Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spawanie blachy ocynkowanej "migomatem"

23 Sie 2012 11:47 18624 9
  • Poziom 9  
    Chciałbym zrobić kilka napraw blacharskich w samochodzie i nie wiem jakie urządzenie będzie odpowiednie na początek. Czy spawarka bester 1700 jest odpowiednia do tego typu prac. Jakich gazów używać, jakiego drutu... (czy drutem samoosłonowym też można spawać blachę ocynkowaną?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Więc powiedzcie mi czym wspawają blacharze np. reperaturki w samochodzie. Mam do wymiany progi w aucie a z tego co wiem, to ten samochód ma blachy ocynkowane.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Wielkie dzięki komatssu za ten link, i to się właśnie nazywa fachowa pomoc. Spawanie powinno się zacząć od zgłębienia wiedzy na temat spawanego przedmiotu.
    Mimo to czekam, może ktoś jeszcze dorzuci coś od siebie.
  • Poziom 23  
    Większość blacharzy spawa blachy ocynkowane zwykłym migomatem przez co podczas spawania powstaje wysoka temperatura która wypala warstwę cynku i jest podatna na rdzę zabezpiecza się ja potem innymi środkami. W przypadku lutospawania temperatura jest niższa przez co nie wypalamy warstwy ochronnej może ku temu posłużyć np ESAB CADY MIG C200i który służy zarówno do spawania jak i lutospawania. W twoim przypadku zapewne pozostaniesz przy zwykłym migomacie bo raczej będzie nieopłacalne wydać około 4500 zł na migomat specjalistyczny.
  • Poziom 9  
    A lutowanie cyną takiej blachy? Widział na youtube jak kolesie cyną i palnikiem wykonywali łączenia i renowację takiej blachy. Tylko tu pojawia się kłopot z lakierem. Przy takiej metodzie (nawet jeśli jest skuteczna) kłopotliwe jest łączenie blach polakierowanych. Palnik mimo niższej temp. płomienia ma dość duży zasięg działania co niekorzystnie wpływa na lakier. Czyż nie tak?
  • Poziom 34  
    Lutowanie cyną przy naprawach blacharskich samochodu nie powinno mieć miejsca gdyż wytrzymałość blach w miejscu lutowania jest wyłącznie taka jak wytrzymałość cyny to znaczy niska.Załóż na kątówkę dysk z naklejonymi na nim fabrycznie płatami papieru ściernego i w miejscach przeznaczonych do spawania migomatem zdejmij kątówką warstwę cynku.Po spawaniu całościowo na miejsca spawame nanieś warstwę płynnego cynku w aerozolu.W miejscach mniej dostępnych można tę warstwę cynku zdjąć szlifierką małogabarytową prostą a nawet miejsca w którym nastąpi spawanie wytrawić kwasem solnym a potem obficie zmyć wodą celem neutralizacji kwasu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jeśli chcesz to zrobić dobrze,to musisz mieć migomat z funkcją lutospawania i drut CuSi3.Zwykły migomat nagrzewa miejsce spawane do temp.ok 1800st.powodując stopienie materiału rodzimego i utlenienie cynku.To z kolei powoduje porowatość spoiny i utratę warstwy ochronnej.Przy lutospawaniu,temperatura miejsca spawanego nie przekracza temperatury utleniania cynku (ok.910st.) bo drut spawalniczy stapia się już w temp.ok.800st.łącząc się ze stopionym, lecz nie utlenonym cynkiem.Blachy zostaną spojone a ochrona zachowana.Zdzieranie a następnie uzupełnianie cynku sprejem,jest pracochłonne,kosztowne i mało skuteczne.