są fora, żeby zadawać pytania, a czytając takie odpowiedzi - strach pytania zadawać.

    Wystarczyło napisać, że trzeba kupić trójnik i podłączyć do niego manometr. Sam zdążyłem się o tym dowiedzieć.

    Ale jak pisałem ostatnio nie wystąpił ten problem, więc nie miałem co sprawdzać, bo co mi da sprawdzenie ciśnienia paliwa gdy auto normalnie jeździ. Kupię trójnik, manometr i gdy usterka wystąpi to sprawdzę

    0
  • #13 25 Lis 2012 21:29
    _k0w4L_
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany - zrobiony bypass rezystora pompy paliwa według instrukcji znalezionej w internecie. Napięcie na pompie z 7,5V wzrosło do ponad 10V i auto śmiga jak nowe.

    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam

    0