Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter413 - NIe odpala co jakiś czas.

23 Sie 2012 08:50 4869 7
  • Poziom 15  
    Witam

    Mam problem z sprinterem 413 CDI z 2002 r.

    Auto co jakiś czas nie odpala. Odczytane błędy :

    P0180-002 Czujnik temperatury paliwo - Napięcie sygnału jest za wysokie.
    P0201-008 Wtryskiwacz cylindra 1 - przewód ma -//-
    P0202-008 Wtryskiwacz cylindra 2 - przewód ma -//-
    P0204-008 Wtryskiwacz cylindra 4 - przewód ma -//-
    P0203-008 Wtryskiwacz cylindra 3 - przewód ma -//-
    P1470-016 Regulator ciśnienia powietrza doładowanego - ciśnienie doładowania za niskie.
    P1661-032 Napięcie kondensatora 1 - Napięcie dolne (to chyba przez rozładowany akumulator)

    Została wymieniona cała wiązka wychodząca z sterownika idąca na silnik.
    Też niemożliwe, żeby wszystkie wtryskiwacze na raz nawaliły.

    Jeśli ktoś miałby jakieś sugestie to będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 24  
    W moim autku były takie problemy z powodu wypalonych styków w "rozdzielaczu iskry"; palec+kopułka. Benzyniak.
    salut
    andre

    Moderowany przez Błażej:

    Wskaż mi, choć minimalny sens twojej wypowiedzi, w tym wątku! Autor zaznacza, ze ma silnik diesla, a ty piszesz o wymianie kopułki rozdzielacza. Ostrzeżenie za pisanie bzdur.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 24  
    Sprawdzic masę za lampą od strony kierowcy.
    Sprawdzić wiązkę przechodzącą koło lewej łapy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzaj masy i zasilania na pinach sterownika. Coś zdecydowanie ginie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprawdzaj to żarówką, minimum 21W, miernik Cię oszuka.
  • Poziom 15  
    Doszedłem, że nie ma zasilania modułu sterującego. Wg schematu powinno być na pinach 1,7 i 8 pierwszej kostki. Bezpieczniki są w porządku. Nie ma zasilania na raz na wszystkich 3 przewodach, po chwili znowu było zasilanie.

    Wydaje mi się z schematu, że jest to wina przekaźnika k3 odpowiadającego za zasilanie modułu sterującego CDI. Tylko nie mogę zlokalizować, który to przekaźnik. Czy ktoś może wie ??
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Na dole skrzynki bezpiecznikow, opisany M. B jest od migaczy, a W od wycieraczek.
  • Poziom 34  
    Wydaje mi się że czytałeś tego sprintka SD, masz przecież przy każdym błędzie pomoc i czynności jak wykonać naprawę, co i jak sprawdzić. Pozatym w tych autach dosyć często niełączyły połączenia wewnętrzne skrzynki pod kierownicą, rozbierz ją i obejrzyj.
  • Poziom 15  
    Tak mam SD, ale w SD w opisie błędów do wtryskiwaczy pokazuje uszkodzenie wiązki z sterownika CDI na silnik, a ta wiązka została wymieniona.

    Po weekendzie sprawdzę ten przekaźnik i skrzynkę i poinformuję czy to rozwiązało problem.