Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 - Wspomaganie kierownicy TRW

21 Sie 2012 20:03 6672 3
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Skodzie Fabia 1.4 TRW
    Wspomagania działa ale wyraźnie słabiej, pali sie kontrolka wspomagania.
    Poziom płynu jest ok. Akumulator i ładowanie ok.
    Sprawdziłem testerem błędy, pokazuje 01290 z opisu Wspomaganie kierownicy przez napięcie referencyjne.
    Sprawdziłem w blokach pomiarowych na kanale 02. I pokazuje takie wartości.
    1. Moc sterowania szybkością czujnika kata - 399a/s
    ( gdy kręce kierownicą niema żadnej zmiany)
    2. Prędkość silnika pompy ustawienia - 1305.60 r/min
    3. Prędkość silnika pompy - 1305.60
    ( gdy kręce kierownicą zmienia się zaledwie o kilkanaście obrotów, czyli bez zmian)
    4. natężenie silnika pompy - 3 A
    (gdy kręce kierownicą bez zmian , jednak gdy skręce maksymalnie i przytrzymam to wartość wynosi 60A, słychać głosniejszą pracę pompy, obroty pompy dalej utrzymuja się na 1300r/min)

    Sprawdziłem wiązkę przu podłuznicy jednak nie widać żadnych uszckodzeń.
    Podejrzewam czujnik kierownicy>
    Jak można sprawdzić czujnik i jakie powinien dawać napięcia ???

    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Korzystam z CDIF i nie pamiętam dokładnie opisu pozycji w poszczególnych blokach, ale jestem pewien, że można sprawdzić kąt skrętu kierownicy i prędkość kręcenia. Jeżeli ustawisz ja na wprost i nie ruszasz to wartości powinny wynosić 0.
  • Poziom 24  
    Też mi uciekło gdzie to się sprawdzało :P Chyba kanał 04. Na 99% padł czujnik lub zasniedziała wtyczka. Czujnik widoczny po zdjęciu lewego przedniego koła,a wtyczka to ta po prawej (z3) 3 pinowa. Dostęp, stojąc z przodu samochodu, po prawej stronie za halogenem/ zaślepką halogena.
  • Poziom 2  
    Witam mam ten sam problem co to może być ? instalacja Ok czujnik 2 błąd na vagu 1290
    Proszę o pomoc