Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór siłowników do uchylnej bramy garażowej.

limak3004 18 Wrz 2012 06:34 18333 48
  • #31 18 Wrz 2012 06:34
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Ale jednak MUSISZ sie zdobyć na ten zestaw za 660 zł - siłowniki będą konkretnie obciążone i do tego musi być konkretny zasilacz - przy okazji dostajesz w komplecie wodoszczelną obudowę.
    Moje wymiary zasadniczo powinny pasować (jesli kupisz zestaw z siłownikami 40-43 cm) ale i tak będziesz musiał przymierzać przed montażem (coby sprawdzić zakres ruchu bramy) - te Power Jacki maja trochę inne mocowania niż normalne bramówki - mocowania łapią siłownik przed silnikiem za rurę a nie za silnikiem na końcu siłownika - i trochę przymierzania będzie potrzebne. Żeby zwiększyć zakres ruchu bramy musisz zaczep przy drzwiach przesuwać bliżej osi obrotu drzwi - ale nie za dużo bo brama przestanie się domykać (zsunięty siłownik może być "za długi") - czyli eksperymentuj - mnie dobranie punktów mocowania zajęło pół dnia (i dwa razy odcinałem i lepiłem ponownie uchwyt drzwiowy .... :) )

  • #32 18 Wrz 2012 20:38
    limak3004
    Poziom 15  

    Siłowniki przyszły podłączyłem wszystko działało wysunęły się i schowały i na tym koniec. Nie reagują na nic pstyka tylko kontrolka w puszce jak naciskam pilotem i nic więcej. Pilot programuje na wszystkie sposoby żaden nie chce poruszyć siłownikami. Okazało się że w jednym pokruszyły się szczotki i zauważyłem że dolne styki krańcowe nie są zamknięte i nie mam jak ich nastawić tak aby się zamknęły

  • #33 18 Wrz 2012 22:12
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    To która to cetralka? jak masz to jakiś skan instrukcji proszę.
    Siłowniki maja wewnętrzne krańcówki (nie maja mechanicznych ograniczników więc bez nich suwaki wypadłyby ze śrub na max otwarciu a na max zamknięciu śruby silnie dokręciłyby się do suwaków - co po kilkuset razach może uszkodzić śruby pociągowe) - czyli jesli twoja centralka to ta bardziej skomplikowana a krańcówki zamknięcia mogły być źle ustawione to - zamknąłeś siłowniki na maxa czyli śruby pociągowe zacisnęły się w suwakach i amperometryka centrali - a napisane że działa powyżej 2 amperów - wyłącza otwieranie bo nie da rady odkręcić zakręconych siłowników - tylko przypuszczam.
    A jak nabyłeś tą tańszą to może marny zasilaczyk nie da rady ruszyć dokręconych siłowników.
    Spróbuj trochę odkręcić ręcznie teleskop ze śruby - po prostu kręć końcówką siłownika jakbyś odkręcał śrubę.
    A jesli końcówki się luźno kręcą to moze coś z centralką?

    PS - skoro w centralce klika po pstrykaniu pilotem to radio działa i w kółko programowanie pilotów nic nie da.

    PPS - jest sposób na ustawienie krańcówek (przynajmniej u mnie był) - do przekładni przez kilka zębatek podpięty jest impulsator, a przez kilka nastepnych zębatka, która ma przymocowane do siebie 2 krzywki - od krańcówki otwarcia i zamknięcia. Pamiętam że ten zespół mozna było poluzować i niezależnie przestawiać krzywki względem zębatki; jutro zajrzę ale głowy nie dam że twoje siłowniki są podobne do mojego. A co do szczotek to cóż - te sprzęty to chińszczyzna - m.in dlatego markowe siłowniki kosztują 4 razy tyle co te Jacki. Odsyłaj na gwarancji do gościa i tyle.

    PPS - Switche krańcowe u mnie podpięte były przez diody w taki sposób, że zmiana polaryzacji na siłowniku powodowała jego ruch w drugą stronę mimo rozwarcia odpowiedniej krańcówki - w końcu po to są krańcówki żeby sie rozwierały.

  • #34 18 Wrz 2012 22:23
    limak3004
    Poziom 15  

    Kupiłem ten zestaw za 660zł. Końcem siłowników swobodnie mogę wykręcać i wkręcać. A czy dostanę takie szczotki? boje się że gwarancji mi nie uzna bo to jednak moja wina że krańcówek nie ustawiłem ale jak odkręciłem tą pokrywę ukazało się dużo trybów i może nimi da się nastawić ten przycisk. I jak ma sprawdzić czy śruby pociągowe zacisnęły się w suwakach i amperometryka centrali?

  • #35 18 Wrz 2012 22:30
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Podłącz stałe napięcie 24 (czy tam 36) V z tego dużego zasilacza bezpośrednio do każdego siłownika osobno - poza centralką - i wypróbuj obie polaryzacje - jak siłowniki ruszą to coś z centralką, jak będą stały na obu polaryzacjach to może oprócz ukruszonych szczotek masz totalnie rozregulowane albo uszkodzone krańcówki - albo zwalone oba silniki.
    Siłowniki powinny być już fabrycznie ustawione tak, aby ich się nie dało uszkodzić -mój wyłączał się dokładnie tam gdzie powinien - więc jak nie ruszą pod gołym zasilaczem to już jest podstawa do gwarancji.

  • #36 18 Wrz 2012 22:36
    limak3004
    Poziom 15  

    Ale tylko w jednym są ukruszone szczotki. wydaje mi się że są rozregulowane krańcówki bo żaden przycisk nie jest wciśnięty. I do czego służy w pilocie przycisk dzwonka i błyskawicy? A oto zdjęcia na szybko z ustawieniem krańcówek Dobór siłowników do uchylnej bramy garażowej. Dobór siłowników do uchylnej bramy garażowej.

  • #37 18 Wrz 2012 22:51
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Wypróbuj silniki tak jak napisałem - pod gołym zasilaczem. Jak ruszą to wtedy kombinuj dalej.
    Jak żadna krańcówka nie wciśnięta (tak jak na fotkach) to siłownik powinien chodzić w obie strony przy dowolnym podłączeniu plusa i minusa (wciśnięcie wyłącza posuw w danym kierunku). Krzywki krańcówek można obracać względem ośki - każdą ustawiasz osobno - po poluzowaniu centralnej śruby krzyżakowej.

    Jeszcze jedno - czy silniki się kręcą a końcówki siłownika z dziurką na śrubę sie obracają? - jak tak to nic dziwnego że się nie chcą wysuwać - suwak wkręcony w śrubę pociągową i dokręcony do końca obraca sie razem z nią i dopiero jak mu uniemożliwisz obracanie (bolec w dziurę i trzymać) - to sie zacznie wysuwać (znaczy wykręcać ze śruby pociągowej) - tylko kręć silnikiem w dobrą stronę bo jeszcze mocniej dociśniesz a i łapkę można uszkodzić....
    Jeśli mam rację to po takim kręceniu w miejscu krańcówki są totalnie przestawione (siłownik się nie wysuwał a krzywki krańcówek jednak sie obracały) i będziesz musiał kazdy siłownik z osobna od nowa regulować

    Inne guziczki w pilocie można chyba teoretycznie doprogramować (niezależnie od znaczków na nich) do innych podobnych centralek od tego samego klienta np. do napędzania bramy (chyba że twoja centralka ma dodatkowe wyjście z przekaźnika na elektrozamek furtki - na fotkach z A...o jakoś nie widać....)
    Zastosowanie w innych urządzeniach to raczej abstrakcja - bo jeden Pan raczy wiedzieć co to za radio siedzi w tym wynalazku i czy poszczególne egzemplarze zagadają z pilotami z innych sztuk - może dokupując same prostsze (te tylko z 2 przekaźnikami) centralki od tego samego gościa można nimi sterować inne urządzenia (lampki, zamki itp.)

  • #38 19 Wrz 2012 07:59
    limak3004
    Poziom 15  

    Ale w siłownikach nic nie słychać tak jakby do nich nie dochodził prąd. Napisałem wiadomość do sprzedawcy i zaraz dostałem telefon i wytłumaczył mi co może być. Najprawdopodobniej jest spalony bezpiecznik zabezpieczający siłowniki 2A. Wszystko działa i wyregulowałem od nowa teraz tylko czekam na pogodę i montuję. Mam jeszcze pytanie czy ta puszka może być na zewnątrz?

  • #39 19 Wrz 2012 19:39
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Według sprzedawcy stopień ochrony IP55 czyli pyłoszczelna i odporna na średni strumień wody - teoretycznie wodoszczelna. Ale te koreczki na kable po przebiciu i przeciągnięciu przewodów już nie - czyli dla pewności całe pudełko dobrze by było pod okapem garażu zamontować a kable wyciągać TYLKO dolnymi otworami a wszystkie boczne i górne korki sprawdzić czy dobrze obsadzone i nie przebijać.

  • #40 21 Wrz 2012 22:16
    limak3004
    Poziom 15  

    Brama już na ukończeniu jednak musiała być skrzydłowa filmik pracy siłowników (jedna z prób podłączenia na szybko).
    PS. Jest możliwość ustawienia żeby jeden siłownik później się otwierał? Zauważyłem że jeden się szybciej zamyka ale gdy brama się otwiera niestety miejscami haczy o drugą.

  • #41 22 Wrz 2012 09:56
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Zapytaj sprzedawcy - ale chyba nie ma (normalne centralki mają czas opóżnienia zarówno na otwieraniu jak i zamykaniu) - pozostaje ci zrobić układzik opóźniający działający na szybszym siłowniku tylko przy polaryzacji odpowiadającej otwieraniu - czyli timerek podłaczony przez diody do zasilania siłownika i podłączający siłownik do zasilania po ustalonym czasie - np przekaźnik 1tp5-24 (opóźnienie regulowane do 5 s. - wygooglujesz go bez problemu).Wyglądałoby to tak:

    Dobór siłowników do uchylnej bramy garażowej.

    Numeracja nóżek dla w/w przekaźnika czasowego, diody prostownicze o amperażu co najmniej 5 A. Tylko musisz wyczaić jaka polaryzacja podłączenia siłownika za przekaźnikiem odpowiada otwarciu a na w/w schemacie centralka powinna dawać plus przy otwarciu na prawe wejście

  • #42 23 Wrz 2012 11:08
    limak3004
    Poziom 15  

    Poradziłem sobie jakoś ustawiłem siłowniki tak że się nic nie haczy ale pozostaje pytanie co zrobię jak braknie prądu? Drugiego wejścia nie mam a o odczepieniu siłowników nie mam co marzyć bo wszystko musiałem skręcić na sztywno wiec chyba będę musiał dokupić coś takiego jak jest w laptopach.

  • #43 23 Wrz 2012 15:43
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Nie jak w laptopach a zasilacz awaryjny do normalnego komputera - tzw. UPS. Na takim za ok. 200 zł (jakiś Ever, Orvaldi, PowerCom czy inny chińczyk - tego jest cała masa) o mocy 300-400W pojeździsz jakiś czas bez prądu. Te twoje siłowniki mają max ok 50W na sztukę czyli max 100W. UPS na nominalnym obciążeniu (czyli takim samym jak jego moc) chodzi ok. 5-10 min, czyli twoje siłowniki na 400-watowym UPS-ie - a raczej przy blaszanej bramie nigdy nie będą maksymalnie obciążone - powinny działać min. 40 minut - wystarczy do :) otwarcia garażu (i ew. odpięcia siłowników) .
    A jak chcesz supretanio to wyprowadź kable prowadzące od centralki do siłowników poza garaż (jakaś skrzyneczka przy ziemi z tyłu garażu z zaciskami śrubowymi czy cóś albo jak masz skrzynkę z centralką na wierzchu to w niej albo doczep drugą mniejszą z zaciskami coby się w centralce nie grzebać i czegoś nie spalić) i w razie braku fazy odepniesz siłowniki od centralki i podłączysz kolejno do akumulatora 12V.

  • #44 16 Paź 2012 22:01
    limak3004
    Poziom 15  

    Witam ponownie. Czy UPS Active Jet 600VA wystarczy do otwarcia bramy?

  • #45 17 Paź 2012 00:27
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Powinien z ta mocą (przeciętny dzisiejszy komp bierze ok. 200-350W czyli więcej niż twoja brama a taki ups ciągnie go ok. 15-20 min) - chociaż zostaw sobie furtkę w postaci możliwości zwrotu - musisz sprawdzić jak centralka zareaguje na zasilanie z UPS-a - tanie UPS-y produkują prąd nie całkiem sinusoidalny (ale z tym różnie - są lepsze i gorsze) i po wyprostowaniu z napięciem mogą się dziać różne dziwne rzeczy.
    Oczywiście po 2 dniach bez prądu samo 100mA centralki +straty w UPS-ie w końcu go rozładują wiec jak masz w perspektywie dłuższe wyłączenie prądu to jednak odłącz siłowniki mechanicznie.

  • #46 17 Paź 2012 22:18
    limak3004
    Poziom 15  

    No mieszkam na wsi lecz prąd jest i bardzo rzadko wyłączają chyba ze jakaś wichura i wtedy chciałem żeby mi tylko ups raz otwarł bramę a gdy włączą prąd i naładuje się z powrotem to wtedy zamknę bramę.

  • #47 20 Lis 2012 21:38
    all4gates p-ce
    Poziom 2  

    Jeżeli mogę się wtrącić, to moim zdaniem nie jest potrzebny mocny siłownik do otwierania tej bramy. Proste rozwiązanie wystarczy, mianowicie należałoby zastosować tutaj odpowiednią sprężynę w roli przeciwwagi.

    Dla przeciwników tej teorii, zadam od razu pytanie czy widzieli kiedyś szlaban? Jest to przecież długie ramie, niby ciężkie a do wprawiania w ruch jest zazwyczaj używana przeciwwaga w postaci sprężyny i mały silnik do wprawienia w ruch. Mówię tutaj o szlabanach do bram wjazdowych, a nie o starych szlabanach kolejowych.

    Autorowi tego postu zaproponowałbym zerknięcie na bramy garażowe w marketach
    i ocenienie jak działają systemy sprężynowe w gotowych bramach.

    Z pewnością wymyśli sposób podpięcia sprężyny do bramy - trochę spawania, trochę malowania i będzie działać.
    Jeżeli autor będzie chciał podzielić się obliczeniami sił, to prosiłbym wiadomość.

    Pozdrawiam.

  • #48 20 Lis 2012 21:48
    all4gates p-ce
    Poziom 2  

    limak3004 napisał:
    Siłowniki przyszły podłączyłem wszystko działało wysunęły się i schowały i na tym koniec. Nie reagują na nic pstyka tylko kontrolka w puszce jak naciskam pilotem i nic więcej. Pilot programuje na wszystkie sposoby żaden nie chce poruszyć siłownikami. Okazało się że w jednym pokruszyły się szczotki i zauważyłem że dolne styki krańcowe nie są zamknięte i nie mam jak ich nastawić tak aby się zamknęły




    Jeżeli mogę się wtrącić, to moim zdaniem nie jest potrzebny mocny siłownik do otwierania tej bramy. Proste rozwiązanie wystarczy, mianowicie należałoby zastosować tutaj odpowiednią sprężynę w roli przeciwwagi.

    Dla przeciwników tej teorii, zadam od razu pytanie czy widzieli kiedyś szlaban? Jest to przecież długie ramie, niby ciężkie a do wprawiania w ruch jest zazwyczaj używana przeciwwaga w postaci sprężyny i mały silnik do wprawienia w ruch. Mówię tutaj o szlabanach do bram wjazdowych, a nie o starych szlabanach kolejowych.

    Autorowi tego postu zaproponowałbym zerknięcie na bramy garażowe w marketach
    i ocenienie jak działają systemy sprężynowe w gotowych bramach.

    Z pewnością wymyśli sposób podpięcia sprężyny do bramy - trochę spawania, trochę malowania i będzie działać.
    Jeżeli autor będzie chciał podzielić się obliczeniami sił, to prosiłbym wiadomość.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    mikus1982 napisał:
    Sprężynę to se kolego w d...... wsadź.Pozdrawiam.


    Trochę wyobraźni, fizyki i mechanicznych zdolności i można wykonać taką mechanikę.

  • #49 20 Lis 2012 23:26
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    1. Autor tematu zrezygnował z bramy podnoszonej zawiasowo na rzecz dwuskrzydłowej jakiś czas temu ale dla jasności w temacie:

    Nie bardzo da się zastosować w prosty sposób sprężyny - które z natury są progresywne tzn im mocniejszy naciąg tym mocniejsza odpowiedź sprężyny - bramy standartowe czyli wsuwane pod sufit najmniejszej siły wymagają właśnie pod koniec otwarcia - wtedy, kiedy brama jest juz wsunięta pod sufitem; na początku ruchu kiedy brama jest otwierana sprężyny są maksymalnie napięte.
    Brama zawiasowa (taka jak była propozycja) działa kinematycznie zupełnie inaczej i wymaga największej siły na przeciwwadze pod koniec otwarcia - sprężyna w takim wypadku jest już prawie w spoczynku i jako przeciwwaga nie bardzo się nadaje bo wywiera na bramę najmniejszą siłę wtedy kiedy jest potrzebna największa.
    Użycie przeciwwag jest w miarę proste - przez odpowiednie ustawienie dźwigni można łatwo dozować siłę odciążającą siłownik. Pewnie jest możliwe zaprojektowanie układu dźwigni współpracującego ze sprężynami symulującego odwrotną progresję w bramie z zawiasem lecz to chyba z racji skomplikowania konstrukcji mija się z celem.

    PS. A propos szlabanów - zauważyłeś, że naprawdę ciężkie i długie szlabany mają wyłącznie przeciwwagi? Układy sprężynowe nadają się do osiedlowych i parkingowych zabawek z plastiku (zresztą sprężyny są przeważnie schowane w obudowach - malutkie - i i tak lwią część pracy wykonuje silnik) ale nawet w tym przypadku sprężyna jest jak najbardziej na miejscu - maksymalnie napięta przy zamkniętym szlabanie - wtedy kiedy jest potrzebna. W bramie zawiasowej sytuacja jest odwrotna - wyglądałoby to , jakby spręzynę zaczepić od góry bramy i na zewnątrz - co jest oczywiście niemożliwe.

  Szukaj w 5mln produktów