Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf IV 1.6 - Wady fabryczne

khali 22 Sie 2012 08:37 14880 22
  • #1 22 Sie 2012 08:37
    khali
    Poziom 13  

    czy to prawda ze wszystkie golfy 4 1.4-1.6 miały wadę fabryczna i silniki brały znaczne ilości oleju ( 400-800ml / 1000km )

    2 22
  • #3 25 Sie 2012 23:29
    pikson17
    Poziom 10  

    witam.
    Jeśli masz na myśli silniki 16V, to ciężko jest znaleźć egzemplarz, który nie bierze oleju.

    1
  • #4 26 Sie 2012 06:37
    Jerzy mechanik
    Poziom 13  

    Dopisuję się do tematu i potwierdzam bo na co dzień widuję takiego golfa znajoma owy model posiada i praca tego silnika jest tragiczna stukanie zaworów grzechotanie .Co do oleju to bardzo go lubi spożywać .Dawno już mówiłem że ma się pozbyć ale nikt tego nie chce kupić .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam jeszcze że 1.4 16v vw kiepskie osiągi stara corsa z silnikiem 1.2 wiele lepiej przyspiesza.

    0
  • #5 26 Sie 2012 12:26
    max1309
    Poziom 2  

    witam.Do wad można zaliczyć zużywające się półpierścienie wału korbowego co wpływa na stuki silnika

    0
  • #7 26 Sie 2012 16:26
    psilos1
    Poziom 31  

    Strumien swiadomosci swia napisał:


    Kolego nie ośmieszaj się.
    Ten silnik jest bardzo żywy i na 2 biegu SPOKOJNIE palisz laczki.

    75 koni nie powala .Najwiekszym problemem jest zamarzająca odma (1.4 16 v).Wywalają olej bagnetem i chwila nieuwagi prowadzi do przytarcia lub całkowitego zatarcia silnika .

    1
  • #9 01 Wrz 2012 13:33
    khali
    Poziom 13  

    a jak jest z silnikiem 1.6 8V

    0
  • #10 01 Wrz 2012 16:37
    psilos1
    Poziom 31  

    khali napisał:
    a jak jest z silnikiem 1.6 8V

    Witam,problemem tych silników jest delikatna przepustnica i uszczelki pod kolektorem .Ja osobiście jeżdżę Golfem z tym silnikiem -AKL już 12 lat i większych problemów nie miałem .Czyszczenie i adaptacja przepustnicy oraz wymiana wspomnianych uszczelek to raptem godzina roboty a silniczek chodzi jak nowy(106000 przebiegu).

    -1
  • #11 02 Wrz 2012 08:06
    khali
    Poziom 13  

    psilos1 napisał:
    khali napisał:
    a jak jest z silnikiem 1.6 8V

    Witam,problemem tych silników jest delikatna przepustnica i uszczelki pod kolektorem .Ja osobiście jeżdżę Golfem z tym silnikiem -AKL już 12 lat i większych problemów nie miałem .Czyszczenie i adaptacja przepustnicy oraz wymiana wspomnianych uszczelek to raptem godzina roboty a silniczek chodzi jak nowy(106000 przebiegu).



    czyli ten silnik nie bierze oleju ?

    a jak z blachą czy miały ocynk lub inna powłokę antykorozyjną

    Proszę niezwłocznie poprawić pisownię we wszystkich postach, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych. [ociz]

    0
  • #12 02 Wrz 2012 08:50
    psilos1
    Poziom 31  

    G4 mają pełny ocynk (mój ma 12 lat i nie ma śladu korozji )Co do brania oleju -biorą śladowe ilości (jak wszystkie silniki).Ja wymieniam olej co 15 tys (od nowości na Motul V300 5W30)i nie muszę dolewać .

    0
  • #13 02 Wrz 2012 11:56
    MoniTOX
    Poziom 24  

    psilos1 napisał:
    G4 mają pełny ocynk

    Coo? Golf IV to jeden z najgorszych zgniłków w tej kategorii samochodów.
    Tylna klapa, przednie tylne nadkola, dolne pasy drzwiowe.

    -1
  • #14 02 Wrz 2012 12:03
    psilos1
    Poziom 31  

    MoniTOX napisał:
    psilos1 napisał:
    G4 mają pełny ocynk

    Coo? Golf IV to jeden z najgorszych zgniłków w tej kategorii samochodów.
    Tylna klapa, przednie tylne nadkola, dolne pasy drzwiowe.

    Chyba pomyliłeś czwórkę z trójką G4 ma pełny ocynk .
    Link[/syntax]

    0
  • #15 03 Wrz 2012 01:01
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    psilos1 napisał:
    Najwiekszym problemem jest zamarzająca odma (1.4 16 v


    Ale tylko pół roku z tym jest problem , drugie poł roku jest ok.

    Jeśli jest problem i nie usunięty to kończy sie to wodą na dnie miski olejowej i zatarciem w piękny mroźny dzień...
    A spróbujcie znaleźć ten silnik w dobrym stanie! Realnie 3-5 tys trzeba szykować wraz z ogarnięciem. Za ta kasę można kupić prawie każdy silnik V6, V8, a "zwykłe"( te co sie nie sypią) to i ze 2 szt.
    Z mojego doświadczenia "amatorami" tego typu aut sa głównie młodzi ludzie ( mit golfa wyssany chyba z mlekiem matki), którzy nie maja za wielkiego doświadczenia i jadą pomimo zapalonej kontrolki ciśnienia oleju.

    Reasumując można kupić dużo taniej dużo lepsze auto...

    0
  • #16 03 Wrz 2012 08:14
    psilos1
    Poziom 31  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    psilos1 napisał:
    Najwiekszym problemem jest zamarzająca odma (1.4 16 v


    Ale tylko pół roku z tym jest problem , drugie poł roku jest ok.

    Jeśli jest problem i nie usunięty to kończy sie to wodą na dnie miski olejowej i zatarciem w piękny mroźny dzień...

    Problem występował w silnilach z pierwszych lat produkcji,pózniej założyli podgrzewacz na odmę .Posrednią winę ponoszą właściciele oraz warsztaty lejące do silników byle jaki olej .W specyfikacjach VW podają do tego silnika syntetyk 5W30 na którym problem praktycznie nie występuje .

    0
  • #19 08 Wrz 2012 12:45
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Ja mam golfa IV 2.0 8V AQY i silnikowo nie mam żadnych problemów, a najechane mam 220 tyś. Gazu nigdy nie widział, więc może dlatego ;)

    0
  • #20 08 Wrz 2012 12:55
    psilos1
    Poziom 31  

    Krzycho_L napisał:
    Ja mam golfa IV 2.0 8V AQY i silnikowo nie mam żadnych problemów, a najechane mam 220 tyś. Gazu nigdy nie widział, więc może dlatego ;)

    W tym silniku VW zastosował wadliwe trzyczesciowe pierścienie które zapiekając się powodują zwiększony apetyt na olej.Z moich obserwacji wynika że winnym zapiekania pierścieni jest używane kiepskich olei mineralnych .W samochodach jeżdżących na syntetykach mimo czasami dużego przebiegu problem praktycznie nie występuje.

    0
  • #21 08 Wrz 2012 12:59
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Ja jeżdżę na półsyntetyku 10W-40 od roku. A w Niemczech na czym jeździł to nie mam pojęcia.

    3
  • #23 28 Maj 2013 12:49
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Ja swojego zagazowałem, najechałem jeszcze 20 tyś no i apetyt na olej ma niestety.

    0