Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man Tga D20 - Za wysokie ci¶nienie (9bar) na układzie niskiego ci¶nienia

24 Sie 2012 00:40 13002 21
  • Poziom 9  
    Wy¶wietla się bł±d 00094-02, podczas jazdy z obci±żeniem 03775 i 03781 i po jeĽdzie. Samochód prawie staje w miejscu. Otwarcie zaworu m-prop 12% na biegu jałowym, ci¶nienie 500 bar również na jałowym biegu. Ci¶nienie za wysokie na filtrze paliwa 8-9 bar.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Filtry nowe, wstępny również. Wtryski sprawdzone, nie puszczaj± na przelew, zaworek na szynie CR szczelny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Za duże otwarcie zaworu m-prop.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedĽ, a jaki może być powód za dużego otwarcia tego zaworu? Od czego zacz±ć.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zacznij od testu przelewowego wtrysków. Prawdopodobnie który¶ przepuszcza,m-prop ma mieć ok 5 % na wolnych i masz gdzie¶ nieszczelno¶ć, lub czujnik ci¶nienia podaje zła warto¶ć i Ľle steruje zaworem m-prop powyżej 8% jest już jaka¶ usterka, powyżej 10 % to już totalnie Ľle
  • Poziom 9  
    Test wtrysków zrobiłem i wszystkie ok. Sprawdzę szczelno¶ć układu, manualnie ci¶nienie przy filtrze, i na koniec m_promp. Dzięki.
  • Poziom 9  
    Więc: Szczelno¶ć ok, czujnik ci¶nienia ok, ci¶nienie nadal za wysokie. Czy pompa ( Widziałem że ma jaki¶ (sprężynka + tłoczek) zaworek w sobie) może dawać za wysokie ci¶nienie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A i jedna dziwna rzecz. Wykręcaj±c pompkę ręczn± ci¶nienie w układzie spada do 4 barów. Jakie¶ zaworki w pompce ręcznej, w obudowie filtra paliwa???
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Pompa kaput, ci¶nienie nie może być wyreguowane po niskiej stronie. Testy należy uzupełnić pomiarami "mechanicznymi" aby wyeliminować czujnik ci¶nienia. Sprawdzić należy też odpowietrzenie filtra paliwa na końcu uchwytu. Za ci¶nienie wewn±trz pompy odpowiada zawór przelewowy na korpusie pompy ale pomiar jest przed filtrem paliwa, czyli pozostaje jeszcze kwestia powrotu paliwa do zbiornika. Je¶li tak się dzieje to dwa czynniki które się wzajemnie wykluczaj± (eprop i ci¶nienie paliwa) mówi± ze wyst±pił przeciek wewn±trz pompy CR .
  • Poziom 2  
    WITAM:MIE UWIEŻYCIE ALE OD TYGODNIA WALCZE Z MANEM I IDENTYCZNA USTERKA,POMPY I WTRYSKI SPRAWDZONE, WSZYSTKIE ZAWORKI I CZUJNIKI WYMIENIŁEM I NIC.DZISIAJ POSTAWIŁEM 2 MANA OBOK TEGO ZEPSUTEGO I PRZEMIENIŁEM KOMLETNA OBUDOWE FILTRA/CZUJNIKI ZOSTAŁY ZAKRĘCONE STARE/ NO I JAK REKA ODJˇŁ.SAM JUŻ NIE WIEM O CO CHODZI

    Dodano po 4 [minuty]:

    WRAZ Z OBUDOWˇ ZOSTAŁ PRZYKRĘCONY PODGRZEWACZ PALIWA, CZY TO MOZLIWE ZEBY ŻEBY TEN STARY SZWANKOWAŁ I PRZEZ NIEGO TAKIE BŁĘDY WYSKAKIWAŁY?W SAMEJ OBUDOWIE NIC NIE MA PRUCZ ZAWORKA ZWROTNEGO, ALE I JEGO ROZŁOZYŁEM NA ELEMENTY, NO ALE JEST OK NA 100
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Raz miałem przypadek błędu 00094-02 oraz 3779 wymieniłem filtr wyczy¶ciłem odstojnik i auto ożyło......dziwne przypadki s± z tymi autami.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    komax1234 napisał:
    CO TO JEST ZAWÓR M-PROP?

    Jednostka dozuj±ca paliwo zamontowana na pompie wysokiego ci¶nienia,służy do regulacji ci¶nienia, sterowany jest poprzez regulacje PWM i nie można go sprawdzać podaniem napięcia np. z akumulatora.
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Trzeci dzień walki. Podmieniona z innego(sprawnego) mana pompa zębata. Cały czas 7.8 bara na biegu jałowym. Ponad 8-8.5 bar na 1500 obrotów. Przelew(powrót) sprawdzony i drożny. Jedyne co nie przemienione z mana sprawnego to podstawa filtra, i cała pompa wysokiego ci¶nienia. Gdy wykręcam pompkę ręczn± ci¶nienie spada do 4 bar, ale pomaga to na 15 minut. Na odkręconej pompce jeĽdzi, nie pokazuje błędu 00094-01 ale po jakim¶ czasie również podczas jazdy z obci±żeniem zaczyna go dławić. W manie sprawnym brak b±belków powietrza w pompce ręcznej, w niesprawnym widać powietrze. Wywala bł±d 00094-01, póĽniej po 15 minutach jazdy scina go i nie wkręca się na obroty i pokazuje bł±d 03781-01...........A i jedna obserwacja...po odkręceniu filtra paliwa w sprawnym Manie paliwo schodzi do samego dołu, a w niesprawnym odkręcaj±c filtr poziom paliwa utrzymuje się cały czas na tym samym poziomie......dobiję do pełna ręczn± pompk± do pełna i tak sobie stoi. Jaki¶ zaworek w podstawie filtra???

    Dodano po 19 [minuty]:

    Kolego Serwis gh: My¶lisz że pompa wysokiego ci¶nienia przepuszcza i wraca wysokie ci¶nienie na obwód niskiego?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Taka jest możliwo¶ć.
    Należy pamiętać że regulacja ci¶nienia występuje tylko po stronie niskiego ci¶nienia, i 12% e-prop oraz duże ci¶nienie może powodować uszkodzona sekcja w pompie. Je¶li jest możliwo¶ć podmiany to można zamienic cał± pompę i mieć wszystko z głowy. Wystarczy odł±czyć 4przewody i wykręcić 2 ¶ruby.
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedzi. Będę działał w poniedziałek i dam znać. Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę. Przy okazji... nie będę nażekał na MAN-a.. Dwa maj± bańkę, drugi (ten padnięty) 820. W końcu co¶ musiało się spie....zepsuć.:)
  • Poziom 9  
    Dodam jeszcze. Ci¶nienie szynie CR na biegu jałowym 502-508 bar, a przy wysokich obrotach 1200 i więcej bar.
  • Poziom 9  
    Ok. Muszę zamkn±ć temat. Pompa wysokiego ci¶nienia wymieniona i problemy z głowy. Kolega gh serwis miał rację. Najdziwniejsze że pompa wysokiego ci¶nienia trzymała parametry. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim.
  • Poziom 2  
    Witam zapytanie! Ci¶nienie na wstępnej za duże, 4.5-5 % otwarcie zaworu regulacji. Co może być przyczyn± za dużego ci¶nienia na niskim Ci¶nieniu?
  • Poziom 2  
    Filter wymieniony, odstojnik wyczyszczony. Tylko sytuacja dotyczy Mana TGX 2013r pojawia się na desce komunikat, sprawdĽ dopływ paliwa. I bł±d ci¶nienia SPN 94 FMI 1.
  • Poziom 19  
    Proponuję wykonać pomiar ci¶nienia manometrem, może czujnik przekłamuje.
  • Poziom 25  
    W starszych pompach wysokiego cisnienia CommonRail EDC 7, na zasilaniu paliwem , pod kroccem laczacym rurke paliwa z pompa ...jest maly filterek , zapchany moze powodowac zbyt wysokie " niewytlumaczalne " cisnienie na niskiej stronie . Nie ma go w wykazie czesci zamiennych ASO , pytalem tez u nas w serwisach BOSCH ...i tez nie posiadaja . Da sie go wyczyscic ...lecz byl i taki zasyfiony ze zostal wyrzucony i pompa zostala bez tego sitka .
  • Poziom 30  
    Podnie¶ kabinę i upewnij się że pompka ręczna jest zakręcona do końca - często 2-3 obroty i staje należy j± odkręcić i prawidłowo dokrecic do oporu.
    Miałem takich komunikatów powiedzmy z 10-15 i tobie też tego życzę.
    Pozdro.