Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 Diesel - Przeciekający dach lub przednia szyba

kaczorekbw 20 Sie 2012 20:44 7173 15
  • #1 20 Sie 2012 20:44
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Witam wszystkich.
    Mam dość nietypowy problem, który z tegorocznymi burzami ostro się pogłębia.
    Otóż coraz bardziej kapie do wnętrza kabiny w czasie dużych deszczów.
    Olałem wygląd samochodu i klejem szklarskim w tubie zabezpieczyłem wszystkie miejsca szyby przedniej bo tak by wyglądało że coś tam przecieka. Błąd...
    Zabezpieczyłem dwie górne listwy na dachu (do połowy od strony szyby przedniej) gdyż to był następny traf (odchodziły troche od dachu). Błąd...
    Mam uszkodzony szyberdach (nie otwiera się) wiec jego też zalałem klejem na wszelki wypadek ze wszystkich stron gdzie było widać uszczelkę. Błąd...
    Już nie wiem skąd może kapać, w jaki sposób zlokalizować miejsce z którego kapie? W załącznikach są zdjęcia gdzie widać typowe miejsca skąd leci woda.Użył bym jakiegoś barwnika aby zobaczyć gdzie się pojawi, ale nie chce wszystkiego ubrudzić...
    Czy jest jakaś inna metoda?
    Mercedes W124 Diesel - Przeciekający dach lub przednia szyba

  • #2 20 Sie 2012 21:10
    mscgs24
    Poziom 21  

    Ja miałem tak w firmowym mercu 190E, uszczelki niby dolegały do blachy, ale...
    No właśnie, okazało się, że woda jakimś cudem dostała się pod uszczelkę i blacha pod uszczelką skorodowała.
    Z racji tego, że zabieg miał być tani i szybki, użyliśmy silikonu dekarskiego, odchylając uszczelkę plastikową packą nakładaliśmy cieniutka warswę silikonu, który sam się rozprowadzał pod wpływem docisku uszczelki.
    Problem znikł całkowicie.
    Nie wiem jak jest teraz, bo auto zostało sprzedane, ale niespełna dwa lata to się spisywało jak fabryczne :)

  • #3 20 Sie 2012 21:13
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    mscgs24 napisał:
    Ja miałem tak w firmowym mercu 190E, uszczelki niby dolegały do blachy, ale...
    No właśnie, okazało się, że woda jakimś cudem dostała się pod uszczelkę i blacha pod uszczelką skorodowała.
    Z racji tego, że zabieg miał być tani i szybki, użyliśmy silikonu dekarskiego, odchylając uszczelkę plastikową packą nakładaliśmy cieniutka warswę silikonu, który sam się rozprowadzał pod wpływem docisku uszczelki.
    Problem znikł całkowicie.
    Nie wiem jak jest teraz, bo auto zostało sprzedane, ale niespełna dwa lata to się spisywało jak fabryczne :)

    Którą uszczelkę? Piszerz o listwach na dachu? Czy one są na zaczepy plastikowe?

  • #4 20 Sie 2012 21:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nad przednią szybą Ci cieknie. Polecam wycięcie szyby i wklejenie od nowa, po uprzednim zalepieniu dziur. Sam się zdziwisz jak masz wyżarte.

  • #5 20 Sie 2012 21:32
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skoro już

    kaczorekbw napisał:
    Olałem wygląd samochodu

    To wytnij kawał folii i zaklej nią cały dach i górę szyby...

    Ile to poluzować podsufitkę w tym aucie? I sprawdzić, skąd tak na prawdę się leje.

  • #6 20 Sie 2012 21:35
    vorlog
    Poziom 32  

    Możliwe, że masz zatkane kanaliki odpływowe od wewnętrznych rynien wokół szyberdachu, to znany przypadek.
    V.

  • #7 20 Sie 2012 22:08
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Pawel wawa napisał:
    Nad przednią szybą Ci cieknie. Polecam wycięcie szyby i wklejenie od nowa, po uprzednim zalepieniu dziur. Sam się zdziwisz jak masz wyżarte.

    Ale z wewnątrz wszystko jest zalepione klejem dekarskim. Nie ma bąbli, nie widać odstającej uszczelki, nie widac nic.

    Dodano po 18 [minuty]:

    vorlog napisał:
    Możliwe, że masz zatkane kanaliki odpływowe od wewnętrznych rynien wokół szyberdachu, to znany przypadek.
    V.

    Szyberdach całkowicie zakleiłem. Nie ma jak dostać się tam woda.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Błażej napisał:

    Ile to poluzować podsufitkę w tym aucie? I sprawdzić, skąd tak na prawdę się leje.

    Tak właśnie zrobię. Już jutro o ile znajdę dobra instrukcję. Nie chce nic robić na czuja.

  • #8 20 Sie 2012 22:18
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jaka tam instrukcja? Trzeba odkręcić osłonki przeciwsłoneczne, lampę, słupki, zdaje się że wyrwać lusterko. Wyrwać, bo jest na zatrzasku, a w nim jeszcze jakieś śrubki (tak jest na pewno w W1126, W123 średnio pamiętam). Do tego listwa ozdobna z szyberdachu i podsufitka twoja. W sumie, to zdjąłbym całą i przyjrzał się szyberdachowi. Ma na pewno dwa odpływy idące w przednie słupki i zdaje się, że w tylne też. Zdarza się, że korodują króćce wychodzące z podstawy szyberdachu, na które nakłada się rury.

  • #9 20 Sie 2012 22:23
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Błażej napisał:
    Jaka tam instrukcja? Trzeba odkręcić osłonki przeciwsłoneczne, lampę, słupki, zdaje się że wyrwać lusterko. Wyrwać, bo jest na zatrzasku, a w nim jeszcze jakieś śrubki (tak jest na pewno w W1126, W123 średnio pamiętam). Do tego listwa ozdobna z szyberdachu i podsufitka twoja. W sumie, to zdjąłbym całą i przyjrzał się szyberdachowi. Ma na pewno dwa odpływy idące w przednie słupki i zdaje się, że w tylne też. Zdarza się, że korodują króćce wychodzące z podstawy szyberdachu, na które nakłada się rury.

    Ile średnio trwa demontaż szyberdachu?

  • #10 20 Sie 2012 22:28
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Całego? Kilka godzin. Trzeba rozebrać wszystko w kabinie od linii okien w górę - wszystkie słupki, podsufitkę, uszczelki drzwi. Zdemontować napęd szyberdachu (w bagażniku po lewej), Odkręcić podstawę szyberdachu i jest twój (jest długi, sięga niemal do końca dachu). Jak chcesz go wyciągnąć z auta, to albo wymontujesz fotele, by go obrócić lub przednią/tylną szybę.

  • #11 20 Sie 2012 22:30
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Błażej napisał:
    Całego? Kilka godzin. Trzeba rozebrać wszystko w kabinie od linii okien w górę - wszystkie słupki, podsufitkę, uszczelki drzwi. Zdemontować napęd szyberdachu (w bagażniku po lewej), Odkręcić podstawę szyberdachu i jest twój (jest długi, sięga niemal do końca dachu). Jak chcesz go wyciągnąć z auta, to albo wymontujesz fotele, by go obrócić lub przednią/tylną szybę.

    Nie, nie. Źle się wyraziłem, chodziło mi o tylko przednią część. Ale dobrze wiedzieć że całość tyle trwa bo czeka mnie naprawa szyberdachu. Jutro jak zdemontuje to dam znać jak sytuacja wygląda.

  • #12 05 Maj 2013 12:02
    piotr610
    Poziom 11  

    Czy udalo się Tobie usunąć problem. Mam teraz podobny w swoim w124 coupe kapie mi woda lewym słupkiem po opadach deszczu.

  • #13 05 Maj 2013 18:24
    kaczorekbw
    Poziom 13  

    Niestety nie, zalewałem klejem szyberdach ale mimo to drgania które powstają podczas jazdy rozklejają wszystko i niestety dalej cieknie.

  • #14 05 Maj 2013 20:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo to ciężka, na prawdę ciężka robota z naprawą szyberdachu. Rozkręcania i skręcania jest masa. Potem synchronizacja całości.
    Można zawsze obejrzeć, co się dzieje. Wystarcz podsufitkę zdjąć. Ale gniją tam najczęściej króćce z dna szyberdachu i bez demontażu podstawy i wspawaniu/wlutowaniu nowych, niewiele się zdziała. Kleje i inne zalepiacze nie poradzą sobie z tym problemem.

  • #15 05 Maj 2013 21:24
    Dziarski Hank
    Poziom 25  

    W coupe równie dobrze może przeciekać przez szyby boczne - drzwi bez ramek

  • #16 05 Maj 2013 23:43
    piotr610
    Poziom 11  

    uszczelkę karoseryjna wymieniłem już bo zgadza się tamtędy także podczas deszczu kapała woda a teraz nie potrafię tego zlokalizować w jaki sposób nadal zbiera się woda i kapie przez słupek boczny przy szybie na 3/4 wysokości słupka? demontowałem osłone słupka uszczelniałem mocowanie szyby przedniej do karoserii silikonem i nic nie dało? Czy są tam jakieś kanaliki lub system odprowadzania wody? z dachu lub z listw?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo