Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGL 12.240 - Bardzo długo odpala, szczególnie gdy jest zimny

Rzexxnik 21 Sie 2012 23:56 3048 9
  • #1 21 Sie 2012 23:56
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Auto było podpięte pod komputer i cały czas wyrzuca takie błędy:
    3810 fmi:8 ffr wysyła nieważną wartość numeryczną, błędna data/ godzina- niepoprawny sygnał

    3809 fmi.8 ffr wysyła ostrzeżenie w nieważnej wartości ffr 3- niepoprawny sygnał
    6020 fmi: 40 informacja etc2 (t-can)- zaginiony sygnał

    6023 fmi 40 komunikat oszczędności opału (t-can)- zaginiony sygnał

    6003 fmi 40 sterowanie jazdą/ prędkość pojazdu (t-can)- zaginiony sygnał

    6008 fmi 40 sygnał can ec1 zaginiony sygnał;

    Jestem pewien, że te błędy są spowodowane bardzo długim rozruchem silnika.

    Auto odpala, ale po bardzo długim kręceniu. Co może być przyczyną, jeśli wyskakują powyższe błędy?

    0 9
  • #2 22 Sie 2012 22:43
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Czy nikt w tym temacie nic nie podpowie?

    0
  • #3 23 Sie 2012 11:49
    Dziadzior123
    Poziom 8  

    moim zdaniem sprawdź szczelność układu paliwowego może jakiś przewód jest przetarty przypchany lub ma bardzo mala dziurke i lapie powietrza i niema ciśnienia w układzie sprawdź ciśnienie specjalnym zegarkiem. I zobacz jakie ciśnienie. Moze byc wiele przyczyn pompka paliwa wtryski lub pompowtryski w zależności co masz. A jak zapali ma rowne obroty nieszarpie silnikiem?

    0
  • #4 23 Sie 2012 14:14
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Jak już zapali to wszystko jest jak należey. Obroty równe, nie szarpie nic.

    0
  • #5 23 Sie 2012 14:37
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    a jak auto bylo podpinane pod komputer to nie patrzeliscie w EDC?? Bo w tym sterowniku raczej szukalbym przyczyny ze tak dlugo kreci. Trzeba zerknac w parametry bieżace

    1
  • #6 23 Sie 2012 21:04
    Dziadzior123
    Poziom 8  

    Jeżeli nie szarpie silnikiem i obroty równe to trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym na zapalonym silniku.
    Może być przetarty przewód paliwowy i łapie powietrza co powoduje że niema ciśnienia i paliwo długo pompuje.
    I to nie chodzi raczej o to że zimny gorzej pali bo jak już odpali to paliwo dochodzi dobrze tylko jak się zgasi paliwo opada może i przez brak ciśnienia długo go pompuje.
    Takie moje zdanie.

    0
  • #7 23 Sie 2012 22:00
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Jutro auto będę miał na warsztacie ponownie, więc przejrzę cały układ paliwowy, zmienię filtr paliwa, podepniemy komputer i posprawdzamy ciśnienia. O rezultacie poinformuję. Jeżeli są jeszcze jakieś podpowiedzi to chętnie wysłucham.

    Dodano po 2 [minuty]:

    saron , tak patrzyliśmy w edc i zawsze występowały dwa błędy. Mówiły one że system ffr ma jakieś nieważne dane , coś w podobie błędów wypisanych wcześniej przeze mnie. Czyli tak jakby pokazywał że w edc jest wszystko ok.

    0
  • #8 23 Sie 2012 22:07
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja nie mowie o bledach w EDC tylko o parametrach takie jak niskie cisnienie, wysokie cisnienie na rail, obroty walu korbowego itd. Mowisz ze podejrzewasz ze bledy w FFR sa spowodowane tym ze tak kiepsko odpala wiec zacznij od tego zeby samochod dobrze odpalal.

    0
  • #9 23 Sie 2012 22:34
    Robert0806
    Poziom 11  

    Czy nie było błędów w EDC? Powodów z trudnym uruchomaniem może być wiele. Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia paliwa po stronie niskiego ciśnienia ok 5.5 bar oraz ciś po stronie wysokiej. Najlepiej sprawdzić z kompem parametry ciśnienia podczas rozruchu. Jak długo po wyłączeniu silnika auto dobrze pali?

    0
  • #10 29 Paź 2012 16:47
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Problem rozwiązany- pompa CR była do wymiany.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo