Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus tddi 1.8 - elektryka padła (szyby, nawiew, światła)

22 Sie 2012 11:34 13578 11
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam problem i nie wiem gdzie szukać rozwiązania.
    Auto to Ford Focus kombi 1.8 tddi (90km) rocznik 99/00 mk1

    Podczas jazdy nagle zgasły mi światła (mijania, długie też nie działają), jak sie później okazało, przestał też działać nawiew oraz szyby (nie wiem co jeszcze, o wycieraczkach nie pomyślałem, ogrzewania szyb też nie sprawdzałem)
    Działają za to postojowe (przód i tył, stop nie wiem czy działa bo nie miałem możliwości żeby sprawdzić), kierunkowskazy, centralny zamek, auto odpala normalnie.

    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone (są dobre).
    Wydaję mi się, że problem jest z komputerem no bo co może być innego...

    Poszperałem w necie, ale niewiele znalazłem. Ktoś miał podobny problem, że nagle dużo elektryki padło, ale akurat to co u mnie działa:) Pomogło mu podłączenie auta pod kompa i wykasowanie błędów.
    Myślicie że w moim przypadku też to pomoże?
    Jeśli nie to co? Komputer do wymiany?

    Na większość moich problemów z autem zawsze pomagało odłączenie akumulatora na jakiś czas:) Niestety nie w tym wypadku:/

    Bardzo proszę o radę co robić, jechać od razu na wykasowanie błędów czy jest jakaś inna możliwość? Nie wiem, czegoś nie sprawdziłem może? No ale co tu do sprawdzania jeszcze jest poza bezpiecznikami:/
  • Poziom 13  
    Sprawdź stacyjkę czy nie jest wygrzana
  • Poziom 8  
    kg1 napisał:
    Sprawdź stacyjkę czy nie jest wygrzana


    ymmmm w sensie że jak?:P
    Odpalić dziada, poczekać chwilę i sprawdzić czy się nie grzeje?
    Chyba że nie rozumiem określenia "wygrzana"...
  • Poziom 8  
    Odświerzam bo w dalszym ciągu borykam się z problemem...

    Gdzieś wyczytałem, że ktoś miał podobny problem, po wykasowaniu błędów w komputerze wszystko wróciło do normy. Tylko że w tym focusie komputer odpowiedzialny jest ponoć tylko za pracę silnika, także chyba niewiele mi to da...
  • Poziom 20  
    Mam to samo, wyczytałem w necie, że w/w usterka związana jest z przekaźnikiem, ale nie wiem gdzie go szukać? w skrzynce z bezpiecznikami pod maską?
  • Poziom 10  
    witam podepne sie pod temat
    wlasnie dzis padly mi wycieraczki,swiatla mijania,stop,podnoszenie szyb i dmuchawa
    sprawdzilem bezpieczniki w kabinie i pod maska wszystko jest ok
    gdziesz wyczytalem ze to moze byc przeaznik lecz nie wiem ktory jest ich tam troche
    bardzo prosze o pomoc
    pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Sprawdź kabel masy, pojedyńczy idący z większej wiązki do akumulatora, jak to nie on to sprawdź dokładnie kable masowe przykręcone do nadkola (po prawej stronie akumulatora).

    U mnie był to brak masy.
  • Poziom 10  
    usterka zlokalizowana
    powodem bylo zerwanie tego ciekiego kabelka ktory idzie od klemy minusowej
    przyczyna: nie zamocowany odpowiednio akumulator ktory sie przesunal na zakrecie
    usterka zlokalizowana samemu wiec pare groszy w kieszeni:)
  • Poziom 11  
    witam mam podobny problem focus 1,8 99r na warsztat wjechało mi auto na problem z zamykaniem pilotem diagnoza linia zamykająca zwarcie do masy pierwsza rzecz odłączenie drzwi eliminując krańcówki nic nie dała odłączenie komfortu dalej zwarcie po przejżeniu wiązki znalazłem otarcie i zaizolowałem(żadna kostka nie odłączana) po podłączeniu komfortu dentka brak centralnego, świateł tył, kierunków tył,szyb komfort wygląda na przejściówkę jeszcze nie 4 kostki tylko dwie na kostkach brak jakiegokolwiek zasilania dodatkowo bezpieczniki świateł,szyb,zamka nie mają zasilania przekaźniki i bezpieczniki głównie w porządku masa w porządku ma ktoś jakiekolwiek sugestie?

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    texa pokazuje błąd połączenia z komfortem(normalne bez zasilania) może posiada ktoś pinologie bądź schemat
    jes jakiś wyłącznik przeciążenia? może sie aktywował,czy jest możliwość że sterownik zresetował sie do ustawień fabr, lub uszkodził przy odłączaniu? lub jest jakoś zabezpieczany literatura online jest dość płytka a fordów raczej nie robimy
  • Poziom 1  
    foreveryoung2 napisał:
    usterka zlokalizowana
    powodem bylo zerwanie tego ciekiego kabelka ktory idzie od klemy minusowej
    przyczyna: nie zamocowany odpowiednio akumulator ktory sie przesunal na zakrecie
    usterka zlokalizowana samemu wiec pare groszy w kieszeni:)


    U mnie podobnie (FF MK1 1.8 TDCi). Bezpieczniki ok.
    - Nie działało: światła mijania i drogowe, światła stop, elektryka szyb, nawiew na żadnym biegu, wycieraczki, spryskiwacze, świeciła się kontrolka braku płynu do spryskiwaczy pomimo pełnego stanu w zbiorniku.
    - Auto uruchamiało się normalnie, centralny przy otwieraniu kluczykiem działał, światła: świeciły się jedynie światła postojowe, kierunkowskazy i awaryjne działały.

    - Przyczyna: jak wyżej, zerwany cienki kabelek masowy (czarno-pomarańczowy) przy akumulatorze (po lewej stronie) na skutek jego przemieszczenia.
  • Poziom 7  
    U mnie była dokładnie ta sama przyczyna - urwany kabelek idący od nadkola do klemy. Objawy jakie miałem to zgaśnięcie świateł (niestesty przypadło na noc) i wariujące wycieraczki, reszta zdawała się działać poprawnie. Rozwiązałem problem przez upchanie styropianu po lewej stronie akumulatora żeby się nie przemieszczał, przy okazji będzie troszke ocieplony na zimę i łatwiej będzie odpalić;>
  • Poziom 8  
    Witam,mam podobny problem, od lipca mam Focusa I . Ostatnio na zakrętach zaczęła zapalać mi się kontrola otwartych drzwi, po kilku dniach zgasła. Myślałem, że wszystko jest Ok, ale okazało się, że od tego momenty nie mam oświetlenia kabiny, ogrzewania tylnej szyby i wycieraczki tylnej, no i oczywiście nie działa kontrolka drzwi. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?!. Dziękuję.