Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mitsubishi colt 1.3 12v benz. 1994r - dusi sie

wowik00 22 Aug 2012 00:15 6669 12
  • #1
    wowik00
    Level 10  
    witam, z gory przepraszam za brak polskich znakow, pisze z telefonu z angielskim menu. Mam problem z mitsubishi coltem 1.3 benzyna 12v 1994r.Otoz colt gdy jest zimny pali ladnie i jedzie praktycznie dobrze czasem lekko sie przydusi, lecz prawdziwy problem zaczyna się gdy przejade ok 30-60 km zaleznie od humoru, wtedy zaczyna sie dusic, nie chce wkrecac sie na obroty, udreka jest ruszenie ze skrzyzowania, nie ma roznicy czy wciskam gaz do podlogi czy delikatnie, poprostu nie jedzie.Jest takie odczucie jakby go zalewalo, lecz na jalowym biegu nawet jak depne w podloge i tak nie zgasnie mimo ze wkreca sie tak na oko do 2500 obr. problem zaczal sie ok pol roku temu, i od tamtego czasu doszukuje sie przyczyny, wtedy tez zniwelowalem problem w ok 80% poprzez zmiane listwy wtryskow, aparatu zaplonowego i swiec, lecz teraz problem sie nasilil i to juz totalnie. OK 2 miesiace temu zmienilem filtr powietrza, dzis filtr paliwa oraz pasek rozrzadu i swiece. Cisnienie paliwa wynosi 3.5 bar, lecz po tej wymianie jest jakby jeszcze gorzej.Po calej nocy postoju pali dobrze , lecz po 10 km zaczyna sie dlawic, dodam jeszcze ze przy zmianie aparatu zaplonowego i ustawieniu zaplonu wg ksiazki serwisowej colt na 4 biegu nie chcial jechac wcale wiec mechanik ustawil zaplon tak aby dalo sie jechac, byl plukany rowniez zbiornik paliwa.Colt nie bierze oleju, nie dymi nawet jak sie dusi, gdzie szukac przyczyny? w serwisie nie chcieli mi nawet podlaczyc go pod komuter , bo powiedzieli ze to juz za stary samochod. powiedzieli ze moga wymienic katalizator, ktory po sprawdzeniu dziala poprawnie, prosze o porade w tej sprawie, gdyz nie chce zmieniac wszystkiego po kolei , taniej wyszloby kupic 2 silnik, a szkoda mi tego bo ma maly przebieg , a moze to jakas pierdolka, bylem juz u kilku mechanikow i elektrykow samochodowych, lecz nikt nie potrafi podac mi przyczyny, z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pojechać do dobrego diagnosty. Sprawdzi i wymieni co potrzeba. Jak my mamy Ci pomóc, na forum, nie mając żadnych danych z diagnostyki?
  • #3
    wowik00
    Level 10  
    wlasnie rzecz w tym ze nikt nie chce podlaczyc go do komputera nawet.
  • #5
    wowik00
    Level 10  
    ok sprawdze to, dzięki za informacje, napewno jeszcze napisze.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wowik00 wrote:
    wlasnie rzecz w tym ze nikt nie chce podlaczyc go do komputera nawet.


    Czy już bez komputera nie diagnozuje się samochodów? Przegięcie z tą wiarą w kabelki i komputer.
    Diagnostyka nie tylko komputerowa!
  • #7
    wowik00
    Level 10  
    no dobra nie tylko, lecz bylem już u kilku mechaników w mieście, i żaden z nich nie potrafil wskazać mi przyczyny. Każdy mówi tylko tyle, że może wymienić to to i tamto i może będzie dobrze a może nie. Tyle to i ja moge zrobić i powiedzieć. Z 2 strony nie beda pakował kasy na kilka części bez pewności, juz naprawde bardziej by się opłacało wymienić caly silnik, jutro pod wieczór moge nagrać filmik, jesli ktos chce, jak to chodzi.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zrozum, film nic nie da, zamiast na tym, skup się na poszukaniu naprawdę dobrego fachowca, inaczej wymienisz, faktycznie, pół auta.
  • #9
    wowik00
    Level 10  
    staram się , no ale jest jak jest, póki co dzięki za pomoc, ale myślę, że jeszcze odkopie ten temat . Pozdrawiam
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    Wymontuj i umyj przepływomierz
  • #11
    emeryt2
    Level 42  
    Jeżeli to silnik 4G13 i rocznik 1994 , to tam nie ma przepływomierza - miałeś na myśli MAP. ?
  • #12
    wowik00
    Level 10  
    w sumie narazie dzieki temat mozna zamknac na pare dni, gdyż czekam w kolejce na wizyte u mechanika, pozdrawiam
  • #13
    wowik00
    Level 10  
    Tak jak mowilem, tak i jest odkopuje temat. Otóż moj problem sie nasila, samochod zimny nie chce jechac, rozpedzam sie do 20 km/h dalej nie jedzie, sprawa jest taka ze jak juz sie tocze zgasze go, odpale i jakos jedzie, czasem musze powtorzyc czynnosc, lecz nie zawsze dziala. Odkrylem 2 rzeczy: mam zaslepiony powrot od listwy wtryskiwaczy, kto to zrobil i dlaczego nie mam pojecia. zdjalem dzis ta opaske ktora blokowala przelot, samochod ma wiekszego mula gorzej sie buja, i jak sie rozgrzeje jest tak samo dusi sie szarpie nie jedzie. a 2 sprawa zdjalem dolot filtra powietrza, ogolnie do przepustnicy jest czysto, ale gdy otworze przepustnice jest tam taki hmm jakby osad, cos takiego jakby sie wsadzilo palca do wydechu, czym moze to byc spowodowane? i jak to wyczyscic tam glebiej? wracajac do tego zaslepionego powrotu, podejrzewam , ze zrobil ktos to po to zeby zwiekszyć cisnienie na wtryskach przynajmniej wg mnie to tak dziala, choc tak jak wczesniej wspominalem cisnienie paliwa wynosi 3.5 bar czyli jakby w normie, z gory dzieki za odpowiedzi i pomoc.Pozdrawiam