Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

c-330M - UKŁAD PALIWOWY ZAPOWIETRZA SIĘ

koka_karol 21 Aug 2012 21:19 9903 12
Przewód Toplex
  • #1
    koka_karol
    Level 9  
    Witam
    Nie mogę sobie poradzić z układem paliwowym. Traktor jest niedawno kupiony. Bak został wyczyszczony. Filtry paliwa wymienione. Wygląda że nie ma nieszczelności w układzie. Przynajmniej nigdzie nie cieknie paliwo. Jednak niekiedy układ nabiera powietrza i traktor staje. Po odpowietrzeniu jakiś czas jest dobrze, powiedzmy przez godzinę jazdy a później znowu układ się okazuje zapowietrzony. I tak w kółko.
    Gdzie szukać przyczyny? Wymieniać wszystkie podkładki miedziane?
  • Przewód Toplex
  • #2
    konstruktor1245
    Level 11  
    Sprawdź sobie zaworek pod bakiem czy przypadkiem się nie zamyka samoczynnie. Może nazbierały się nieczystości w miejscu łączenia się wężyka gumowego z pompką paliwową na tej metalowej końcówce lub w końcówce między śrubką paliwową ( chyba na 19 klucz).
  • #3
    Michał91a
    Level 13  
    Może głupota ale sprawdź czy korek baku ma drożne odpowietrzenie bo w te żniwa robiłem gościowi takie coś w kombajnie i nie mogli dość co jest grane a tu taka pierdoła w sumie sam przez przypadek od strzała trafiłem.
  • #4
    piachu1994
    Level 38  
    Pomka reczna na pompie jest do wymiany.
  • Przewód Toplex
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    I tu się kolego mylisz. Pompka ręczna mimo, że jest zamontowana na korpusie pompy zasilającej stanowi oddzielny element. Tłok tej pompy nie pompuje paliwa podczas pracy silnika. Za pompowanie paliwa odpowiada drugi tłoczek napędzany krzywką od wałka pompy wtryskowej. A dokładniej to paliwo pompuje sprężyna, a krzywka cofa tłoczek.
  • #8
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Zgadza się. Połączenie pompki recznej z resztą układu paliwowego jest odcinane w momencie dokręcenia uchwyty ręcznej pompki. Od dołu w jej tłoczku jest kulka która zamyka otwór w dole cylinderka pompki. Gdyby w tym miejscu byla nieszczelność w czasie pracy silnika lało by się paliwo z pod nakrętki recznej pompki bo nie mma tam innego uszczelnienia.

    Przeglądnij i przedmuchak dokladnie przewody paliwowe, przejrzyj polączenie skręcane, wymień na nowe podkładki miedziane, sprawdz czy któraś zakówka na metalowych przewodach nie jest zgnieciona od mocnego dokręcania, kranikowi paliwa taż sie przyjrzyj.
    Coś musi być nie tak.


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]
  • #9
    koka_karol
    Level 9  
    Traktor najpierw zaczyna nie wchodzić na wysokie obroty. Reaguje z opóźnieniem na dodanie gazu. Tak jakby go dławiło. A po pewnym czasie całkowicie staje z braku paliwa w pompie wtryskowej. Po odpowietrzeniu, zapala.
  • #10
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Tak się dzieje gdy niedrożne sa filtry paliwa. Pompka zasilająca nie ma siły przecisnąć przez nie paliwa, wtryskowa w końcu wypali to co w niej jest, każdą możliwą szczeliną zaczerpnie powietrza nawet przez zaworek zwrotny i w końcu silnik stanie. Druga przyczyna to duży opór ssania paliwa przez pompkę zasilającom z baku, pogłębia to jaka kolwiek niewielka nieszczelność na odcinku bak-pompka zasilająca. Zaczynając od początku... tak lubiło się dziać przy kranikach typu motocyklowego z przełaczeniem na rezerwe. Gdy przytkało rurki w baku zasysało przez ten kranik powietrze. On nie za bardzo nadawał się do tego przepływu jaki na obrotach daje pompka zasilająca. Choc nie wiem czy w 330M nie było czasem takiego jak w 60-ce. W nim śrubką da się spęczyć i uszczelnić tłoczek zamykający przepływ paliwa. Druga sprawa to zdeformowane zakówki na przewodach, ewentualny farfocel w miejscy przykręcania rurek. Pompka zasilająca raczej nie zaciąga powietrza ale warto sprawdzić czy nie puszcza paliwa do pompy wtryskowej.
  • #11
    koka_karol
    Level 9  
    Dzisiaj znajomy, gdy opisałem mu problem,powiedział że pompa wtryskowa jest do wymiany :cry: Czy to możliwe?

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak sprawdzić czy pompa zasilająca nie puszcza paliwa do pompy wtryskowej?
  • #12
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    koka_karol wrote:
    jak sprawdzić czy pompa zasilająca nie puszcza paliwa do pompy wtryskowej?

    Przecież masz przelew od pompy wtryskowej więc jaki problem sprawdzić. Poza tym sprawdź czy masz sprawny zawór przelewowy na pompie.
  • #13
    koka_karol
    Level 9  
    Podczas kolejnego odpowietrzania ukręcił się wkręt odpowietrzający w pompie wtryskowej. Po wymianie tejże śrubki i podkładki która była już dosyć wymęczona ciągnik jak na razie chula. Chyba to była przyczyna.