Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mastercook ID64ES - Prawa strona nie działa - moduł czy panel dotykowy?

wizdar 25 Sie 2012 13:24 4836 3
  • #1 25 Sie 2012 13:24
    wizdar
    Poziom 9  

    Witam,

    niedawno mi padła prawa strona płyty ID64ES - dwa miechy po gwarancji (oczywiście!). Pola po prawej nie reagują na dotyk, dotyczy to też przycisku blokowania płyty.
    Zdjęcia tego modelu były w innym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2075907.html
    Czy jest jakiś sposób, żeby zdiagnozować czy to moduł mocy czy panel?

    Czy gdyby wysiadł moduł mocy prawej strony to czy panel dotykowy też traci zasilanie?
    Oba panele są spięte taśmą.

    Z wymianą modułu czy panelu bym sobie pewnie poradził, gdybym wiedział co mi padło.

    Jeśli na podstawie w/w informacji nie da się tego zdiagnozować to interesowała by mnie pomoc kogoś z Wrocławia w kwestii naprawy/diagnostyki.

    0 3
  • #2 17 Wrz 2012 16:58
    carlos_69
    Poziom 2  

    Mam identyczną sytuację.
    4 miesiące po gwarancji przestała działać prawa strona płyty (2 pola grzewcze oraz blokada płyty). W rozmowie telefonicznej z serwisami (3), otrzymuję informację, ze awarii uległ moduł elektroniczny (koszt naprawy/wymiany) od 300 do 500 zł.
    Zastanawia mnie dlaczego w takim przypadku nie działa blokada.
    Bardzo proszę o sugestie dotyczące możliwości sprawdzenia i jednoznacznego określenia usterki.

    P.S.
    Może ma ktoś namiar na tani i skuteczny serwis w Krakowie

    0
  • #3 30 Wrz 2012 15:55
    Reflekt
    Poziom 17  

    Walczę od kilku miesięcy z tą płytą, po wymianie elektrolitów płyta wystartowała , ale po trzech miesiącach znów ten sam problem. Pod płytą jest piekarnik który siłom rzeczy kiedy się piecze w nim emituje przez wentylator ciepło które "ogrzewa" płytę. Gdy płyta osiągnie krytyczną temperaturę to zaczyna pikać i wyświetlają się poziome kreski na wyświetlaczu. Producent nie przemyślał sprawy że pod płytą może znajdować się piekarnik i zamiast zaprogramować wentylatory płyty tak aby ją chłodziły na wypadek wzrostu temperatury na czuwaniu (włączają się jak płyta pracuje). To jest celowa taktyka producenta !!Jak się zepsuje to klient kupi nową płytę. Można kupić cały moduł indukcyjny za 350 zł i to bym polecił, albo kupić nową płytę z 5 letnią gwarancjom

    0
  • #4 07 Paź 2012 10:19
    wizdar
    Poziom 9  

    U mnie sprawa wyglądała tak:

    Przyszedł serwisant (nie z Mastercooka) i zamienił sterowanie prawej strony z lewą (też bym na to wpadł, bo sterowania wyglądają identycznie ale nie chciałem ryzykować)
    Po tym zabiegu nadal nie reagowała prawa strona - ale też lewa - diagnoza: uwalone sterowanie i moduł prawej strony. Potem się dowiedziałem od serwisanta Mastercook, że te sterowania mają inny program i nie działają zamiennie, mimo że wyglądają tak samo. Nie wiem czy to prawda, fizycznie oba mają przycisk blokady płyty, który w lewej części jest nieaktywny.

    Koszty prawie połowa nowej płyty.

    Ze względu na to, że mam ubezpieczenie sprzętów od przepięć a ta awaria wystąpiła po burzy, podczas której kilka razy w mieszkaniu mi migało światło to zgłosiłem sprawę do ubezpieczyciela. Od ubezpieczyciela dowiedziałem się, że jeśli AUTORYZOWANY SERWIS stwierdzi, że to było w wyniku przepięcia to OK.

    Wezwałem autoryzowany serwis. Zdiagnozowali, że nastąpiło to w wyniku przepięcia. Naprawili - wymienili moduł i sterowanie. Niestety nie było mnie przy naprawie i nie wiem, czy to sterowanie trzeba było wymieniać czy nie. W każdym razie mam nowe. Stare części mi zostawili. Wystawili fakturę. Ubezpieczyciel oddał kasę co do grosza - ponad 1k zł.

    carlos_69: gdy ja szukałem serwisu trafiłem na http://www.pogotowie-agd.pl/naprawa-plyt-indukcyjnych.html

    Reflekt: Ja też mam tak zamontowane, ale nigdy płyta mi żadnych błędów nie pokazywała. Też mi powiedział serwisant, że mam za blisko zamontowaną, jednak w instrukcji jaką dostałem od mastercook było tylko, żeby nie używać jednocześnie płyty i piekarnika w funkcji pyrolizy (czyli "czyszczenia" wysoką temperaturą).
    Jeśli u ciebie płyta pokazywała błędy to można się było zastanowić nad jakimś rozwiązaniem oddzielenia płyty od piekarnika.


    Co do nowej płyty to gwarancja 5 lat by mnie nie ustrzegła przed kosztowną naprawą, bo gwarancja nie obejmuje przepięć.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo