Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man Tga D20 - Za wysokie ciśnienie (9bar) na układzie niskiego ciśnienia

bibek76 24 Aug 2012 00:40 17118 21
  • #1
    bibek76
    Level 10  
    Wyświetla się błąd 00094-02, podczas jazdy z obciążeniem 03775 i 03781 i po jeździe. Samochód prawie staje w miejscu. Otwarcie zaworu m-prop 12% na biegu jałowym, ciśnienie 500 bar również na jałowym biegu. Ciśnienie za wysokie na filtrze paliwa 8-9 bar.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Filtry nowe, wstępny również. Wtryski sprawdzone, nie puszczają na przelew, zaworek na szynie CR szczelny.
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Za duże otwarcie zaworu m-prop.
  • #3
    bibek76
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedź, a jaki może być powód za dużego otwarcia tego zaworu? Od czego zacząć.
  • Helpful post
    #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zacznij od testu przelewowego wtrysków. Prawdopodobnie któryś przepuszcza,m-prop ma mieć ok 5 % na wolnych i masz gdzieś nieszczelność, lub czujnik ciśnienia podaje zła wartość i źle steruje zaworem m-prop powyżej 8% jest już jakaś usterka, powyżej 10 % to już totalnie źle
  • #5
    bibek76
    Level 10  
    Test wtrysków zrobiłem i wszystkie ok. Sprawdzę szczelność układu, manualnie ciśnienie przy filtrze, i na koniec m_promp. Dzięki.
  • #6
    bibek76
    Level 10  
    Więc: Szczelność ok, czujnik ciśnienia ok, ciśnienie nadal za wysokie. Czy pompa ( Widziałem że ma jakiś (sprężynka + tłoczek) zaworek w sobie) może dawać za wysokie ciśnienie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A i jedna dziwna rzecz. Wykręcając pompkę ręczną ciśnienie w układzie spada do 4 barów. Jakieś zaworki w pompce ręcznej, w obudowie filtra paliwa???
  • #7
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Pompa kaput, ciśnienie nie może być wyreguowane po niskiej stronie. Testy należy uzupełnić pomiarami "mechanicznymi" aby wyeliminować czujnik ciśnienia. Sprawdzić należy też odpowietrzenie filtra paliwa na końcu uchwytu. Za ciśnienie wewnątrz pompy odpowiada zawór przelewowy na korpusie pompy ale pomiar jest przed filtrem paliwa, czyli pozostaje jeszcze kwestia powrotu paliwa do zbiornika. Jeśli tak się dzieje to dwa czynniki które się wzajemnie wykluczają (eprop i ciśnienie paliwa) mówią ze wystąpił przeciek wewnątrz pompy CR .
  • #8
    komax1234
    Level 2  
    WITAM:MIE UWIEŻYCIE ALE OD TYGODNIA WALCZE Z MANEM I IDENTYCZNA USTERKA,POMPY I WTRYSKI SPRAWDZONE, WSZYSTKIE ZAWORKI I CZUJNIKI WYMIENIŁEM I NIC.DZISIAJ POSTAWIŁEM 2 MANA OBOK TEGO ZEPSUTEGO I PRZEMIENIŁEM KOMLETNA OBUDOWE FILTRA/CZUJNIKI ZOSTAŁY ZAKRĘCONE STARE/ NO I JAK REKA ODJĄŁ.SAM JUŻ NIE WIEM O CO CHODZI

    Dodano po 4 [minuty]:

    WRAZ Z OBUDOWĄ ZOSTAŁ PRZYKRĘCONY PODGRZEWACZ PALIWA, CZY TO MOZLIWE ZEBY ŻEBY TEN STARY SZWANKOWAŁ I PRZEZ NIEGO TAKIE BŁĘDY WYSKAKIWAŁY?W SAMEJ OBUDOWIE NIC NIE MA PRUCZ ZAWORKA ZWROTNEGO, ALE I JEGO ROZŁOZYŁEM NA ELEMENTY, NO ALE JEST OK NA 100
  • #9
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Raz miałem przypadek błędu 00094-02 oraz 3779 wymieniłem filtr wyczyściłem odstojnik i auto ożyło......dziwne przypadki są z tymi autami.
  • #11
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    komax1234 wrote:
    CO TO JEST ZAWÓR M-PROP?

    Jednostka dozująca paliwo zamontowana na pompie wysokiego ciśnienia,służy do regulacji ciśnienia, sterowany jest poprzez regulacje PWM i nie można go sprawdzać podaniem napięcia np. z akumulatora.
  • #12
    bibek76
    Level 10  
    Witam wszystkich. Trzeci dzień walki. Podmieniona z innego(sprawnego) mana pompa zębata. Cały czas 7.8 bara na biegu jałowym. Ponad 8-8.5 bar na 1500 obrotów. Przelew(powrót) sprawdzony i drożny. Jedyne co nie przemienione z mana sprawnego to podstawa filtra, i cała pompa wysokiego ciśnienia. Gdy wykręcam pompkę ręczną ciśnienie spada do 4 bar, ale pomaga to na 15 minut. Na odkręconej pompce jeździ, nie pokazuje błędu 00094-01 ale po jakimś czasie również podczas jazdy z obciążeniem zaczyna go dławić. W manie sprawnym brak bąbelków powietrza w pompce ręcznej, w niesprawnym widać powietrze. Wywala błąd 00094-01, później po 15 minutach jazdy scina go i nie wkręca się na obroty i pokazuje błąd 03781-01...........A i jedna obserwacja...po odkręceniu filtra paliwa w sprawnym Manie paliwo schodzi do samego dołu, a w niesprawnym odkręcając filtr poziom paliwa utrzymuje się cały czas na tym samym poziomie......dobiję do pełna ręczną pompką do pełna i tak sobie stoi. Jakiś zaworek w podstawie filtra???

    Dodano po 19 [minuty]:

    Kolego Serwis gh: Myślisz że pompa wysokiego ciśnienia przepuszcza i wraca wysokie ciśnienie na obwód niskiego?
  • #13
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Taka jest możliwość.
    Należy pamiętać że regulacja ciśnienia występuje tylko po stronie niskiego ciśnienia, i 12% e-prop oraz duże ciśnienie może powodować uszkodzona sekcja w pompie. Jeśli jest możliwość podmiany to można zamienic całą pompę i mieć wszystko z głowy. Wystarczy odłączyć 4przewody i wykręcić 2 śruby.
  • #14
    bibek76
    Level 10  
    Dzięki za podpowiedzi. Będę działał w poniedziałek i dam znać. Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę. Przy okazji... nie będę nażekał na MAN-a.. Dwa mają bańkę, drugi (ten padnięty) 820. W końcu coś musiało się spie....zepsuć.:)
  • #15
    bibek76
    Level 10  
    Dodam jeszcze. Ciśnienie szynie CR na biegu jałowym 502-508 bar, a przy wysokich obrotach 1200 i więcej bar.
  • #16
    bibek76
    Level 10  
    Ok. Muszę zamknąć temat. Pompa wysokiego ciśnienia wymieniona i problemy z głowy. Kolega gh serwis miał rację. Najdziwniejsze że pompa wysokiego ciśnienia trzymała parametry. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim.
  • #17
    djerror
    Level 2  
    Witam zapytanie! Ciśnienie na wstępnej za duże, 4.5-5 % otwarcie zaworu regulacji. Co może być przyczyną za dużego ciśnienia na niskim Ciśnieniu?
  • #19
    djerror
    Level 2  
    Filter wymieniony, odstojnik wyczyszczony. Tylko sytuacja dotyczy Mana TGX 2013r pojawia się na desce komunikat, sprawdź dopływ paliwa. I błąd ciśnienia SPN 94 FMI 1.
  • #20
    Dagomir
    Level 20  
    Proponuję wykonać pomiar ciśnienia manometrem, może czujnik przekłamuje.
  • #21
    svavecone
    Level 25  
    W starszych pompach wysokiego cisnienia CommonRail EDC 7, na zasilaniu paliwem , pod kroccem laczacym rurke paliwa z pompa ...jest maly filterek , zapchany moze powodowac zbyt wysokie " niewytlumaczalne " cisnienie na niskiej stronie . Nie ma go w wykazie czesci zamiennych ASO , pytalem tez u nas w serwisach BOSCH ...i tez nie posiadaja . Da sie go wyczyscic ...lecz byl i taki zasyfiony ze zostal wyrzucony i pompa zostala bez tego sitka .
  • #22
    kakibara
    Level 33  
    Podnieś kabinę i upewnij się że pompka ręczna jest zakręcona do końca - często 2-3 obroty i staje należy ją odkręcić i prawidłowo dokrecic do oporu.
    Miałem takich komunikatów powiedzmy z 10-15 i tobie też tego życzę.
    Pozdro.