Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1,6PB + LPG 2001r. - brak mocy, gaśnie, szarpie, trzęsie itp

26 Sie 2012 17:10 22239 6
  • Poziom 23  
    Witajcie,

    Przed chwilą pojawił się problem z silnikiem.
    Było wszystko dobrze po zgaszeniu silnika, a po dwóch godzinach odpalił również dobrze, jednak po 15sekunach pracy silnik zaczął nierówno pracować.
    Dosłownie jakby jeden cylinder nie pracował.

    Samochód: Peugeot 307HB 2001r.
    Silnik: TU5JP 1,6 benzyna + LPG (instalacja nowa, odpalany zawsze na PB, 35 stopni przełączenie).

    Objawy:
    - komunikat "catalytic converter fault"
    - komunikat " antipollution fault"
    - brak mocy, problem ruszyć nawet przy 5tyś obr na połowie sprzęgła
    - podczas wolnej jazdy szarpie całym samochodem
    - głośniejsza praca silnika
    - lekkie falowanie obrotów 700-1000
    - taki sam objaw na zimnym jak i ciepłym silniku
    - zasilanie odłączone na 5min, po podaniu nadal zła praca silnika.

    Auto odstawione do garażu, zasilanie wyłączone, a sam akumulator podłączony do ładowania. Za godzinę zejdę odpalić auto, by zobaczyć jak jest po odstaniu.

    Nie jestem mechanikiem, ale dotychczasowe prace wszystkie samemu naprawiłem.
    Nim pojadę do brata mechanika chciałbym samemu podejść do wyzwania. Niestety nie posiadam kabla Lexia by sprawdzić co się z nim dzieje.

    Czy Koledzy mają jakąś propozycję ??

    Obstawiam cewkę zapłonową ... ale może coś innego ??

    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotr
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    Sprawdź czy wydech nie jest zapchany.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 23  
    Panowie, Koledzy ... z pełnym zadowoleniem oświadczam, że silnik znów pracuje jak pszczółka :)

    Prace wykonane:
    - demontaż listwy cewki zapłonowej
    - demontaż świec
    - sprawdzenie kompresji silnika ( kiepski manometr + słaby docisk, ale na każdym było ponad 12atm
    - czyszczenie i mycie świec + regulacja przerwy świecy
    - czyszczenie i mycie gumek listwy
    - czyszczenie i mycie listwy
    - uruchomienie listwy "w powietrzu" by sprawdzić iskrę (1,2 kiepsko, czasem wcale, 3,4 bardzo dobrze
    - montaż świec, listwy i ponowne uruchomienie

    W tym momencie silnik uruchomił się poprawnie, ale dosłownie po paru sekundach znów wpadł w tryb szarpania. Gdy przeglądałem silnik uruchomiony w pewnym momencie dostrzegłem światełko na listwie cewki zapłonowej pomiędzy 1 i 2 wg. mojego opisu.

    Diody LED przecież tam nie montują - więc co ... no jedynie iskra :)

    Skoro listwa jest już do śmieci, to trzeba podjąć próbę usunięcia usterki by przekonać się że to na pewno to :)
    Szlifierka do ręki i frezujemy .... po chwili dotarłem do bardzo cienkich przewodzików które idą do świec.
    Okazało się że na krótkim odcinku dwa przewody są bardzo blisko siebie, a w dalszej części jest już przegroda plastikowa. Oczywiście trzeba było przewodziki oddalić od siebie, a całość zaizolować czymś dobrym.
    Na szczęście miałem bardzo dobry silikon wysokotemperaturowy do elektroniki.
    Zrobiona mała forma, a całość zalana tym silikonem, po czym owinięte folią dielektryczną i owinięte taśmą izolacyjną.

    Silnik pracuje bez zarzutów :)
    Trzeba jedynie podjechać na kompa by wykasować błędy.

    Podsumowując:
    Wada: Uszkodzona listwa cewki zapłonowej model: 96 363 378 80 Peugeot 307
    Przyczyna: Utrata właściwości dielektrycznych materiału pomiędzy przewodami 1 i 2.
    Rozwiązanie: Oczyszczenie z zalewy i dotarcie do przewodów WN. Przewody oddalone od siebie i dobrze zalane silikonem lub czymś innym co izoluje.

    Zdjęcie przedstawia ogólny widok, a pole na czerwono to fragment gdzie było widać przeskakującą iskrę.
    Peugeot 307 1,6PB + LPG 2001r. - brak mocy, gaśnie, szarpie, trzęsie itp

    Zdjęcie przedstawia łopatologiczne ponumerowanie świec.
    Peugeot 307 1,6PB + LPG 2001r. - brak mocy, gaśnie, szarpie, trzęsie itp

    Zdjęcie przedstawia ponumerowane świece jakie były zainstalowane.
    1,2 - świece czarne i mokre ponieważ dochodziło do przebicia łuku na przewodzikach cewki, a przez to nie dochodziło do zapłonu w komorze silnika.
    3,4 - świece białe i suche, tutaj zupełnie nic się nie działo.
    Peugeot 307 1,6PB + LPG 2001r. - brak mocy, gaśnie, szarpie, trzęsie itp

    Zdjęcie przedstawia cewkę do której się dobrałem, przy czerwonych liniach jest przewód który idzie do świec, pomiędzy 1 i 2 dochodziło do przebicia.
    Peugeot 307 1,6PB + LPG 2001r. - brak mocy, gaśnie, szarpie, trzęsie itp

    Zdjęcie przedstawia zrobioną cewkę tuż przed montażem.
    Silikon co prawda jeszcze nie zasechł, ale dałem go więcej, a całość obwinięta materiałem dielektrycznym, a dodatkowo zostało skrępowane taśmą, by wypchnąć ewentualne pęcherzyki powietrza oraz licząc na dobry docisk.
    Peugeot 307 1,6PB + LPG 2001r. - brak mocy, gaśnie, szarpie, trzęsie itp

    To tak na tyle ... ważne że silnik pracuje tak jak wcześniej.
    Żonka spokojnie pojeździ kilka dni do pracy, a ja w tym czasie zamówię "nową" listwę która znów może mieć taką usterkę :)

    pozdrawiam
    Piotr

    PS. jak ktoś będzie miał z tym problem, proszę pisać śmiało .. postaram się coś dopowiedzieć.
  • Poziom 3  
    witam. mam podobny problem: tez mi wyskoczyly te informacje na komputerze tj: - komunikat "catalytic converter fault"
    - komunikat " antipollution fault" , i tez auto nie mialo sily do ruszenia do tego swiecil sie check silnika. zostawilem auto na noc. rano odpalilem auto i normalnie chodzilo, pojechalem do diagnosty... i na komputerze wyskoczylo: cewki zaplonowe 23 przerwa w obwodzie... wypadajace zaplony... wypadanie zaplonu cylinder 3 , wypadanie zaplonu cylinder 2...

    wymienilismy swiece zaplonowe na IRYDOWE BOSCH do instalacji gazowej...

    i auto na wolnych obrotach szarpie try trty try po szarpie i jak wejdzie na obroty powyzej 2500 to idzie normalnie, ale jak jedzie sie np 80km na 4 biegu i spuszcza sie noge z gazu i jest 60km na blacie i zamiast redukowac przy 2200 obrotach tylko dodaje gazu to try try try czyli szarpie ... i tak samo jadac na 3 biegu 50km popuszczam noge z gazu bez redukcji obroty plus minus 2100-2300 i dodajac gazu szarpie.. i tak samo na 2 biegu wchodzac w zakret tez nie ma sily sie zebrac obroty od 1200 do 2400 ... na niskich obrotach auto przerywa i szarpie... na wysokich obrotach jest ok. ... i sa to objawy na gazie.... na benzynie jest ok ... jaka przyczyna?? .... przeczyscilem wtryski od gazu bo byly zawalone od szlamu ale nic sie nie poprawilo... wiec co do wymiany CEWKA ZAPŁONOWA? mechanik powiedzial ze jak na benzynie jest ok a na gazie te objawy to nie wina cewki?
  • Poziom 29  
    Ja bym dokładnie obejrzał cewki zapłonowe za nim zacznę kupować kolejne nowe części. U siebie w peugeot 308 też miałem błąd "antipollution fault" przyczyną okazała się cewka. Wszkodzenie widac było gołym okiem. Po jej wymianie problemy znikły i od ok 9 miesięcy jeżdżę bez problemów.
  • Poziom 1  
    dawidof2024-poradziłeś sobie już z problemem? bo mam identyczny przypadek jak ty...