Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaggio Skipper 125 - Włoski 2T - Moduł - zamiana na cewko-moduł.

Adek4100 23 Sie 2012 22:43 5577 4
  • #1 23 Sie 2012 22:43
    Adek4100
    Poziom 17  

    Witam, problem dotyczy chińskiego skutera Zipp z silnikiem Piaggio Skipper 125ccm chłodzony powietrzem.

    Kupiłem ten silnik (cały skuter Skipper) i wrzuciłem go w chińską ramą wraz z wiązką Piaggio.
    Oryginalnie znajdował się tak cewko-moduł który prawdopodobnie jest albo uszkodzony ale źle podłączony. Po podłączeniu modułu pożyczonego od znajomego pojawiła się iskra, ale...
    Moduł znajomego posiada 4 piny, tyle ile wychodzi właśnie z wiązki silnika(Czerwony, bialy, zielony i brązowy) oraz 1 pin wychodzący na cewkę, cewko moduł zainstalowany oryginalnie posiada tylko 3 wejścia (nie ma miejsca na przewód brązowy) co jest nie zgodne ze schematem producenta, gdyż własnie w tym silniku powinienem mieć moduł taki jaki pożyczyłem, w takim razie dlaczego był tam zwykły cewko-moduł? dodam że przewód brązowy zamiast wsuwki miał zarobione oczko i był przykręcony razem z masą cewko-modułu.

    Link do oryginalnego schematu producenta - Piaggio Skipper

    Piaggio Skipper 125 - Włoski 2T - Moduł - zamiana na cewko-moduł. Piaggio Skipper 125 - Włoski 2T - Moduł - zamiana na cewko-moduł. Piaggio Skipper 125 - Włoski 2T - Moduł - zamiana na cewko-moduł.

  • #2 24 Sie 2012 09:03
    jack63
    Poziom 40  

    Zamieść schemat jako jpg. Łatwiej będzie go analizować.
    Zrób schemacik (schemat to za duże słowo) twojej prądnicy z zaznaczeniem cewek i kolorów kabli. Chodzi o to aby się zorientować które kable są od cewki zasilającej moduł. Ktore od impulsatora (o ile w ogóle on jest) a które to ładowanie.
    Pomierz rezystancje cewek.
    Może ta praca wyda się bezsensowna, ale taka nie jest. Zostaną informacje dla ciebie jakbyś wymieniał moduł lub robił inna naprawę oraz ku potomności :D
    A czy jest moduł i osobna cewka czy cewko-moduł to nieistotne. Ważne aby charakterystyka punktu zapłonu zgadzała się z charakterystyką optymalną dla twojego silnika. Tzn. czy w module jest zaszyta jakas charakerystyka wyprzedzenia czy jej nie ma.
    Okazuje się że nawet 2T, ale wysoko-obrotowe mają zmienny punkt zapłonu.
    Nie wiem czy dla twojego silnika ma być moduł o zmiennym zapłonie. Poszukaj w necie...

  • #3 24 Sie 2012 10:03
    Pepek93
    Poziom 2  

    jack63, mogę podpowiedzieć tyle, że od impulsatora idą 2 przewody- brązowy i czerwony.

  • Pomocny post
    #4 24 Sie 2012 16:01
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/circuits/Skipper%20model.jpg
    Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde.
    Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia zapłonu, mimo to oryginalny moduł ma możliwość kontrolowania punktu zapłonu. http://www.motelek.net/andere/cdi/facind_125_rot.png
    Jest możliwe podłączenie zwykłego cewkomodułu od modeli 50 cm³, czyli ze stałym kątem. Konieczne jest w tym przypadku połączenie masy impulsatora. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggio-125-2t/moduł-50cm3-do-piaggio-125-2t.jpg Oczywiście przeróbki możesz dokonać na własną odpowiedzialność. W każdym przypadku należy skontrolować punkt zapłonu przy pomocy lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggio-125...znaki-kontrolne-zapłonu-piaggio-125-2t-ac.jpg

  • #5 25 Sie 2012 00:03
    Adek4100
    Poziom 17  

    Po pierwsze chciałbym podziękować za wszystkie odpowiedzi, jestem mile zaskoczony :) Schemat podłączenia cewko-modułu bardzo się przydał, udało się i iskra się pojawiła !

    Serdecznie dziękuję za pomoc !

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME