Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes vito 110cdi - start error, nie odpala, brak synchro i identyfikacji ECU

car centre 26 Aug 2012 00:01 9357 14
  • #1
    car centre
    Level 18  
    Mam vito do odpalenia jak w temacie.

    Na wyświetlaczu "start error"

    W sterowniku CDI w "wartościach bieżących" w "Drive Authorization" jest tak:

    1. Engine control module identified (Identyfikacja sterownika silnika): NIE
    2. Engine control module interlocked (Sterownik silnika zalączony): NIE
    3. Strat enable (Zezwolenie na start): NIE
    4. WSP and engine control module compatibile (Kompatybilność immo i sterownika silnika): TAK

    Natomiast w wartościach bieżących silnika jest jeszcze pozycja:
    "Synchronizacja" z wynikiem: NIE

    Jeśli chodzi o CAN to wszystko się ze wszystkim komunikuje.

    Ta pozycja "SYNCHRONIZACJA" w wartościach silnika mówi w tym oprogramowaniu o kwestii synchronizacji klucza z systemem immo?

    Jesli tak, to czy brak identyfikacji sterownika silnika i kwestia że "sterownik nie załączony" wynika z braku synchronizacji klucza czy to oddzielny problem będzie?

    Kompatybilność immo i sterownika silnika jak rozumieć? Jedynie że oba moduły są nie uszkodzone i teoretycznie zdolne do kumunikacji, tak?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wygląda na brak zasilania sterownika silnika. Czym to diagnozujesz? W SD masz zawarte podpowiedzi.
  • #3
    car centre
    Level 18  
    MB Star diagnosis mam.

    SD mi nie chodzi chwilowo.

    Masz na myśli jedno z zasilań, tak? No bo jakby wogóle nie był zasilany to by go skaner nie dał rady odpytac z błędów, nie? Jesli chodzi o odpytywanie z błędów to idzie bez problemu.

    Tak na marginesie, jesli chodzi o błędy to po skasowaniu żadne się nie pojawiają.

    Przed skasowaniem bylo sporo błedów z silnika bo już ktoś grzebał przede mną. Z takich ciekawszych to brak komunikacji CAN. Ale to raczej z rozłdowania akumulatora poszło bo po skasowaniu nie wraca i wartościach bieżących sterowniki się obecnie odpytują nawzajem na CANie. Reszta to tak raczej z porozpinania wtyczek w silniku przez poprzedniego mechanika - wszystko pospinane jest teraz i nic nie wraca.
  • #4
    ozi-77
    Level 16  
    A jaki tam jest klucz 'scyzoryk' czy 'rybka' ?
  • #5
    TomLib
    Level 19  
    SD = MB Star Diagnosis

    Oddaj temat komuś kto zna się na rzeczy... Nie jest może trudny, teoretycznie masz odpowiednie narzędzie tylko niestety wiedza zerowa...
  • #6
    car centre
    Level 18  
    ozi-77 wrote:
    A jaki tam jest klucz 'scyzoryk' czy 'rybka' ?


    scyzoryk jest
  • #7
    ozi-77
    Level 16  
    a otwiera ci dzwi z pilota i zamyka ?
  • #8
    car centre
    Level 18  
    TomLib wrote:
    SD = MB Star Diagnosis


    Ja mam katalog "SD" na ekranie Star Diagnosis ale go nie mogę otworzyć. Myslałem że mowa o zawartości tego katalogu. Zresztą nieważne....
  • #9
    ozi-77
    Level 16  
    Ja się tylko pytam czy otwiera ci drzwi z pilota bo jesli nie to nie odbezpieczy ci immo., jak masz drugi klucz to sprawdz to drugim kluczem, ale z tego co widze to jesteś w angli a tam to raczej cięzko o auto z dwoma kluczami
  • #10
    car centre
    Level 18  
    ozi-77 wrote:
    a otwiera ci dzwi z pilota i zamyka ?


    tak.
  • #11
    ozi-77
    Level 16  
    Nie wiem jak bardzo znasz sie na star diagnosis bo troche jest to skomplikowane jak sie nie ma z tym na co dzień do czynienia, ale jak byś się troche pobawił to w 'parametrach' znajdziesz odpowiedz, może być że ktoś coś podmienił i nie jest to zsynchronizowane z całą resztą ale jak by tak było to tylko on line zrobisz to w serwisie MB
  • #12
    car centre
    Level 18  
    ozi-77 wrote:
    jak masz drugi klucz to sprawdz to drugim kluczem

    Jeden klucz jest niestety

    Dodano po 13 [minuty]:

    ozi-77 wrote:
    może być że ktoś coś podmienił i nie jest to zsynchronizowane z całą resztą


    Nie, niekt nic nie podmieniał. Auto pojechało w trasę i po zaparkowaniu nie odpaliło. Następnie zostalo zaprowadzone do miejscowego mechanika który (nie wiem po co) sprawdzał czy paliwo mu idzie przez wtryskiwacze. Stwierdził że nie zrobi. I zostawił. Auto przyjechało do mnie.

    Auto było spawane (prądem nie gazem) tydzień przed wystapieniem usterki. Właściciel twierdzi, że po spawaniu przez nastepny tydzień każdorazowo rozrusznik długo kręcił zanim auto zapaliło a kiedyś zawsze odpalał z pierwszego obrotu. Innych problemów nie bylo poza tym, auto zbierało się dobrze, itd. Następnie tydzień później zgasł i nie odpalił.
    Przy spawaniu nie został odłączony niestety alternator ani sterowniki. Jedynie akumulator został wyjęty.
  • Helpful post
    #13
    TomLib
    Level 19  
    w WSP sprawdzic czy rozpoznaje transponder
    - jeśli nie, wygenerować/zaprogramować nowy
    - jeśli tak, zrobić ECU na "VIRGIN" i spersonalizować z WSP lub ręczne synchro WSP i ECU
    - jeśli nie i nie zależy nam na immo, to zapoznać się z tematem emulatora immo CR1

    Napięcia i masa zważywszy na gnijące Vito z pewnością sprawdzone na samym początku... :)
  • #14
    kikac
    Level 9  
    witam, podłączę się pod temat problem u mnie polega na tym że raz się wyświetla start error po czym cofnę kluczyk do pozycji zerowej i jeszcze raz przekręcę i już się nie wyświetla. Czasami jest w porządku że od pierwszego przekręcenia nic się nie dzieje a czasami muszę kilkakrotnie powtórzyć operację.
    Vito 2.2 cdi 2001 r. problem występuje już z 2 lata.
  • #15
    decybel91
    Level 41  
    Na takie cuda korzystam z emulatora immo. Znajdziesz na allegro.