Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c-330M - UKŁAD PALIWOWY ZAPOWIETRZA SIĘ

21 Sie 2012 21:19 8004 12
  • Poziom 8  
    Witam
    Nie mogę sobie poradzić z układem paliwowym. Traktor jest niedawno kupiony. Bak został wyczyszczony. Filtry paliwa wymienione. Wygląda że nie ma nieszczelności w układzie. Przynajmniej nigdzie nie cieknie paliwo. Jednak niekiedy układ nabiera powietrza i traktor staje. Po odpowietrzeniu jakiś czas jest dobrze, powiedzmy przez godzinę jazdy a później znowu układ się okazuje zapowietrzony. I tak w kółko.
    Gdzie szukać przyczyny? Wymieniać wszystkie podkładki miedziane?
  • Poziom 10  
    Sprawdź sobie zaworek pod bakiem czy przypadkiem się nie zamyka samoczynnie. Może nazbierały się nieczystości w miejscu łączenia się wężyka gumowego z pompką paliwową na tej metalowej końcówce lub w końcówce między śrubką paliwową ( chyba na 19 klucz).
  • Poziom 13  
    Może głupota ale sprawdź czy korek baku ma drożne odpowietrzenie bo w te żniwa robiłem gościowi takie coś w kombajnie i nie mogli dość co jest grane a tu taka pierdoła w sumie sam przez przypadek od strzała trafiłem.
  • Poziom 33  
    Grzegorz_madera napisał:
    Co ma pompka ręczna do pracy silnika? Ona służy tylko do odpowietrzania układu.
    Do autora: układ się zapowietrza, czy silnik gaśnie z braku paliwa? Bo to są dwie różne sprawy.

    Pompka ręczna jest jednocześnie pompą zasilającą pompę wysokiego ciśnienia napędzana jest także mechanicznie , więc coś tam do gadania ma!
  • Poziom 32  
    I tu się kolego mylisz. Pompka ręczna mimo, że jest zamontowana na korpusie pompy zasilającej stanowi oddzielny element. Tłok tej pompy nie pompuje paliwa podczas pracy silnika. Za pompowanie paliwa odpowiada drugi tłoczek napędzany krzywką od wałka pompy wtryskowej. A dokładniej to paliwo pompuje sprężyna, a krzywka cofa tłoczek.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Zgadza się. Połączenie pompki recznej z resztą układu paliwowego jest odcinane w momencie dokręcenia uchwyty ręcznej pompki. Od dołu w jej tłoczku jest kulka która zamyka otwór w dole cylinderka pompki. Gdyby w tym miejscu byla nieszczelność w czasie pracy silnika lało by się paliwo z pod nakrętki recznej pompki bo nie mma tam innego uszczelnienia.

    Przeglądnij i przedmuchak dokladnie przewody paliwowe, przejrzyj polączenie skręcane, wymień na nowe podkładki miedziane, sprawdz czy któraś zakówka na metalowych przewodach nie jest zgnieciona od mocnego dokręcania, kranikowi paliwa taż sie przyjrzyj.
    Coś musi być nie tak.


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]
  • Poziom 8  
    Traktor najpierw zaczyna nie wchodzić na wysokie obroty. Reaguje z opóźnieniem na dodanie gazu. Tak jakby go dławiło. A po pewnym czasie całkowicie staje z braku paliwa w pompie wtryskowej. Po odpowietrzeniu, zapala.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Tak się dzieje gdy niedrożne sa filtry paliwa. Pompka zasilająca nie ma siły przecisnąć przez nie paliwa, wtryskowa w końcu wypali to co w niej jest, każdą możliwą szczeliną zaczerpnie powietrza nawet przez zaworek zwrotny i w końcu silnik stanie. Druga przyczyna to duży opór ssania paliwa przez pompkę zasilającom z baku, pogłębia to jaka kolwiek niewielka nieszczelność na odcinku bak-pompka zasilająca. Zaczynając od początku... tak lubiło się dziać przy kranikach typu motocyklowego z przełaczeniem na rezerwe. Gdy przytkało rurki w baku zasysało przez ten kranik powietrze. On nie za bardzo nadawał się do tego przepływu jaki na obrotach daje pompka zasilająca. Choc nie wiem czy w 330M nie było czasem takiego jak w 60-ce. W nim śrubką da się spęczyć i uszczelnić tłoczek zamykający przepływ paliwa. Druga sprawa to zdeformowane zakówki na przewodach, ewentualny farfocel w miejscy przykręcania rurek. Pompka zasilająca raczej nie zaciąga powietrza ale warto sprawdzić czy nie puszcza paliwa do pompy wtryskowej.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj znajomy, gdy opisałem mu problem,powiedział że pompa wtryskowa jest do wymiany :cry: Czy to możliwe?

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak sprawdzić czy pompa zasilająca nie puszcza paliwa do pompy wtryskowej?
  • Poziom 34  
    koka_karol napisał:
    jak sprawdzić czy pompa zasilająca nie puszcza paliwa do pompy wtryskowej?

    Przecież masz przelew od pompy wtryskowej więc jaki problem sprawdzić. Poza tym sprawdź czy masz sprawny zawór przelewowy na pompie.
  • Poziom 8  
    Podczas kolejnego odpowietrzania ukręcił się wkręt odpowietrzający w pompie wtryskowej. Po wymianie tejże śrubki i podkładki która była już dosyć wymęczona ciągnik jak na razie chula. Chyba to była przyczyna.