Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B 1.5 D Isuzu - przekaznik kontrolki ładowania

23 Sie 2012 13:00 9168 17
  • Poziom 11  
    Mam problem z moją Corsą B 1.5D silnik isuzu, nie ładuje jak trzeba.
    Kontrolka ładowania świeci cały czas, napięcie ładownia dochodziło do 16v więc stwierdziłem że regulator napięcia, niby coś pomogło, ale kontrolka dalej świeciła. Padło na przekaźnik wyciągłem go i wydaje się na spalony.
    Jak można go sprawdzić i kupić nowy?
    Jego oznaczenie to:
    16A GM 12V PA6 6 4RD940020-29 90 320 276
    Producent Hella Made in Spain
    Proszę o jakaś pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Witam
    Nie musi być żaden orginał,podmień nawet na polski z elmotu tylko zobacz tam jak się nie mylę są styki zwierno-rozwierne ,z takimi musi być ,to ważne.Elmotowski taki ma kolor czerwony,na każdym przekaźniku jest rozpiska jaka konfiguracja styków.
  • Poziom 11  
    znalazłem taki zamiennik, ale jest on na 20A/30A z kolei ten co miałem był na 16A. Czy można założyć większy?
    Styki ma zwierno- rozwierne schemat na obrazku
    Corsa B 1.5 D Isuzu - przekaznik kontrolki ładowania
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    ok Panowie dzięki za rady
    Chciałem się dodatkowo jeszcze upewnić czy na pewno nie działa przekaźnik.
    W tym celu podłączyłem alternator normalnie do kostek 4 pin oraz B+, w miejscu przekaźnika podłączyłem pod wyjście L z alternatora żarówkę 5W i popiołem do masy. Takie rozwiązanie podpowiedział mi schemat z przekaźnika albowiem kabel L z alternatora to wyjście 86 na przekaźniku z kolei wyście 85 to masa. Przy przepływie prądu żarówka świeci, a cewka przyciąga, a kontrola ładowania gaśnie. Dodam jeszcze że ładowanie bez odciążenia 13,5 V na obrotach zaś pod obciążeniem 13,1V (bez świec żarowych).
    Prosiłbym o zweryfikowanie mojego myślenia i ewentualna poprawę.
  • Poziom 38  
    Przekaźnik na większy amperarz może być ,ważne że działa.Trochę małe to ładowanie ,sprawdź czy nie ma strat na połączeniach przewodów,zwłaszcza tego zasilającego.Jest to trudne ale sprawdź jakie napięcie jest na śrubie przy alternatorze,jak również masę alternatora i silnika.
  • Poziom 11  
    ładowanie żeby takie było to będzie dobrze ;) sprawdziłem przewody, ale wszystko wydaję się ok.
    Panowie mam pytanie czy wymieniał ktoś ten uszczelniacz w tym alternatorze bo wydaje mi się że troszkę przecieka oleju tej vaccu do alternatora i się zlewa?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Jeżeli chodzi o ładowanie z tym silniku, to zaraz po odpaleniu będzie "przysiadać", ponieważ świece działają dopóki silnik nie osiągnie około 60 stopni. Sprawdź napięcie ładowania przy nagrzanym silniku. Przy vaccu jest wężyk, na nim założona opaska zaciskowa, sprawdź czy aby przypadkiem nie z pod tego wężyka Ci cieknie, szczególnie jak coś majstrowałeś przy alternatorze to mogłeś go "zruszyć".
  • Poziom 38  
    Może być jak pisze kolega Motronic,jeżeli stary uszczelniacz był twardy to może? coś pomoże wymiana na nowy.
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.
    Nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego tematu ale mam podobny problem z tym,że
    Dzisiaj w trakcie jazdy w mojej Corsie B 1.5TD 1997. Zapaliła się kontrolka ładowania i nie zgasła. Dojechałem do domu zgasiłem auto zapaliłem kontrolka nadal nie zgasła. Ponownie spróbowałem zapalić auto zapaliło bez problemu lecz gdzieś w prawym boku po stronie pasażera mniej więcej pod schowkiem coś tak jak by stukało lub robiło zwarcie.
    Nie wiem czy jest ładowanie ponieważ nie mam czym sprawdzić ale trochę po googlowałem i znalazłem taki post
    Cytat:
    Posiadam Opla Astre 93r. 1.7DTI i mam następujący problem: polega on na tym że raz chodzi obrotomierz raz nie a z tym się wiąże działanie alternatora raz ładuje a raz nie. Nie ma na to reguły, jeszcze co zauważyłem to czasami słyszę tak jak by robiło się zwarcie w jednym z przekaźników który znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Oznaczenie tego przekaźnika to: 16A GM 12V PA6 6 4RD940020-29 90 320 276
    oraz trafiłem na ten temat wszystko wskazuje na to, że jest to wina tego przekaźnika. Chciałem zapytać gdzie znajduje się ten przekaźnik? w prawym słupku po stronie pasażera pod schowkiem? Ile taki przekaźnik może kosztować i czy kupie go lub jakiś zamiennik w sklepie z częściami samochodowymi? Dodam jeszcze, że w mojej corsie czasami obrotomierz nie dział zaraz po zapaleniu silnika i po kilkunastu sekundach wskazywał normalne obroty. Czasami gdy kluczyk był przekręcony na zapłon było słychać właśnie to stukanie czy zwarcie ale przyznam się, myślałem że to świece.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam jeszcze raz.
    Zawiozłem auto do elektromechanika, który stwierdził iż jest to wina diod w alternatorze ponieważ nie ma ładowania czy może ktoś orientuje się jaki jest koszt naprawy/wymiany takich diod w corsie b 1.5TD?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Elektromechanik ceny nie podał? Dziwne... Diagnoza też dziwna. Bez rozbierania tak powiedział? Pomiary i wyniki poproszę.
  • Poziom 10  
    Szczerze to nawet nie zapytałem o koszt naprawy z tego wszystkiego.
    Nie mam żadnych pomiarów i wyników bo ładowanie sprawdzał jedynie multimetrem. I dlatego zapytałem ile może wynieść taka naprawa tych diod dodam, że ja się kompletnie na tym nie znam. Elektryk powiedział "że to pewnie diody" Co jeszcze innego może mieć takie objawy jak świecąca kontrolka ładowania, "stukanie" w przekaźniku od świec żarowych? obrotomierz działa normalnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To pojedź do innego fachowca. Bo ta diagnoza to mi się nie podoba.
  • Poziom 10  
    Co jeszcze innego może mieć takie objawy jak świecąca kontrolka ładowania, "stukanie" w przekaźniku od świec żarowych? obrotomierz działa normalnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chociażby kończące się szczotki...
  • Poziom 1  
    mialam podobny problem w pawym rogu z boku schowka zaczal wydobywac sie dym iokazalo sie ze spalila sie kostka (wiazka)na swiece zarowe.zostala wymieniona i ok.ale pojawil sie nowy problem,nie pali sie kontrolka akumulatora i na postoju rozladowuje go.jak narazie na noc sciagam klamre.zarowka kontrolki ok sprawdzona.pomozcie,dodam ze to tez opel corsa B 1,5D