Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 1.8T BFB - Czujnik temperatury G62

iwan88 26 Sie 2012 14:32 11520 22
  • #1 26 Sie 2012 14:32
    iwan88
    Poziom 12  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Posiadam problem czujnika G62, po zrobieniu około 40-100km wybija mi kontrole check, po podłączeniu vag-a wyświetla błąd czujnika G62, za wysokie napięcie, czujnik został zmieniony i nadal to samo. Próbowałem przedzwonić kable myśląc, że instalacja wadliwa, przedzwoniłem wszystkie prócz jednego który nie wiadomo gdzie idzie. Kabel ten idzie od czujnika do przodu samochodu, następnie wchodzi pod lewy przedni błotnik i idzie gdzieś do samochodu(Jeśli ktoś może wspomóc schematem to będę bardzo wdzięczny). Objawem jest właśnie kontrolka check, oraz zalewanie auta paliwem.
    Dziwne są również wskazania vag-a, chodzi o to, że gdy na pulpicie pokazuje mi temp 90stopni to na vag-u wybija 100-102stopni, przy 102 włącza wentylatory, nie wiem teraz czy o jest spowodowane tym, że czujnik jest blisko silnika czy po prostu coś podaje złe dane. Proszę o informację.

    0 22
  • #2 26 Sie 2012 16:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wtyczka nie łączy?

    iwan88 napisał:
    Dziwne są również wskazania vag-a, chodzi o to, że gdy na pulpicie pokazuje mi temp 90stopni to na vag-u wybija 100-102stopni, przy 102 włącza wentylatory, nie wiem teraz czy o jest spowodowane tym, że czujnik jest blisko silnika czy po prostu coś podaje złe dane. Proszę o informację.


    To jest akurat tak jak fabryka przewidziała.

    1
  • #3 26 Sie 2012 16:14
    iwan88
    Poziom 12  

    to jest tak ze wtyczka ma 2 obiegi, 2 kable idą na pulpit a 2 są od wskazania rezystancji i z 2 które są od rezystancji robią się 3 bądź 4 teraz dokładnie nie powiem w każdym bądź razie przedzwoniłem wszystkie prócz jednego, tego który nie wiem dokąd idzie i w jakim celu. Podejrzewam, że ten kabel idzie na kontrolkę przegrzania, ale aby to potwierdzić potrzebowałbym schemat:/
    Co może być powodem tego zjawiska? nowy czujnik wadliwy?na starym i na nowym jest to samo:/

    1
  • #5 26 Sie 2012 16:29
    iwan88
    Poziom 12  

    ale kostka jest ok, wiec po co ja psuc?dziwne jest to ze od razu błędu nie wywala, tylko po przejechaniu minimum 40km?

    0
  • #7 26 Sie 2012 20:00
    iwan88
    Poziom 12  

    Nic nie zmieniałem, wtyczka jest w takim położeniu w jakim była, ja tylko sprawdzałem czy kable przewodzą, nie rozbierałem wtyczki.
    Na warsztacie stało i nie zrobili tego, później auto trafiło do elektronika który również szukał po kablach i też nie wie gdzie ten jeden idzie i twierdzi, że reszta jest ok poza tym jednym o którym nic nie wiemy(bez schematu się nie obejdzie).
    Nikt nie miał takiego problemu??już myślałem przez chwilę, że komputer, ale to raczej nie realne.

    0
  • #8 26 Sie 2012 20:27
    enauto
    Poziom 29  

    Podaj rocznik auta i nr błędu

    0
  • #9 26 Sie 2012 21:52
    iwan88
    Poziom 12  

    Mi wyskoczył błąd numer 17698 co sygnalizuje za mały sygnał,
    elektronik u którego miałem auto twierdził, że jemu wyskoczył błąd, że za duży nr nie znam. Jednak raczej warto stawiać na ten błąd który mi wyświetliło.
    rocznik to 2003

    0
  • #10 26 Sie 2012 22:12
    enauto
    Poziom 29  

    Wg nr styków czujnika
    1- niebiesko-brązowy wskaźnik temperatury
    2- brązowo-żółty połączenie masowe w wiązce silnika
    3- czarny połączenie masowe w wiązce silnika
    4- brązowo-szary sterownik silnika pin nr 93

    0
  • #11 26 Sie 2012 22:19
    iwan88
    Poziom 12  

    To je przestrzeliłem, jedynie bodajże brązowo-żółtego nie idzie zidentyfikować, wchodzi gdzieś pod console i znika, a nie chciałbym całej konsoli rozwalać bo nie wiadomo czy tam będzie czy też pójdzie gdzie indziej.
    Co może być przyczyną tego błędu?

    0
  • #13 26 Sie 2012 22:28
    enauto
    Poziom 29  

    iwan88 napisał:
    Objawem jest właśnie kontrolka check, oraz zalewanie auta paliwem.

    Interesują cię przewody ze styków 3 i 4. Pod wpływem temperatury lub przepływu prądu zwiększa się rezystancja obwodu i sterownik dawkuje paliwo jak dla zimnego silnika. Może być uszkodzony przewód (sprawdź te dwa przewody żarówką, przy odłączonym sterowniku silnika) lub sterownik - przy założeniu że czujnik jest sprawny.

    0
  • #14 26 Sie 2012 22:34
    iwan88
    Poziom 12  

    Chętnie bym je sprawdził z tym, że te 2 przewody "mnożą" się i z 2 robi się 3 lub 4 teraz dokładnie nie pamiętam, i tego jednego a konretnie brązowo-żółtego nie da się zdiagnozować ponieważ nie wiem gdzie jest jego koniec, tak jak pisałem wchodzi błotnikiem gdzieś pod konsole...nie wiadomo gdzie??

    0
  • #15 26 Sie 2012 22:53
    enauto
    Poziom 29  

    Sprawdź tylko czarny, który się "rozmnaża", a zwłaszcza to połączenie kilku przewodów i brązowo-szary idący do sterownika. Żółto-czarny jest w obwodzie wskaźnika temperatury, styki 1 i 2 to czujnik G2.

    0
  • #16 26 Sie 2012 22:55
    iwan88
    Poziom 12  

    wszystkie prócz tego brązowo-żółtego sprawdzałem i są ok:/

    0
  • #17 27 Sie 2012 08:28
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jeżeli to sterownik Motronik 7.5 , to podwójny czujnik temperatury chłodziwa ma cztery wyprowadzenia z kolorami; 1. żółto czarny pin 17 ECU , niebiesko czarny pin50 , 2.czujnik; czarny MASA i rozdziela się na inne czujniki / powietrza , Halla , spalania stukowego itd/ i pin 108 ECU , brązowo zielony pin 83 ECU.

    0
  • #18 27 Sie 2012 15:25
    iwan88
    Poziom 12  

    te kolory się nie zgadzają, te poprzednie które były wymienione czyli:
    1- niebiesko-brązowy wskaźnik temperatury
    2- brązowo-żółty połączenie masowe w wiązce silnika
    3- czarny połączenie masowe w wiązce silnika
    4- brązowo-szary sterownik silnika pin nr 93
    się zgadzają, jednak wszystkie kable były sprawdzane(ich przepływ) prócz tego brązowo-żółtego, ponieważ mam tylko jego początek a koniec nie wiadomo gdzie jest. Do tego potrzebny by był schemat aby wiedzieć gdzie on się kończy, żeby bez potrzeby nie rozwalać połowy samochodu:/

    O ile w ogóle przyczyną będzie właśnie ten kabel? Jednak co jeszcze by mogło być przyczyną?

    0
  • #19 27 Sie 2012 16:08
    enauto
    Poziom 29  

    Przeczytaj jeszcze raz post #13i #15. Jeżeli przewody ze styków 3 i 4 są dobre (sprawdzone pod obciążeniem) i czujnik dobry to zostaje sterownik.

    0
  • #20 27 Sie 2012 20:15
    iwan88
    Poziom 12  

    Sterownik tzn?masz na myśli komputer?

    Dodano po 3 [godziny] 22 [minuty]:

    O którym sterowniku mowa??bo akurat te kable o których piszesz były sprawdzone i wyszło ok

    0
  • #21 28 Sie 2012 15:17
    iwan88
    Poziom 12  

    Może ktoś ma jakieś inne pomysły czy też rozwiązania mojego problemu??każda informacja jest cenna.

    0
  • #22 28 Sie 2012 16:36
    enauto
    Poziom 29  

    iwan88 napisał:
    Może ktoś ma jakieś inne pomysły czy też rozwiązania mojego problemu??każda informacja jest cenna.

    Czytasz pocztę lub PW ?

    0
  • #23 01 Wrz 2012 15:13
    iwan88
    Poziom 12  

    Odświeżam temat. A więc jeszcze raz przeszukałem instalację, przemierzyłem kable, sprawdziłem sterownik czy nie ma jakiś zimnych lutów, dodatkowo podłączyłem do kostki dodatkową masę, którą pociągnąłem z akumulatora. Pojeździłem i niby wszystko ładnie pięknie, po przejechaniu ok 40km zapalił się check. Podłączyłem komputer i teraz wyświetliło mi błędy 17698 oraz 16804. Gdy odłączę dodatkową masę i zostawię tylko tą oryginalną(dobrą) to wraca do starego błędu g62.
    Jakieś pomysły?

    0