Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bios widzi HDD win98 ślepy

22 Sty 2005 19:20 852 5
  • Poziom 20  
    witam
    Na samym początku mówię że moja wiedza na temat grzebania w kompie jest b.uboga, jest to moja osobista porażka.Jestem upośledzony pod tym względem.O ile elektronika i wykonastwo+projekt nie sprawia mi problemów to tu akurat jest inaczej.
    Sprawa taka: dostalem na probe od qmpla dysk 4.3 GB seagate,potrzebuje go do tymczasowego archiwizowania danych z projektów z uczelni.I jak go podpiąłem jako slave to bios /autodetect/ wykryl go ale w win98 nie ma po nim śladu.Dysk główny to seagate 80GB i komp w miare nowy bo musialem go wymienić.
    Co jest nie tak???Mam teraz dodatkowo podpięty mały dysk 850 MB /7 lat/ pod kompa i działa bez problemu.Jak dalem na mastera i probowalem zainstalowac system na nim/4.3GB/ to z dysku startówki nie widział tego hdd.
    Co robić??Jak myslicie??
    PS. sorki za kretynskie pytanie :P

    pozdro
  • Spec od komputerów
    Zeby windows widzial dysk musisz na nim utworzyc partycje i je sformatowac :-)
    Uruchom tylko wiersz polecen zamiast windows'a
    (F8 przy starcie) i wpisz fdisk, zmien dysk na ten nowy, wybierz utworz partycje podstawowa i przydziel jej cale dostepne miejsce.Jak juz sie zrobi to zresetuj komputer i juz pod windowsem prawym klikiem myszy na dysku i Formatuj :-)
  • Poziom 20  
    ok,tylko ze na tym dysku są już pewne dane,które nie chce wykasować.Dysku był już trochę eksploatowany.
    U qmpla chodził normalnie.
    pozdro

    Dodano po 1 [minuty]:

    CZy da sie zrobic tak bez formata.
    Nie chce ladowac tu systemu,chce tylko dołączyć nowe dane do jego zawartości.
    Co radzicie.?
    pozdro
  • Spec od komputerów
    hm, skoro sa juz partycje to dysk powinien byc widoczny pod windows, zrob tak jak napisalem wczesniej tylko nie zakladaj partycji.Uruchom fdisk zmien dysk na ten nowy i wybierz zeby wyswietlilo informacje o partycjach i zobacz czy jakies sa.Chyba ze na tym dysku system plikow to NTFS? W takim przypadku windows 98 go nie zobaczy bez specjalnych (platnych) programow.No chyba ze Total Commander + plugin ale bedzie to dostep tylko do odczytu o ile sie nie myle.
  • Poziom 20  
    dzieki spróbuje jak radzisz
    pozdro
  • Poziom 12  
    Witam
    Na komputerze twojego kolegi jaki był windows!!!