Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 806 2.0HDI - Przeróbka podgrzewacza WEBASTO - pomysł

wood 18 Lis 2015 20:39 26862 85
  • #31 18 Lis 2015 20:39
    Marek Sp
    Poziom 20  

    Jak wiem to chyba masz płynna regulacje a nie skokową . Ja wstawiałem webasto do C5 z klimatronikiem , tam dorabiałem sterowanie PWM

  • Relpol
  • #32 18 Lis 2015 20:46
    KStanek
    Poziom 22  

    Mam klimatronik, sterowanie 7 pozycji, zapewne jest to robione na drabince. Ale patrząc na schemat ze strony 17 jest chyba przekaźnik do prawej dmuchawy, a lewa jest zasilana bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników. Sygnał sterowania (PWM) jest dostarczony ze sterownika klimy (8080).

    Nie znam jeszcze schematu elektrycznego tego auta, potrzebował bym taką łopatologiczną pomoc.

    Nie idę na łatwiznę, ale po prostu nie chce czegoś uszkodzić.

  • #33 18 Lis 2015 21:00
    Marek Sp
    Poziom 20  

    Climatronik ma płynna regilacje obrotów wentylatora

  • #34 18 Lis 2015 22:10
    fifolin
    Poziom 11  

    Sprawdź przy panelu klimatronika na którym pinie po włączeniu się zapłonu pojawia się napięcie. Po zlokalizowaniu podaj na wyłączonym zapłonie napięcie z zapalniczki lub bezpośrednio z akumulatora by sprawdzić czy sam panel klimatronika załączy się i czy właczy się także dmuchawa (zrób to przez żarówkę lub diodę). Jeżeli wszystko wystartuje przecinasz po prostu ten przewód i puszczasz go przez przekaźnik sterowany webastem odseparowując dwoma diodami prostowniczymi obwódy zasilające między sobą

  • #35 22 Lis 2015 11:59
    KStanek
    Poziom 22  

    Więc tak wykonałem przeróbkę - Panel sterujący nawiewami i klimą uruchamia się już z Webasto. W kabinie wyjęte są bezpieczniki o nr. 05 (10A) i 20 (30A). Do przewodów idących od przekaźnika K03 zabezpieczonego bezpiecznikiem F03 (wiązka Webasto) Czerwony przewód zakończony dwiema wsuwkami tak żeby wpiąć w miejsce dwóch wyjętych bezpieczników w dolne pole a przewód czarny zakończony też dwoma wsuwkami wpinamy w te same miejsca po bezpieczniku tylko w pola górne. Po podaniu na górne pole w miejscu po bezpieczniku 05 napięcia +12V uruchamia się panel nawiewu. Bezpiecznik 20 odpowiada za uruchomienie wentylatora nadmuchu. Z tego co daje się zauważyć uruchamiany jest tylko silnik dmuchawy z lewej strony. Na panelu można wybrać normalnie prędkość oraz wybrać kanały którędy ma wylecieć powietrze. Klapki ustawiają się ale nie wiem w jakich pozycjach bo mimo wszystko kratkami nie wylatuje ciepłe powietrze. Słychać po włączeniu że klapki się przestawiają ale w aucie jest chłodno mimo tego że Webasto już przeszło pełny cykl grzania i wygasiło płomień.
    Gdzie teraz szukać tego ustawienia? Może coś jeszcze powinienem włączyć przez przekaźnik, a może wręcz odwrotnie, powinienem to odłączyć, żeby nie wiało zimnem.

    Dodano po 4 [godziny] 3 [minuty]:

    Zauważyłem że jak odpalę "płomyczkiem" uruchamia się panel mimo ustawienia na 24° jest zimno ale słychać jak przestawiają się łopatki i gdzieś z okolic zegarów czy też bezpieczników w słychać jak by silnik krokowy nie mógł przestawić - słychać takie jak by przeskakiwał trybik.

    Nawet jak uruchomię silnik i potem przed wyłączeniem zapłonu nacisnę "płomyczek" i wyłączę silnik, czuć po chwili że robi się chłodniej ale panel pozostaje w tym samym stanie.

    Połączenie wykonałem według schematu ze strony 19 instrukcji oryginalnej od Thermo Top którą zamieściłem powyżej.

    Nie bardzo rozumiem jeszcze co mam zrobić z kompresorem to co jest opisane na stronie 16.


    Zmiana schematu i opisu z uwagi ze tamten nie do końca pasował. Ten jest od HDI.

    Teraz jeszcze regulator IPCU

  • #36 24 Lis 2015 07:28
    KStanek
    Poziom 22  

    Jaka powinna być częstotliwość tego generatora IPCU ?

    Będę wykonywał zamiennik IPCU z postu "bolo133"

  • #37 03 Gru 2015 13:31
    Marek Sp
    Poziom 20  

    Do C5 miałem 100KHz i działa . Wypełnieniem sterujesz obrotami

  • Relpol
  • #38 01 Gru 2016 16:40
    Posw580
    Poziom 11  

    Witam Panowie kupiłem ostatnio peugeota z Niemiec i co się okazało ma on wykręcony podgrzewacz ( jednak chyba było rozbudowane do webasta ponieważ w środku zostało sterownie "Zegar programator czasowy 1533"
    Kupiłem na znanym portalu podgrzewacz oryginalny Thermo top Z/C -D Zamontowałem na swoim miejscu jednak mam problem ponieważ mam uciętą wtyczkę od sterowania i tutaj pytanie do kolegów o pomoc w podłączeniu go.

  • #39 01 Gru 2016 16:51
    fifolin
    Poziom 11  

    Tu masz rozpiskę wszystkich złącz w ThermoTop. Peugeot 806 2.0HDI - Przeróbka podgrzewacza WEBASTO - pomysł

  • #40 01 Gru 2016 16:59
    Posw580
    Poziom 11  

    fifolin napisał:
    Tu masz rozpiskę wszystkich złącz w ThermoTop. Peugeot 806 2.0HDI - Przeróbka podgrzewacza WEBASTO - pomysł


    Dzięki za rozpiskę chodzi mi dokładnie o sterowanie ( wtyczka 6pin) z oryginalnej istalacji która została w aucie.
    A dokładnie z wiązki wychodzą 4 przewody
    przewody grube żółto- zielony oraz niebieski - te to wiem zasilanie główne webasta
    oraz cienkie żółty oraz biały - te idą na 100% do wtyczki od sterowania 6 pin ale gdzie na które piny
    oraz 2 cienkie przewody zielony i czarny wychodzące z oryginalnego przekaźnika webasta ( nie mam pojecia gdzie je dać itp...

    ponadto mam wtyczkę do sterowania pompki to jest ok.

  • #41 01 Gru 2016 17:17
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    A dokładnie z wiązki wychodzą 4 przewody
    przewody grube żółto- zielony oraz niebieski - te to wiem zasilanie główne webasta
    oraz cienkie żółty oraz biały - te idą na 100% do wtyczki od sterowania 6 pin ale gdzie na które piny
    oraz 2 cienkie przewody zielony i czarny wychodzące z oryginalnego przekaźnika webasta ( nie mam pojecia gdzie je dać itp...

    Biały wchodzi na drugi pin a żółty na trzeci.
    A co do pozostałych dwóch to jutro mogę podejrzeć.

  • #42 01 Gru 2016 17:19
    Posw580
    Poziom 11  

    marcin_wr napisał:

    Biały wchodzi na drugi pin a żółty na trzeci.
    A co do pozostałych dwóch to jutro mogę podejrzeć.


    Byłbym niezmiernie wdzięczny.

  • #43 01 Gru 2016 17:58
    fifolin
    Poziom 11  

    Zasilanie główne pieca jest na złączu X2:
    Pin 1 - +12V (stałe)
    Pin 2 - masa

    W złączu X1 (6-ścio pinowym):
    Pin 1 - czarny cieńki
    Pin 2 - żółty (Linia K diagnostyki)
    Pin 3 - czarny grubszy (czujnik temp zewnętrznej - nie musi być podłączony do niczego)
    Pin 4 - zielono biały (sterowanie włączeniem wentylatora nawiewu kabiny 12V)
    Pin 5 - fioletowy ( na przełącznik lato/zima ) - nie musi być podłączony do niczego
    Pin 6 - niebieski (pompka paliwa)

    Po podaniu na Pin 1 napięcia +12v piec powinien się uruchomić po chwili (UWAGA!!! są piece z różnymi sterownikami, w niektórych "Analogach" uruchamiamy piec podając "masę" na PIN 3). Poniżej obrazek z różnicami w gnieździe 6-cio pinowym.

    Dorzucam pdfa z pełnym opisem instalacji pieca wraz z schematami elektrycznymi - pełen manual w wersji EN, opis diagnostyki pieca oraz opis PL zasady działania z danymi poszczególnych elementów całego układu ogrzewania ThermoTop. Peugeot 806 2.0HDI - Przeróbka podgrzewacza WEBASTO - pomysł

    I poniżej jeszcze zrobiłem 2 zdjęcia wtyczki z kolorami kabli z mojej wiązki. Peugeot 806 2.0HDI - Przeróbka podgrzewacza WEBASTO - pomysł Peugeot 806 2.0HDI - Przeróbka podgrzewacza WEBASTO - pomysł

  • #44 01 Gru 2016 19:55
    Posw580
    Poziom 11  

    fifolin dzięki za info ale mi chodzi o fabryczna instalacje peugeota 806

    Z oryginalnej wtyczki tak jak napisałem wychodzą 4 przewody 2 są do zasilania webasta X2:
    Pin 1 - +12V (stałe) -niebieski stały PLUS
    Pin 2 - masa - Zółto zielony minus
    Oraz 2 cienkie przewody które idą do złącza X1

    Pin 2 - cienki BIAŁY
    Pin 3 - cienki ŻÓŁTY

    Zostały mi 2 kable ucięte koloru Zielonego i Czrnego i nie wiem do czego je podłączyć
    Zielony idzie do przekaźnika datakowego na 86
    a czarny do przekaźnika oryginalnego WEBASTO ( nie wiem jakiego pinu bo nie mogę odczytać)

    Jak załączę zegar włączają się wentylatory i nic więcej.

    Dodam, że wtyczki od webasta były ucięte i mam zaadoptowane od innego

    Panowie teraz sprawdziłem czy webasto w ogóle działa podając +12V na pin 1 i CISZA, później podjąć masę na pin 3 cisza. Możliwe że webasto jest uszkodzone jak to sprawdzić - czy w moim typu Z/C - D jest inaczej jak w Thermo Top C

  • #45 01 Gru 2016 20:55
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    Panowie teraz sprawdziłem czy webasto w ogóle działa podając +12V na pin 1 i CISZA, później podjąć masę na pin 3 cisza. Możliwe że webasto jest uszkodzone jak to sprawdzić - czy w moim typu Z/C - D jest inaczej jak w Thermo Top C

    Podaj +12 na pin 3, na pewno ruszy.Oczywiście pod pin 6 musi być podpięta pompka paliwa.
    Co do przekaźników dodatkowych to jeden jest na pewno do pompki cieczy, sprawdź podając plus na jeden z tych kabelków, czyli na czarny lub zielony.

  • #46 01 Gru 2016 21:28
    Posw580
    Poziom 11  

    marcin_wr napisał:

    Podaj +12 na pin 3, na pewno ruszy.Oczywiście pod pin 6 musi być podpięta pompka paliwa.
    Co do przekaźników dodatkowych to jeden jest na pewno do pompki cieczy, sprawdź podając plus na jeden z tych kabelków, czyli na czarny lub zielony.


    Marcin EUREKA Podjąc + na pin 3 webasto ruszyło.
    Teraz tak podając + na zielony kabel załącza się przekaźnik i w środku zaczynają diałać wentylatory. Natomiast czarny nic ??

  • #47 01 Gru 2016 22:04
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    Marcin EUREKA Podjąc + na pin 3 webasto ruszyło.
    Teraz tak podając + na zielony kabel załącza się przekaźnik i w środku zaczynają diałać wentylatory. Natomiast czarny nic ?

    Cieszę się że pomogłem, a czy słyszysz pompę która wymusza obieg cieczy w układzie?
    Odpowiada za to ten przekaźnik "webasto", powinien iść do niego ten czarny kabelek.

  • #48 01 Gru 2016 22:18
    Posw580
    Poziom 11  

    Marcin problem w tym, że nic nie słyszę. o jakiej pompie mówisz ??
    Ja zakupiłem webasto takie jak na poniższych zdjęciach.

    I nadal pozostaje pytanie gdzie podłączyć ten zielony, bo to, że po podaniu na niego +12V działają wentylatory to nadal nie rozwiązuje problemu podłączenia.

  • #49 01 Gru 2016 22:39
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    Marcin problem w tym, że nic nie słyszę. o jakiej pompie mówisz ??
    Ja zakupiłem webasto takie jak na poniższych zdjęciach.

    To potocznie zwane webasto to jest dogrzewacz.Jest bez pompy wymuszającej obieg cieczy ponieważ to pracujący silnik wymuszał.Teraz jest rozbudowane do ogrzewania postojowego właśnie poprzez dodanie elektrycznej pompy którą steruje właśnie ten przekaźnik.Poszukaj jej gdzieś na przewodach wodnych, jeżeli jest uszkodzona to "zagotujesz" webasto po paru minutach.
    Peugeot 806 2.0HDI - Przeróbka podgrzewacza WEBASTO - pomysł
    Posw580 napisał:
    I nadal pozostaje pytanie gdzie podłączyć ten zielony, bo to, że po podaniu na niego +12V działają wentylatory to nadal nie rozwiązuje problemu podłączenia.

    Ten zielony połączysz razem z trzecim pinem w piecyku.

  • #50 02 Gru 2016 06:32
    Posw580
    Poziom 11  

    problem w tym. ze nie mam przewodów wodnych jeszcze założonych musze kupić i założyć i tutaj znowu prośbą gdzie i jak się wpiąć z tymi węża mi jak to jest oryginalnie rozwiązane w 806

  • #51 03 Gru 2016 08:44
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    problem w tym. ze nie mam przewodów wodnych jeszcze założonych musze kupić i założyć i tutaj znowu prośbą gdzie i jak się wpiąć z tymi węża mi jak to jest oryginalnie rozwiązane w 806

    W tym Ci akurat nie pomogę, w każdym razie powinno znaleźć się w obiegu wodnym przed nagrzewnicą.Czyli sprawdzasz kierunek obiegu cieczy w układzie i wpinasz się między silnik a nagrzewnicę.
    Co do połączeń elektrycznych:
    Biały z pinu 2 ze złącza 6pin z webasta wyłącznie służy do diagnozy (nigdzie nie musisz podłączać)
    Żółty z pinu 3 łączysz z zielonym, który powinien wychodzić z przekaźnika "webasto" z pinu 87b. Na zdjęciach widać że tak jest.
    Jeden z czarnych które wychodzą z tego przekaźnika mam nigdzie nie podłączony.

  • #52 03 Gru 2016 13:33
    Posw580
    Poziom 11  

    Marcin Ni jest tak. Zielony który sprawdziłem podając +12 V załącza wentykatory w aucie idzie do przekaźnika dodatkowego zwykłego samochodowego na styk 86 a czarny wlaśnie idzie do oryginalnego przekaźnika Webasto 83699 C ( jak się doczytałem dokładanego właśnie do rozbudowy podgrzewcza do Webasta).
    Na pewno nie mam pompki obiegowej będę musiał ją zakupić - pytanie gdzie ją podpiąć ??

  • #53 03 Gru 2016 15:23
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    Na pewno nie mam pompki obiegowej będę musiał ją zakupić - pytanie gdzie ją podpiąć ??

    Pompka obiegowa powinna być podpięta pod ten oryginalny 83699 C pod styk 87b(niebieski)(+pompki),popatrz po kablu, na końcu powinna być kostka.
    Masa pompki powinna być na brązowym kablu przykręcona do masy(karoserii).

  • #54 03 Gru 2016 15:51
    Posw580
    Poziom 11  

    marcin_wr napisał:

    Pompka obiegowa powinna być podpięta pod ten oryginalny 83699 C pod styk 87b(niebieski)(+pompki),popatrz po kablu, na końcu powinna być kostka.
    Masa pompki powinna być na brązowym kablu przykręcona do masy(karoserii).


    Marcin tak jest jak piszesz. Ja tą kostkę podłaczyłem pod pompkę paliwa - a okazuje się, że powinna być pod pompkę obiegową wody. Jak włączę webasto z programatora to na tej kostce pojawią się + 12V. ( To już doszliśmy do 3/4 instalacji)

    Wobec powyższego gdzie podpiąć pompkę paliwa ?? Podłączyłem ją pod 12V i cisza. Jak ją sprawdzić cy jest dobra.

  • #56 03 Gru 2016 16:26
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    Wobec powyższego gdzie podpiąć pompkę paliwa ??
    kkknc napisał:
    Pompa paliwa sterowaną impulsami z pieca.

    A dokładnie z pinu 6 , a masę bierzesz z nadwozia.
    Posw580 napisał:
    Jak ją sprawdzić czy jest dobra?

    Podłączasz masę a plus podajesz impulsowo.Powinna cicho stukać i "pluć" paliwem :)
    Pompka nie ma polaryzacji, więc obojętnie jak podłączysz.

  • #57 03 Gru 2016 20:21
    Posw580
    Poziom 11  

    marcin_wr napisał:

    Podłączasz masę a plus podajesz impulsowo.Powinna cicho stukać i "pluć" paliwem :)
    Pompka nie ma polaryzacji, więc obojętnie jak podłączysz.


    Panowie pompka milczy nie wiem czy nie uwaliłem jej podłączając na stałe 12V ( pomyliłem wtyczki)
    W takim razie czeka mnie zakup pompy wody pampy paliwa oraz węży. Może podpowiecie gdzie to tanio kupić lub jaką pompkę wody , paliwa ??

  • #58 03 Gru 2016 20:31
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    Panowie pompka milczy nie wiem czy nie uwaliłem jej podłączając na stałe 12V ( pomyliłem wtyczki)

    Zobacz miernikiem czy jest przejście na uzwojeniu.Długo była pod stałym napięciem?Zrobiła się ciepła?Może się tylko zblokowała od dłuższego leżenia bez paliwa?Podłącz ją raz jeszcze na chwilę i uderz w nią czymś delikatnie.Może się odblokuje.Od biedy kupisz taką samą z wysyłką do 100zł.
    Pompkę cieczy kupujesz od 50zł wzwyż.Nie musi mieć w tytule napisane że do webasto.Co ciekawe samo nazewnictwo że do "webasto" podnosi cenę o 100zł wzwyż ;)

  • #59 03 Gru 2016 20:36
    Posw580
    Poziom 11  

    marcin_wr napisał:

    Zobacz miernikiem czy jest przejście na uzwojeniu.)

    jak ustawię miernik na przejście i podłącze do pompki to miernik piszczy. ( a chyba nie powinien)

    Co to pompki obiegowej może być od mercedesa bo są najtańsze 50 zł + wysyłka

  • #60 03 Gru 2016 20:38
    marcin_wr
    Poziom 19  

    Posw580 napisał:
    marcin_wr napisał:

    Zobacz miernikiem czy jest przejście na uzwojeniu.)

    jak ustawię miernik na przejście i podłącze do pompki to miernik piszczy. ( a chyba nie powinna )

    Piszczy bo jest przejście.Czyli uzwojenie sprawne.Podłącz raz jeszcze i po podaniu zasilania postukaj w nią, może tłoczek się odblokuje.
    Posw580 napisał:
    Co to pompki obiegowej może być od mercedesa bo są najtańsze 50 zł + wysyłka

    Kup taką całą czarną, tego typu co wysłałem Ci parę postów wcześniej.One są bezszczotkowe, dłużej wytrzymają od tych tańszych z metalowym korpusem.