Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda II - Proxy Alignment - Connect Nav+

DEXTRAN 25 Sie 2012 23:58 8076 22
  • #1 25 Sie 2012 23:58
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Mam problem z podłączeniem Connect Nav+ do Fiata Pandy. Sprzęt jest nowy i raczej sprawny technicznie. Odpala, gra, wyświetla i niby wszystko ok ale body computer auta nie widzi go mimo podłączenia całości pod oryginalne wiązki. Skutkuje to tym, że nie zapamiętuje ustawień i po odłączeniu zapłonu wszystko wraca do stanu wyjściowego. Nie działa też logika zapłonu. Wg schematu piny do CAN są w kostce ISO więc podłączenie jest. Wykonywałem procedurę proxy FESem 3.3 poprzez ELM 1.4 ale bez rezultatu. Proszę o poradę co z tym zrobić. Dodam, że Panda 2003r. a sprzęt 2007r.

    Fiat Panda II - Proxy Alignment - Connect Nav+ Fiat Panda II - Proxy Alignment - Connect Nav+ Fiat Panda II - Proxy Alignment - Connect Nav+

    0 22
  • Pomocny post
    #2 26 Sie 2012 03:50
    Maurycy147
    Poziom 14  

    Wygląda na to, że brakuje zasilania podtrzymującego pamięć. Do zasilania napięciem powinny iść dwa przewody, spróbuj je zamienić kolejnością w kostce.

    0
  • #3 26 Sie 2012 08:45
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Maurycy147 napisał:
    Wygląda na to, że brakuje zasilania podtrzymującego pamięć. Do zasilania napięciem powinny iść dwa przewody, spróbuj je zamienić kolejnością w kostce.


    Też tak pomyślałem i to raczej rozwiąże mniejszą część problemu. Co jednak zrobić aby BodyComp przyjął radio. Druga sprawa to ciągle działający w tym radiu wentylator chłodzący główny procesor. Hałasuje. Czy moża go zupełnie odłączyć bez ryzyka uszkodzenia sprzętu ?

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Sie 2012 11:22
    Maurycy147
    Poziom 14  

    Nieodłączaj, go bo uwędzisz elektronikę. Nie wiem, ale raczej nie powinien cały czas pracować ten wentylator, przynajmniej nie ciągle na wysokich obrotach. Jeśli możesz to wyczyść ten wiatrak i nasmaruj, to go powinno wyciszyć i wrzuć zdjęcia że środka elektroniki. Bodycom nie zobaczy go dopuki się go nie podłączy pod programator i włączy obsługi urządzenia.

    0
  • #5 26 Sie 2012 15:29
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Urzadzenie jest nowe i w srodku czysciutkie, wentylator zaczyna pracowac jak sie nagrzeje i w zasadzie chodzi juz pozniej caly czas. Problem z podpieciem do CAN rozwiazany. Ktos poobcinal przewody od CAN przy wtyczce ISO. Urzadzenie dodane i widziane przez body ale mimo to wskazania TRIP nie dzialaja oraz nie zapamietuje ustawien godziny i daty. Pozostale ustawienia pamieta. Tu trzeba kogos kto to radio juz przerabial w praktyce...

    0
  • Pomocny post
    #6 08 Wrz 2012 01:17
    cuoreventi
    Poziom 10  

    Jeśli ten Connect Nav jest podobny do tego w Alfie 147 produkcji magneti marelli, a zapewne jest. To zarówno datę, godzinę, jak i temperaturę zewnętrzną powinien ściągnąć z CAN.

    Sprawdzałeś w eLearn rozpiskę pinów? Może się okazać że musisz podprowadzić dodatkowe 12v do innego pinu. Tak jak to miało miejsce w niektórych gorzej wyposażonych 147.

    0
  • #7 09 Wrz 2012 12:21
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Zasilania w kostce sa podłączone zarowno to po stacyjce jak i stały + tyle, ze zamianilem je miejscami zeby mi sie nie wylaczalo radio po przekreceniu kluczyka. Na przewodach od CAN jest napiecie. Czas od czasu radio jest widziane i w programie diagnostycznym wystepuje jako obecne ale pozniej juz nie i tu jest problem. Na rozpiske pinow tego radia chetnie bym luknął, mam eLearn ale nie moge tego tam znaleźć, sa jedynie jakies pobieżne schematy instalacji. A moze nie potrafie sie poslugiwac tym programem.

    0
  • Pomocny post
    #8 09 Wrz 2012 21:53
    cuoreventi
    Poziom 10  

    Jeśli CAN pojawia się i znika to być może wypadałoby podoginać blaszki w kostce ISO z instalacji auta.

    Rozpiska pinów będzie albo w zakładce Opisy -> instalacja elektryczna -> itd
    Albo musisz jej szukać w zakładce Instalacja elektryczna -> funkcje elektryczne

    0
  • #9 10 Wrz 2012 15:54
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    cuoreventi napisał:
    Jeśli CAN pojawia się i znika to być może wypadałoby podoginać blaszki w kostce ISO z instalacji auta.


    Blaszki są OK. Zaczynam się zastanawiać, czy to radio nie jest po prostu wadliwe. Szukam kogoś, kto już przerabiał takie cudo u siebie.

    0
  • Pomocny post
    #10 11 Wrz 2012 14:13
    cuoreventi
    Poziom 10  

    Podłącz jeszcze raz fesa i sprawdź czy widzi w sieci CAN tą navi. Jeśli widzi to sprawdź jej ewentualne błędy. Możesz też uruchomić tryb serwisowy kombinacją przycisków. Powinno to być opisane w eLearn.

    Poza tym napisałeś że urządzenie jest nowe...

    0
  • #11 11 Wrz 2012 14:38
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    cuoreventi napisał:
    Podłącz jeszcze raz fesa i sprawdź czy widzi w sieci CAN tą navi. Jeśli widzi to sprawdź jej ewentualne błędy. Możesz też uruchomić tryb serwisowy kombinacją przycisków. Powinno to być opisane w eLearn.

    Poza tym napisałeś że urządzenie jest nowe...


    Jest nowe. Lezak magazynowy od 1997 roku. Ale bez gwarancji ze sprawne. W tryb serwisowy wchodzilem. Tak jak pisalem wczesniej raz jest widziane w systemnie a raz nie. W FESie to samo raz jest active raz nie... Cos z radiem nie tak albo z instalacja. Szukam kogos z okolic Wrocławia kto moglby podejsc do tego profesionalnie i dokonac diagnozy bo szkoda mi sie z tym juz mordowac... Sporo za nie dałem bo 900 zł i teraz bardzo tego załuje...

    0
  • Pomocny post
    #12 11 Wrz 2012 16:12
    brummel
    Poziom 14  

    DEXTRAN napisał:
    Zasilania w kostce sa podłączone zarowno to po stacyjce jak i stały + tyle, ze zamianilem je miejscami zeby mi sie nie wylaczalo radio po przekreceniu kluczyka.


    Jeżeli zamieniłeś stałe zasilanie z tym po zapłonie to nie ma co się dziwić, że nawigacja znika i gubi dane. Spróbuj podłączyć je tak jak było oryginalnie i zobacz jak się będzie wtedy zachowywać.
    Oby pomogło :D

    0
  • #13 11 Wrz 2012 16:37
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Słuszna uwaga ale chcialbym jednak aby nie wlaczalo mi sie po przekreceniu kluczyka. Czy mozna polaczyc zasilanie po stacyjce ze stalym plusem i zasilac tylko pin "po stacyjce" ?

    0
  • Pomocny post
    #14 11 Wrz 2012 17:02
    brummel
    Poziom 14  

    Możesz przełączyć pin zasilania po stacyjce do zasilania stałego. Oczywiście wtedy włączenie bądź wyłączenie będziesz musiał przeprowadzić ręcznie.

    0
  • #15 11 Wrz 2012 17:45
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    No i właśnie o to mi chodzi. Być może rozwiąże to problem z CAN, choć dla mnie to trochę nielogiczne, bo przecież w obecnym stanie jest zasilanie 2 pinów i jest źle, wiec nie sądzę, aby ta zmiana coś spowodowała. Spróbuję i dam znać czy pomogło.

    0
  • #16 11 Wrz 2012 20:37
    cuoreventi
    Poziom 10  

    Jeśli nie będzie podłączonego zasilania po stacyjce, to navi powinna sama się wyłączyć po 20 minutach. W przeciwnym razie rozładowywała by akumulator, przy standardowym podłączeniu pinów w kostce.

    Navi działa jako ICS (Integrated control system). Ma się włączać i wyłączać automatycznie po przekręceniu zapłonu. Taki już jej urok.

    0
  • Pomocny post
    #17 19 Wrz 2012 21:35
    arecki09
    Poziom 17  

    Potwierdzam przedmówcę. Nie kombinuj z zamiana przewodów bo nie dojdziesz do ładu a narobisz sobie tylko błędów w komputerze. Musisz się pogodzić że będzie się wyłączał po kluczyku. Przerabiałem to na własnej skórze. Nawet jak podepniesz oba bieguny pod stałe 12V to będą pojawiały się błędy komputera.

    0
  • #18 19 Wrz 2012 22:48
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Straszna lipa w takim razie z tym sprzetem :(

    0
  • #19 20 Wrz 2012 12:30
    cuoreventi
    Poziom 10  

    Mi też to przeszkadzało na początku, ale szybko można się przyzwyczaić.
    Radio ma przecież przycisk Audio OFF i świecić w oczy może np komputer pokładowy.

    0
  • #20 20 Wrz 2012 16:28
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    No tak ale wez pod uwage odpalanie auta w zimie kiedy trzeba powylaczac wszystkie odbiorniki. Przekrecasz kluczyk a tu ci sie wlacza taki kombajn. Blyskawiczne wylaczenie go jest niemozliwe.

    0
  • #21 20 Wrz 2012 16:47
    willyvmm
    Poziom 26  

    Mam coś wrażenie że kolega na siłę szuka problemu. W milionach samochodów się to sprawdza a u kolegi akurat jest problemem.

    0
  • #22 26 Lut 2013 20:05
    yacek1969
    Poziom 2  

    Witam.Przeglądam ten temat i na temat włączania radia z kluczykiem lub bez ,to przecież taka opcja jest w ustawieniach samej nawigacji.Wejdź w ustawienia i zmień na takie jakie chcesz.(są tam też inne ustawienia-np zamykanie w czasie jazdy drzwi i wiele innych)

    0
  • #23 26 Lut 2013 20:17
    DEXTRAN
    Poziom 15  

    Zgadza sie ale to radio akurat dziala prawidlowo tylko z niektorymi wersjami Pandy. Radio sprzedałem. Działa na pewno z Panda w wersji 100HP. Musi byc odpowiednie ECU pod ten sprzet inaczej nijak sie nie zgra.

    0
  Szukaj w 5mln produktów