Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór wzmacniacza i kolumn.

LENIWIEC9 25 Sie 2012 14:37 3513 31
  • #1 25 Sie 2012 14:37
    LENIWIEC9
    Poziom 9  

    Pablo1964 napisał:
    Podaj wielkość pokoju, rodzaj słuchanej muzyki, budżet. Najlepiej w nowym wątku, w dziale Jakie Nagłośnienie Do Domu.


    Chętnie bym napisał w innym wątku tylko że ograniczają mnie te punkty. Jak widzisz mam nadal 0 :-(

    Wielkość pokoju to ok 25m2 rodzaj muzyki to raczej lata 80-90, pop a co do kasy no to czy 200-300złwystarczy czy trzeba na to przeznaczyc juz np 1000 ? Jak na mnie to max 500 :-(

    0 29
  • #2 25 Sie 2012 22:37
    Pablo1964
    Moderator

    Może warto pomyśleć, czy nie jesteś w stanie pomóc innym kolegom i w ten sposób zgromadzić trochę punktów? Przekazałem 20 i przeniosłem. Rozejrzyj się za polskim wzmacniaczem o mocy ok. 30 - 40 W na kanał, do tego Mildton/Alton 80. Będziesz zadowolony.
    Z najtańszych kolumn warto zwrócić uwagę na ZG25C (neutralne brzmienie), ZG30C, ZG40C (brzmienie lekko konturowe, podobnie jak Alton/Mildton).

    0
  • #3 26 Sie 2012 12:47
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    Pablo1964 napisał:
    Z najtańszych kolumn warto zwrócić uwagę na ZG25C (neutralne brzmienie), ZG30C, ZG40C (brzmienie lekko konturowe, podobnie jak Alton/Mildton).
    Wybacz offtop ale widziałeś ceny tych Zg na allegro ? Nie powiedziałbym że one takie najtańsze. Ostatnio Zg25c są chwalone za dobre brzmienie z gramofonami (co muszę potwierdzić, w moim pokoju 16 metrów, grają doskonale), więc na aukcjach osiągają wysokie ceny.
    Ja bym Ci polecił zestaw Elizabeth hi-fi + Zg25c.
    http://allegro.pl/elizabeth-hifi-amplituner-i2587319142.html
    http://allegro.pl/tonsil-zg25c-czekaja-odrestaurowane-w-krakowie-i2573894367.html

    0
  • #4 26 Sie 2012 13:19
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Sie 2012 23:52
    Pablo1964
    Moderator

    dj-MatyAS napisał:
    a zwłaszcza w połączeniu z Elizabetką!

    Oprócz Elzabetki były sprzedawane w komplecie z Meluzyną, Kleopatrą i jugosłowiańskim HSR 48V de luxe. Z wszystkimi grają dobrze. Choć osobiście do muzyki pop preferowałbym bardziej konturowe brzmienie.

    0
  • #6 28 Sie 2012 19:59
    LENIWIEC9
    Poziom 9  

    Hejka. Powiedz mi proszę który mam wybrac bo na allego sa do wybrania: Kabel DIN i z niego wychodzą 2 albo 4 cinch.

    DO tego mojego gramofony co ostatnio pytałem jak go podłaczyć.

    Z góry wielkie dzieki


    Piszecie więc że smiało mogę pokusić sie o zakupo tej Elizabet i nie będę żałował ?? BO cena widzę dosyć okazyjna 80 zł no i za kolumny jakies 300-350 trzeba dać. Bedzie to fajnie grało ?


    Fajnie - to by było, gdyby Kolega zaczął wreszcie pisać w zgodzie z zasadami poprawnej pisowni.
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    (dj-MatyAS)

    0
  • #7 28 Sie 2012 20:36
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 28 Sie 2012 20:46
    Pablo1964
    Moderator

    Wiem o tym. A ten jugosłowiański wynalazek kiedyś miałem. Grały dobrze ale potencjometry basu musiałem ustawić na minimum. Z czasem wymieniłem kolumny na ZG30C114 i to brzmienie bardziej przypadło mi do gustu.

    0
  • #9 28 Sie 2012 21:04
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 28 Sie 2012 21:58
    Pablo1964
    Moderator

    LENIWIEC9 napisał:
    Kabel DIN i z niego wychodzą 2 albo 4 cinch.

    Kabel z 2 chinch jest kierunkowy. Ty potrzebujesz DIN -> 2 chinch. Musisz to sprawdzić. Natomiast jeżeli kupisz ten z 4 chinch, będzie grał ale musisz wiedzieć, które 2 wtyki podłączyć. Sprawdź, który jest bardziej czytelnie opisany.

    Ale po co chcesz kupować kabel? Przecież Elizabeth ma wejścia DIN.

    0
  • #11 10 Wrz 2012 20:12
    LENIWIEC9
    Poziom 9  

    Witam Panowie.

    Piszę do Was gdyż chciałbym w najbliższym czasie zamknąc temat i zdobyć kilka punktów :)

    Ale zanim to nastąpi mam jeszcze dwa pytanka do Was.

    Kupiłem tą przejsciówkę, udało mi się też okazyjnie kupić co prawda nie wzmacniacz ale amplituner Pioneer sx339.

    1. Mam okazję kupić kolumny głośnikowe Unitra Tonsil NEW MILDTON 150 Czy ten amplituner nie popali mi tych głośników ? Czy bedzie on odpowiedni do nich ?

    2. Czy ten amplituner jest w miarę dobry ;)?

    Bardzo dziękuję z góry :)

    0
  • #12 10 Wrz 2012 20:21
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    LENIWIEC9 napisał:

    1. Mam okazję kupić kolumny głośnikowe Unitra Tonsil NEW MILDTON 150 Czy ten amplituner nie popali mi tych głośników ? Czy bedzie on odpowiedni do nich ?
    Jeśli będziesz grać z głową, to nic się powinno stać.
    LENIWIEC9 napisał:

    2. Czy ten amplituner jest w miarę dobry :wink:?
    Nie słuchałem, ale wygląda solidnie.
    LENIWIEC9 napisał:
    Mam okazję kupić kolumny głośnikowe Unitra Tonsil NEW MILDTON 150
    W jakim stanie ? Pokaż zdjęcia.

    0
  • #14 10 Wrz 2012 20:41
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 10 Wrz 2012 21:31
    LENIWIEC9
    Poziom 9  

    Ehh kurcze no to teraz mnie podłamaliście... Już myslalem że zacznę sobie słuchać płyt na gramofonie a tutaj taka klapa... Ehh... Powiedzcie mi czy kupię coś do kwoty 300zł ciekawego ? Bo te głośniki wydawały mi się ok no i to że moje okolice. Jestem z Wadowic do Bielska mam 40km wiec mogłbym sobie po nie nawet podjechać... Ehh proszę pomóżcie mi wystartować z tym moim sprzętem...

    0
  • #18 10 Wrz 2012 21:52
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    1. Partacka regeneracja. Zawieszenie naklejone na membranę...
    2. Co to za kopułka ? Wygląda jak syrena alarmowa. ;) Poza tym, o ile dobrze widzę, te kolumny są pomalowane farbą.

    0
  • #21 11 Wrz 2012 19:22
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    Daj spokój z Altusami. To nie są dobre kolumny. A te co podałeś, są źle regenerowane.

    0
  • #22 11 Wrz 2012 19:33
    LENIWIEC9
    Poziom 9  

    telecaster1951 napisał:
    Daj spokój z Altusami. To nie są dobre kolumny. A te co podałeś, są źle regenerowane.


    Jakie w takim razie mi polecasz ? I dlaczego mam dać sobie z nimi spokój ?

    0
  • #25 12 Wrz 2012 11:50
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    Regeneracja na oryginalnych częściach, ale popatrz na prawą kolumnę. Dwie piękne dziury po potencjometrach...

    0
  • #26 12 Wrz 2012 14:51
    najt
    Poziom 19  

    Zaklei sobie. Chłopak nie ma kasy. Na start będą dobre, zawsze coś, zgadza się?

    Oczywiście, lepiej dozbierać jeszcze 200zł i mieć lepsze i w jeszcze lepszym stanie, ale cóż.

    Co do tych altonów jeszcze - to tylko 70, ale spełnią twoje potrzeby podejrzewam, zwłaszcza, że to pierwsze kolumny.

    0
  • #27 12 Wrz 2012 15:07
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    najt napisał:
    Co do tych altonów jeszcze - to tylko 70, ale spełnią twoje potrzeby podejrzewam, zwłaszcza, że to pierwsze kolumny.

    Śmiem twierdzić, że na 25 metrów będą za małe.
    najt napisał:
    Zaklei sobie.
    Żeby to dobrze zrobić, trzeba między innymi zedrzeć okleinę z frontu. Myślę że to zbyt dużo roboty jak na kolumny, które będą mieć problem z brzmieniem w tym pomieszczeniu.

    0
  • #28 12 Wrz 2012 15:17
    najt
    Poziom 19  

    telecaster1951 napisał:
    najt napisał:
    Co do tych altonów jeszcze - to tylko 70, ale spełnią twoje potrzeby podejrzewam, zwłaszcza, że to pierwsze kolumny.

    Śmiem twierdzić, że na 25 metrów będą za małe.
    najt napisał:
    Zaklei sobie.
    Żeby to dobrze zrobić, trzeba między innymi zedrzeć okleinę z frontu. Myślę że to zbyt dużo roboty jak na kolumny, które będą mieć problem z brzmieniem w tym pomieszczeniu.


    Będą za małe, z tym, że za 200zł ciężko będzie o coś lepszego. Szkoda tych Sonofer'ów były naprawdę ciekawe. A zaklejenie otworów, myślę, że autor by sobie poradził. Ja bym na miejscu autora pożyczył jakieś pieniążki, ewentualnie poczekał - bo ciężko o dobre nagłośnienie takiego metrażu w sumie, za taką kwotę.

    0
  • #29 13 Wrz 2012 14:52
    LENIWIEC9
    Poziom 9  

    ehh ok panowie bo widzę żę strasznie cięzko kupić używane głośniki w dobrym stanie w takim razie postanowiłem że kupię może jakieś nowe w sklepie tyko teraz pytanie jakie ? Cena do ok 500-800 zł za zestaw. Bardzo proszę o rady bym był zadowolony...

    ps. zapomniałęm dodać oczywiscie chodzi mi o takie głośniki by były dopasowane do tego amplitunera który posiadam bym nie popalił czasem tych głośników...

    dziekuję z góry jeszcze raz :)

    Regulamin p.3.1.13. Proszę poprawić pisownię! [P.]

    0
  • #30 13 Wrz 2012 15:36
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    LENIWIEC9 napisał:
    kupię może jakieś nowe w sklepie tyko teraz pytanie jakie ? Cena do ok 500-800 zł za zestaw.
    Nie kupisz. Nie za te pieniądze. Szukaj dalej, może znajdziesz kolumny w Twojej okolicy.

    0