Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekspres Bosch TCA 5201, zablokowany zaparzacz

22 Sie 2012 22:06 18399 44
  • Poziom 1  
    Mam problem z tym ekspresem.
    Stało się to po 4 latach użytkowania. Dodam tylko, że czyszczenie serwisowe jest dokonywane zawsze regularnie.
    Palą się na czerwono przemiennie diody przycisków ECO oraz S. Nie pobiera wody, żadnych odgłosów.
    Zgodnie z instrukcją należy wyjąć i przeczyścić jednostkę zaparzającą. Problem w tym, że ów zaparzacz się zablokował. Aktualnie nie da rady go wyjąć, ani odblokować.
    Czy ktoś może coś doradzić? Czy ktoś wie w jaki sposób można zwolnić tą blokadę?
    Rozkręciłem już ten ekspres, ale nie mam pojęcia jak odblokować ten mechanizm.
    Zaparzacz jak nie chciał dać się wyjąć tak dalej nie chce.
  • Moderator AGD i automatyka
    Koval_6 napisał:
    Rozkręciłem już ten ekspres, ale nie mam pojęcia jak odblokować ten mechanizm.

    Odszukaj przewody od silniczka i zasil go z baterii 9V.
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam to samo. Okazuje się że winę za ten stan rzeczy ponosi kółko napędu tego mechanizmu. Producent zadbał aby ekspres nie posłużył klientowi za długo montując kółko plastikowe. Ścinają się zęby. Jedyną formą naprawy tej usterki jest wymiana silnika napędu z przekładniami. Cały moduł napędu kosztuje około 470zł.

    Ja jestem na etapie szukania tego kółka. Podobno jest nie do zdobycia.

    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    tata_jagody napisał:
    Producent zadbał aby ekspres nie posłużył klientowi za długo montując kółko plastikowe.
    No nie mogę. A jakiego spodziewałeś się w ekspresie za 1000 złotych - tytanowego pozłacanego?

    tata_jagody napisał:
    Ja jestem na etapie szukania tego kółka. Podobno jest nie do zdobycia.
    Najprędzej z uszkodzonego, skoro częścią zamienną jest cały napęd to osobno raczej nie ma co szukać.
  • Poziom 10  
    Nie spodziewam się kółka z tytanu. W urządzeniach za 3000 lub 4000 też pewnie nie ma tytanowych. Taka już polityka producentów, sprzęt ma działać dwa lata. Później to już loteria.
  • Poziom 2  
    Każdy element jest do kupienia, kółko o którym piszesz również.
  • Poziom 10  
    Jam posiadasz wiedzę gdzie można kupić to kółko, to podaj. Ja wymieniłem cały moduł na nowy. Zakupiłem go z serwisu w Niemczech za 49 euro, u nas w serwisach chcą około 500,00zł. Dodam jeszcze, że do tego ekspresu pasuje moduł od ekspresów nivona (taki zakupiłem). Tylko uwaga na podłączenie przewodów, trzeba podłączyć je odwrotnie. Ja podłączyłem go zgodnie z kolorami i silnik pracował w drugą stronę. Po odwróceniu kolorów ekspres śmiga jak nowy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Ekspres Bosch TCA 5201, zablokowany zaparzacz

    Jeżeli chodzi o to kółko mam nowe w cenie 25zł
  • Poziom 10  
    To nie jest to koło. Kółko o którym była tutaj mowa znajduje się w środku napędu. Przenosi ono napęd ze ślimacznicy silniczka na trzpień modułu zaparzania. Na tym trzpieniu jest zamontowane to koło,które pokazałeś.
  • Poziom 10  
    toscani, z tego co piszesz, masz dostęp do części ekspresów boscha.
    Mam TCA5401 i potrzebuję złączkę zaparzacza, którą doprowadzana jest gorąca woda pod ciśnieniem do tłoka. Jest coś takiego dostępne? Bo w serwisach cały zaparzacz wszędzie oferują a to to jak pewnie wiesz ok 400 zł
  • Poziom 14  
    Możecie mi doradzić, gdzie kupić ew. kółka do napędu zaparzacza. Mam ekspres Bosch Verobar 300 , ale zaparzacz jest identyczny jak w innych, podejrzewam, że napęd również.

    I jeszcze jedna prośba , jak rozebrać ten ekspres? Macie może jakiś dobry link do manuala serwisowego ?
    Nie chciałby, cos urwać etc. przy rozbiórce.

    Dodano po 5 [godziny] 53 [minuty]:

    Podzielę się z Wami swoimi doświadczeniami.
    Mam ekspres Bosch Verobar 300 TES 70358/DE. Po załączeniu ekspres wypisał na wyświetlaczu "kontakt z hot line". Nie dało się wyjąć zaparzacza. Zorientowałem się, ze napęd nie dojechał do końca na zaparzaczu.

    Rozebrałem całość i podpiąłem zasilacz 9V do silniczka napędzającego zaparzacz.
    Normalnie objechał w prawo w lewo. Kilka razy go przegoniłem. Dojechałem do pozycji. Poskładałem ekspres i błąd zniknął. Zastanawiam się czy coś wpadło pod tłok np. ziarnko i zablokowało napęd czy też na kółku ślimacznicy brakuje ząbka i akurat miałem teraz szczęście i przejechał przez ten brak. Co sądzicie.
  • Poziom 5  
    kolego mam podobny problem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3300011.html#16228762 u mnie w czasie próby zaparzenia zaparzacz tez się blokował tak że nie można go było wyjąć ale po wyłączeniu i włączeniu ponownym mogłem usunąć mo\duł zaparzacza, kupiłem nawet nowy myśląc że to wina zaparzacza jednak objawy są te same. Mógłbyś krok po kroku napisać jak dojść do tego silniczka napędu w ekspresie i przegonić: go jak to nazywasz zasilaczem czy baterią 9v.
  • Moderator AGD i automatyka
    Przewody silnika znajdziesz na PCB, złączka x29. Zaznaczona na czerwono.
    Polaryzację i czas kręcenia musisz dobrać eksperymentalnie.
    Ekspres Bosch TCA 5201, zablokowany zaparzacz
  • Poziom 6  
    Witam mam tez problem z TCA 5201 posiadam go pięć lat i po dwóch i pół roku od zakupu wymieniłem zawór spustowy i wszystko było ok teraz znów po 2,5 latach mam problem ale troche odmienny lecz moze to znów zawór bo expres zachowuje sie tak jak na filmie czyli wszystko jest ok do momentu kiedy powinna polecieć kawa bo w tedy wylewa gwałtownie ciecz do tacki. https://m.youtube.com/watch?v=B-D6mjzhHNA
  • Poziom 6  
    Do zaworu dotarłem wyjąłem wyczyściłem i dalej to samo lecz przed pierwsza wymiana dwa lata temu tez wyglądał ok a był juz do niczego po wymianie wszystko było ok tylko w tedy robił kawę i przepuszczał ja do tacki teraz mechanizm generalnie działa i prasuje kawę tylko w pewnym momencie "chlust "wszystko wylatuje dlatego pomyślałem ze to znów zawór Musze sprawdzić te zebatkę tylko nie wiem gdzie ona jest
  • Poziom 6  
    OK, dzięki. Będę działał.
  • Poziom 6  
    Niestety nie jest dobrze Wymieniłem zawór dwudrożny na nowy sprawdziłem zębatki (są ok ) a expres jak świrował tak świruje czyli jestem dalej bez mapy Zastanawiam się czy inwestować w kolejne części takie jak zawór pary ? Czy to cos zmieni ?

  • Specjalista AGD
    Czy wobec tego nie prościej by było zobaczyć skąd ta woda cieknie niż zamawiać w ciemno części ?:|
  • Poziom 10  
    Zębatki są już dostępne na Allegro.
    Sprzedają je do innego modelu ale napędy są bardzo podobne i powinno pasować i do TCA 5201
  • Poziom 1  
    Czy jakiś link na allegro można prosić z tymi kołami zębatymi
  • Poziom 10  
    Podawanie linku do aukcji nie ma sensu. Aukcje się kończą i linki nie działają.
    Ta aukcja którą widziałem zakończyła się.
  • Poziom 10  
    Zębatki znowu są dostępne na allegro.
    Wystarczy wpisać ,,zębatka tca''
  • Poziom 1  
    Witam, nie chcę zakładać nowego wątku, zapytam tutaj, w moim TCA5201 kawa leci z obu dysz jednocześnie, zarówno z wylotu kawy jak i z dyszy pary. Gdzie jest usterka, jak to naprawić, uszczelki, zawór ? Jak można wejść w "tryb serwisowy" o ile taki jest, tak aby wymusić zaparzanie bez konieczności dodawania kawy do zasobnika.