Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Zmywarka Ariston HotPoint LST 329 co oznacza kod 11

piter1003 26 Sie 2012 16:00 26823 10
  • Zmywarka Ariston HotPoint LST 329 co oznacza kod 11

    #1
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam roczną zmywarkę i dziś podczas zmywania nastąpił dramat. Zmywarka nie dokończyła mycia naczyń a na wyświetlaczu pojawił nr. 11 i pulsuje zielona dioda start-stop. Czy ktoś miał z tym już do czynienia. Proszę o pomoc.

    7 10
  • #2
    Poziom 1  

    Witam, mam dokładnie ten sam problem. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat. Wielka prośba o informację czy udało się Panu coś z tym zrobić i co było przyczyną problemu. Z góry dziękuję.
    Bez zmywarki jak bez ręki:(

    3
  • #3
    Poziom 1  

    czy udało Wam się ustalić co jest powodem błędu 11. Mam to samo :/

    12
  • #5
    Poziom 9  

    Moje problemy ze zmywarką HotpointAriston LFT 3214 zaczęły się od nie startowania pompy myjącej (zm. bierze wodę, ale nie zaczyna mycia, pojawia się błąd 11). Pompa myjąca w w/w typie jest zintegrowana z podgrzewaczem przepływowym. Pompę wymontowujemy od dołu zmywarki, po zdjęciu „miseczki” zalewowej. Magnetyczny wirnik pompy jest umieszczony w plastykowej części, w której są grzałki. Uzwojenia stojana silnika pompy (czarny plastykowy element wyposażony też w elektronikę sterującą) odłączamy od części białej z grzałkami obracając. W rękach ciężko – ja to zrobiłem w dużym imadle. Po rozkręceniu możemy poznać brudy naszej zmywarki i je wyczyścić. Okazało się, że blokada pompy wynikała z tego, że cienka, plastykowa obudowa wirnika magnetycznego ma mikropęknięcia przez które do magnesów dostaje się woda. Środek koroduje i puchnie. Z wirnika, który powinien być walcem robi się pękata beczułka. W konsekwencji wirnik zaczyna blokować się w obudowie i pompa nie chodzi. Na marginesie stwierdzam, że taki wirnik musi być wykonany w sposób perfidny. Gdyby był na nim grubszy plastyk mógłby chodzić przez wieki. U mnie ten super element wytrzymał 5 lat. Wirnik naprawiłem szlifując go papierem  ściernym ze wszystkich stron przez 15 minut, aż do uzyskania w miarę walca. Oczywiście w/w „naprawa” nie będzie na wieki. Wirnik będzie dalej korodował i puchł, ale może z rok wytrzyma (a może dłużej ??). Nowa pompa w serwisie to 350 zł, koszt naprawy pewnie ze 100 zł.  
    Kolejna sprawa to powrotny montaż. Po montażu Czekałem na pewny start, a tu niespodzianka – zmywarka nic innego nie robi tylko bez przerwy wypompowuje wodę. Wcześniej nie było takiego objawu, więc jasnym było, że musiało się coś stać podczas moich zabiegów wymontowywania. Po wielu godzinach dumania dotarło do mnie, że coś musi być z hydrostatem. Patrząc od przodu zmywarki hydrostat umieszczony jest po prawej stronie na samym dole. Żeby go wymontować musimy zdjąć prawą ścianę/blachę. Hydrostat z komorą zmywania łączy elastyczny wężyk, który biegnąc od poziomu hydrostatu, czyli podłogi, jest wygięty w pętlę z górą pętli ok. 20 cm nad komorą zmywania. W pozycji pionowej zmywarki hydrostat, przy zasadzie naczyń połączonych, nigdy nie dostanie wody. Zmywarka nabierając wody wpuszcza też wodę do wężyka, która to woda idąc do góry zwiększa w wężyku ciśnienie powietrza, które to lekko sprężone powietrze przełącza wreszcie hydrostrat – zmywarka kończy brać wodę i zaczyna cykl zmywania. W/w podniesiona pętla wężyka zabezpiecza właśnie hydrostat przed wodą. Wężyk wchodzi do komory myjącej po prawej stronie. Żeby dostać się od dołu, np. do pompy myjącej, gdy obrócimy zmywarkę właśnie na prawą stronę, to niechybnie resztki wody wleją się przez wężyk do hydrostatu. Zalany wodą hydrostat rzeczywistość „rozumie” tak, że zmywara jest cały czas pełna wody pomimo, że jest kompletnie pusta. Oczywiście miałem właśnie tak jak wyżej zalany hydrostat. Po wymontowaniu, wylaniu wody, wysuszeniu suszarką, dmuchnięciu w wężyk i zmontowaniu, zmywarka rusza i chodzi jak nowa. Jak w prosty sposób nie zalać hydrostatu ? Dobrze wypompować wodę, a zmywarkę kłaść na podłodze na lewym boku, a nie na prawym. Oczywiście w przypadku zmywarek z hydrostatem w innym miejscu trzeba je kłaść adekwatnie inaczej. Jeżeli jednak już go zalejemy, to wysuszenie j.w. zajmie nam 15 minut.
    Na koniec wydaje mi się, że 90 % uszkodzeń pompy myjącej powinno dotyczyć właśnie wirnika, który „całe życie” spędza w wodzie. Nie wiem czy można kupić sam wirnik. Jeżeli tak, to koszty naprawy można by sporo zredukować.

    12
  • #6
    Poziom 25  

    Witam,
    Postanowiłem dołączyć się do tematu bo właśnie dopadł mnie problem z błędem 11 w zmywarce jak w temacie.
    Zaczęło się od tego, że zmywarka nie wylewała wody. Po zdjęciu dolnej osłony i wyciągnięciu węża odpływowego wsadziłem palec do króćca pompy i okazało się, że jest zatkany, tak jakby tam był ścianka. Gdy mocno popchnąłem to nagle to coś wpadło do środka. Wiem, że tego tam zostawić nie można ale chciałem sprawdzić czy coś to dało więc zmontowałem wszystko do kupy i uruchomiłem zmywarkę. Ruszyła , nabrała wody po czym zaczęła pomrukiwać z cicha i po kilku chwilach zapalił się błąd 11 i zmywarka wylała wodę. Znaczy że odpływ naprawiłem (chyba) ale prawdopodobnie to coś wpadło do pompy zmywającej i zablokowało wirnik. I teraz pytanie. Czy ktoś wie jak najlepiej wymontować i rozebrać pompę zmywającą żeby się nie narobić i czegoś nie popsuć. Będę wdzięczny za każde porady.
    Niby wyżej jest opis ale dotyczy zmywarki LFT 3214.

    2
  • #7
    Poziom 2  

    Witam serdecznie. Może komuś się przyda ta informacja.
    Kod usterki: mruga kontrolka załączenia/wyłączenia zmywarki w połączeniu z wyświetlaną cyfrą 1 - woda w zbiorniku pod zmywarką. U mnie wystąpiła po 2 latach i 8 miesiącach. Jednakże widać było po śladach wody i zacieków na elementach, że usterka występowała wcześniej.
    Winą jest wykonanie zbiornika z lewej strony zmywarki (przezroczysty pojemnik z kilkoma kanalikami przepływowymi. Jeden z kanalików zapycha się od soli, a to powoduje zwiększone ciśnienie wody przy jej nalewaniu przez pompkę. Usterka występuje tylko przy nalewaniu wody do środka zmywarki. Rozwiązaniem jest szczelne wypełnienie silikonem dwóch dolnych okienek w tym zbiorniku i zaklejenie ich taśmą. Zbiornik w pierwszej kolejności należy zdemontować w celu łatwego dojścia do tych okienek. Po analizie całego systemu zalewania zmywarki, "okienka" w tym zbiorniku nie spełniają żadnej roli.
    Zmywarka Ariston HotPoint LST 329 co oznacza kod 11 Zmywarka Ariston HotPoint LST 329 co oznacza kod 11
    Pozdrawiam.

    2
  • #8
    Poziom 18  

    Witam. Problem ten sam czyli nabiera wodę i po chwili wypuszcza, zaczyna migać start i 11 na wyświetlaczu. Różnica w tym że moja zmywarka to LST 328. Zastosowałem się do powyższych rad (bardzo dziękuję) rozebrałem pompę i okazało się że wirnik jest cały, nie jest spuchnięty tylko są na nim opiłki metalu. Przyciągane przez namagnesowany wirnik. Oczyściłem, złożyłem i włączyłem na mycie. Działa od razu jak trzeba. Na razie jedno mycie wykonała a co dalej zobaczymy. Przed tą naprawą kilka razy próbowałem ją uruchomić i nie ruszyła. Aha i jeszcze jedno. Zanim rozebrałem pompę śrubokrętem obracałem wirnik i nie stawiał żadnego oporu. Dziękuję.

    4
  • #9
    Poziom 9  

    macko208 napisał:
    Moje problemy ze zmywarką HotpointAriston LFT 3214 zaczęły się od nie startowania pompy myjącej (zm. bierze wodę, ale nie zaczyna mycia, pojawia się błąd 11). Pompa myjąca w w/w typie jest zintegrowana z podgrzewaczem przepływowym. Pompę wymontowujemy od dołu zmywarki, po zdjęciu „miseczki” zalewowej. Magnetyczny wirnik pompy jest umieszczony w plastykowej części, w której są grzałki. Uzwojenia stojana silnika pompy (czarny plastykowy element wyposażony też w elektronikę sterującą) odłączamy od części białej z grzałkami obracając. W rękach ciężko – ja to zrobiłem w dużym imadle. Po rozkręceniu możemy poznać brudy naszej zmywarki i je wyczyścić. Okazało się, że blokada pompy wynikała z tego, że cienka, plastykowa obudowa wirnika magnetycznego ma mikropęknięcia przez które do magnesów dostaje się woda. Środek koroduje i puchnie. Z wirnika, który powinien być walcem robi się pękata beczułka. W konsekwencji wirnik zaczyna blokować się w obudowie i pompa nie chodzi. Na marginesie stwierdzam, że taki wirnik musi być wykonany w sposób perfidny. Gdyby był na nim grubszy plastyk mógłby chodzić przez wieki. U mnie ten super element wytrzymał 5 lat. Wirnik naprawiłem szlifując go papierem  ściernym ze wszystkich stron przez 15 minut, aż do uzyskania w miarę walca. Oczywiście w/w „naprawa” nie będzie na wieki. Wirnik będzie dalej korodował i puchł, ale może z rok wytrzyma (a może dłużej ??). Nowa pompa w serwisie to 350 zł, koszt naprawy pewnie ze 100 zł.  
    Kolejna sprawa to powrotny montaż. Po montażu Czekałem na pewny start, a tu niespodzianka – zmywarka nic innego nie robi tylko bez przerwy wypompowuje wodę. Wcześniej nie było takiego objawu, więc jasnym było, że musiało się coś stać podczas moich zabiegów wymontowywania. Po wielu godzinach dumania dotarło do mnie, że coś musi być z hydrostatem. Patrząc od przodu zmywarki hydrostat umieszczony jest po prawej stronie na samym dole. Żeby go wymontować musimy zdjąć prawą ścianę/blachę. Hydrostat z komorą zmywania łączy elastyczny wężyk, który biegnąc od poziomu hydrostatu, czyli podłogi, jest wygięty w pętlę z górą pętli ok. 20 cm nad komorą zmywania. W pozycji pionowej zmywarki hydrostat, przy zasadzie naczyń połączonych, nigdy nie dostanie wody. Zmywarka nabierając wody wpuszcza też wodę do wężyka, która to woda idąc do góry zwiększa w wężyku ciśnienie powietrza, które to lekko sprężone powietrze przełącza wreszcie hydrostrat – zmywarka kończy brać wodę i zaczyna cykl zmywania. W/w podniesiona pętla wężyka zabezpiecza właśnie hydrostat przed wodą. Wężyk wchodzi do komory myjącej po prawej stronie. Żeby dostać się od dołu, np. do pompy myjącej, gdy obrócimy zmywarkę właśnie na prawą stronę, to niechybnie resztki wody wleją się przez wężyk do hydrostatu. Zalany wodą hydrostat rzeczywistość „rozumie” tak, że zmywara jest cały czas pełna wody pomimo, że jest kompletnie pusta. Oczywiście miałem właśnie tak jak wyżej zalany hydrostat. Po wymontowaniu, wylaniu wody, wysuszeniu suszarką, dmuchnięciu w wężyk i zmontowaniu, zmywarka rusza i chodzi jak nowa. Jak w prosty sposób nie zalać hydrostatu ? Dobrze wypompować wodę, a zmywarkę kłaść na podłodze na lewym boku, a nie na prawym. Oczywiście w przypadku zmywarek z hydrostatem w innym miejscu trzeba je kłaść adekwatnie inaczej. Jeżeli jednak już go zalejemy, to wysuszenie j.w. zajmie nam 15 minut.
    Na koniec wydaje mi się, że 90 % uszkodzeń pompy myjącej powinno dotyczyć właśnie wirnika, który „całe życie” spędza w wodzie. Nie wiem czy można kupić sam wirnik. Jeżeli tak, to koszty naprawy można by sporo zredukować.


    Chciałbym bardzo podziękować za ten post.
    Mam tą samą zmywarkę i ten sam problem opisywany w tym poście. Zastosowałem się do opisu rozebrałem całą pompę (za pierwszym razem trochę za dużo bo odkręciłem tą czarną część z modułem sterującym nie potrzebnie) wyczyściłem wirnik, złożyłem odpaliłem no i niestety - niepowodzenie. Przestudiowałem wpis jeszcze raz myśląc, że coś zrobiłem nie dokładnie. Wszystko jednak zgodnie z zaleceniami autora, jednak nie poddałem się rozkręciłem jeszcze raz papier ścierny do reki i dawaj trzeć wirnik, złożyłem i miłe zaskoczenie zmywarka działa!!!! Także myślę, że trzeba dobrze wyszlifować wirnik papierem, żeby to zadziałało.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomocnego posta dla macko208 pozdrawiam

    4
  • #10
    Poziom 7  

    Witam, a co jeśli w mojej zmywarce (taka jak w tytule) są te same objawy, bierze wodę i nic więcej a po chwili wypompowuje wodę (trzeba wyłączyć bo inaczej nie przestanie) i miga 11.
    Rozebrałem pompę (według opisu) wirnik w porządku, może troszkę jedno łożysko przy korodowało (zmywarka jest używana sporadycznie). Jednak po oczyszczeniu wirnik obraca się swobodnie. Po złożeniu objawy zmywarki są takie jak były. Pomyślałem, że może ta elektronika pompy nawaliła bo dwa małe scalaki na niej były skorodowane, zwłaszcza jeden, ale czyszczenie nic nie dało. Kupiłem więc nową pompę, ale to nic nie dało, zmywarka ma nadal takie same objawy. Grzałkę sprawdzałem, ma prawidłowy opór, bez przebicia, Co może być jeszcze przyczyną awarii?
    Pozdrawiam.

    4
  • #11
    Poziom 1  

    Witam.

    Dołączam się do dyskusji, a raczej dorzucam kolejną prośbę o pomoc.
    W mojej zmywarce Hotpoint Ariston LST329AX/HA podczas mycia wyskakuje kod 8. Dzieje się to po 3 napełnieniu wodą. Pierwszą wodę zmywarka właściwie ledwo co podgrzewa, drugie napełnienie jest podgrzewane do 85°C i rozpoczyna się mycie właściwe. Następnie po dłuższym czasie wymienia wodę i zaczyna pracować jeszcze dłużej na 88°C. Wszystko poza wysoką temperaturą (powinna pracować na 70°C) i tym błędem przebiega normalnie. Gdzie szukać usterki? Nie mogę odnaleźć termostatu ani sensora ntc, w wykazie części takie elementy nie występują dla tego modelu. W necie też brak informacji.

    1