Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter413 - NIe odpala co jakiś czas.

Mateusz1560 23 Aug 2012 08:50 5988 7
  • #1
    Mateusz1560
    Level 15  
    Witam

    Mam problem z sprinterem 413 CDI z 2002 r.

    Auto co jakiś czas nie odpala. Odczytane błędy :

    P0180-002 Czujnik temperatury paliwo - Napięcie sygnału jest za wysokie.
    P0201-008 Wtryskiwacz cylindra 1 - przewód ma -//-
    P0202-008 Wtryskiwacz cylindra 2 - przewód ma -//-
    P0204-008 Wtryskiwacz cylindra 4 - przewód ma -//-
    P0203-008 Wtryskiwacz cylindra 3 - przewód ma -//-
    P1470-016 Regulator ciśnienia powietrza doładowanego - ciśnienie doładowania za niskie.
    P1661-032 Napięcie kondensatora 1 - Napięcie dolne (to chyba przez rozładowany akumulator)

    Została wymieniona cała wiązka wychodząca z sterownika idąca na silnik.
    Też niemożliwe, żeby wszystkie wtryskiwacze na raz nawaliły.

    Jeśli ktoś miałby jakieś sugestie to będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
  • #2
    ankowalik
    Level 24  
    W moim autku były takie problemy z powodu wypalonych styków w "rozdzielaczu iskry"; palec+kopułka. Benzyniak.
    salut
    andre

    Moderated By Błażej:

    Wskaż mi, choć minimalny sens twojej wypowiedzi, w tym wątku! Autor zaznacza, ze ma silnik diesla, a ty piszesz o wymianie kopułki rozdzielacza. Ostrzeżenie za pisanie bzdur.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #3
    xyro
    Level 24  
    Sprawdzic masę za lampą od strony kierowcy.
    Sprawdzić wiązkę przechodzącą koło lewej łapy.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdzaj masy i zasilania na pinach sterownika. Coś zdecydowanie ginie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprawdzaj to żarówką, minimum 21W, miernik Cię oszuka.
  • #5
    Mateusz1560
    Level 15  
    Doszedłem, że nie ma zasilania modułu sterującego. Wg schematu powinno być na pinach 1,7 i 8 pierwszej kostki. Bezpieczniki są w porządku. Nie ma zasilania na raz na wszystkich 3 przewodach, po chwili znowu było zasilanie.

    Wydaje mi się z schematu, że jest to wina przekaźnika k3 odpowiadającego za zasilanie modułu sterującego CDI. Tylko nie mogę zlokalizować, który to przekaźnik. Czy ktoś może wie ??
  • Helpful post
    #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Na dole skrzynki bezpiecznikow, opisany M. B jest od migaczy, a W od wycieraczek.
  • #7
    miler80
    Level 34  
    Wydaje mi się że czytałeś tego sprintka SD, masz przecież przy każdym błędzie pomoc i czynności jak wykonać naprawę, co i jak sprawdzić. Pozatym w tych autach dosyć często niełączyły połączenia wewnętrzne skrzynki pod kierownicą, rozbierz ją i obejrzyj.
  • #8
    Mateusz1560
    Level 15  
    Tak mam SD, ale w SD w opisie błędów do wtryskiwaczy pokazuje uszkodzenie wiązki z sterownika CDI na silnik, a ta wiązka została wymieniona.

    Po weekendzie sprawdzę ten przekaźnik i skrzynkę i poinformuję czy to rozwiązało problem.