Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władimirec - Pompa wtryskowa problemy z odpalaniem

23 Sie 2012 15:44 14997 7
  • Poziom 1  
    Witam!
    Wymieniłem pompę wtryskową w moim władku, włożyłem ją po znakach ale nie chce odpalić. Paliwo wszędzie jest ale nie chce zaskoczyć. Nie ma dymu z rury wydechowej, może źle zamontowałem tą pompę,
    Ma ktoś może instrukcję montażu albo jakiś pomysł co może być przyczyną?
    Z góry dziękuje za pomoc! ;)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Może zapłon trzeba ustawić. Cztery śrubki w kołnierzu pompy za tymi co przykręcałeś pompę. Trzeba je poluzować i regulujesz pompą kąt (zapłon) przesuwasz do silnika i od silnika
  • Poziom 15  
    To nie jest takie proste jak się opisuje. Trzeba najpierw popuścić rurki ciśnieniowe i zobaczyć czy podaje paliwo podczas kręcenia silnikiem. Powinna tryskać jak wściekła. Jak podaje to wówczas zaczynamy zabawę z kątem wtrysku a to już jest głębszy wywód.
  • Poziom 24  
    Ta czasem trza odkręcić śrubę od tłoko-rozdzielacza i odpowietrzyć .
    A najlepiej założyć taką od ursusa C330 dedykowaną do wladyslawa wtedy i palenie lepsze a o regulacji obrotów nie wspomnę bo jest super , znajomy ma taką założoną i jest zadowolony żadnego patataj nie ma prawa zrobić .
    No ale wybór zależy od Ciebie.
  • Poziom 11  
    A może ktoś w prostszy sposób napisać jak ustawić zapłon we władku niż podaje to książka?
  • Poziom 14  
    Jeżeli nie ruszałeś koła rozrządu które napędza pompę to zapłon się zmieni tak minimalnie że zapalić powinien bez problemu.Przy wyjściach z pompy jest śruba do odpowietrzenia tłoczka pompy, odkręć ją i obracając silnikiem ustaw tłoczek pompy w dolnym położeniu i ręczną pompką zasilającą napompuj tyle paliwa aby się przelało górą , zakręć śrubę i musi zapalić.
  • Poziom 18  
    Mi jak się zapowietrzy to jedna osoba kreci rozrusznikiem a druga pompuje ta ręczną pompką i tylko w ten sposób odpala...
  • Poziom 14  
    Witam,

    Najważniejsza sprawa to odpowietrzyć układ paliwowy. Kiedyś przyglądałem się wymianie pompy wtryskowej w T25, którą przeprowadzał "rutyniarz". Wyglądało to mniej więcej tak:
    - w pierwszej kolejności facet odpowietrzył pompę luzując śrubę jednego z dwóch przewodów paliwowych z tyłu pompy (od strony bloku silnika)
    - dalej odpowietrzył filtry paliwa.
    Po tych zabiegach ustawiał kąt wtrysku. Wyglądało to tak:
    - koło pasowe silnika na odpowiednie znaki
    - odkręcone przewody wysokiego ciśnienia
    - klucz płaski na kółko pompy paliwa (to gdzie są kołnierze wielootworowe)
    - jeśli układ jest dobrze odpowietrzony to obracając kluczem pompę (ruchy góra-dół) z sekcji w.c. tryska paliwo,
    - wykonując ruchy j.w. trzeba wyłapać moment, kiedy na wyjściu sekcji wysokiego ciśnienia pierwszego cylindra, poziom paliwa zaczyna się podnosić
    - skręcamy kołnierze i resztę osprzętu do kupy i próbujemy uruchomić silnik
    - jeśli silnik zapali i pracuje "normalnie" to ok.
    - jeśli praca jest głośna - każdy użytkownik zna "normalny" dźwięk swojego silnika i będzie wiedział o co chodzi - kąt wtrysku jest za wczesny; trzeba go opóźnić bo źle wpływa to na panewki korbowe oraz - uwaga - doprowadzi do przedmuchu na bezuszczelkowym styku głowica-cylinder,
    - jeśli silnik pracuje "miękko", dziwnie dymi przy tym na biało/niebiesko - kąt wtrysku jest zbyt późny; trzeba go przyspieszyć bo inaczej silnik nie będzie rozwijał pełnej mocy.

    Ustawianie kąta wtrysku w tym wynalazku to sztuka. Jednak do opanowania.

    Powodzenia
    vper