Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

piec+solary+kominek - jaki zasobnik??

BooMBaRusH 26 Sie 2012 21:52 3849 18
  • #1 26 Sie 2012 21:52
    BooMBaRusH
    Poziom 7  

Witam.
    Jestem na etapie planowania i instalacji ogrzewania w moim domku, piszę do was z takim pytaniem. Jaki zastosować zasobnik do takiej instalacji jak w temacie ( piec gazowy + solary + kominek z płaszczem do grzania wody w okresie kiedy solary już nie wydalają a piec jeszcze nie odpalony)
    nie znam się zbytnio na tego typu instalacjach, jednak wydaje mi się że zasobnik powinien mieć 3 wężownice... Ja jednak nigdzie czegoś takiego nie widziałem, z reguły są z 1 lub 2 wężownicami lub zbiorniki akumulacyjne te jednak są trochę za drogie.

0 18
  • Relpol
  • #2 26 Sie 2012 22:16
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

Witam.
    Można kocioł CO oraz kominek podłączyć do tej samej wężownicy, a do dolnej solary. Kwestia tylko odpowiednio wykonać (połączyć) instalacje. Co do szczegółów, podałeś za mało informacji.
    Jaki kocioł - gazowy, olejowy, stałopalny (domyślam się że stałopalny).
    Instalacja CO w układzie zamkniętym, a urządzenia stałopalne podłączone przez wymienniki, czy cała instalacja w układzie otwartym, itp.?

BooMBaRusH napisał:
    wydaje mi się że zasobnik powinien mieć 3 wężownice... Ja jednak nigdzie czegoś takiego nie widziałem

W google wpisałem "zasobnik 3 wężownice", i od razu znalazłem.
    Pozdrawiam.

1
  • Relpol
  • #3 27 Sie 2012 09:37
    kabee84

Poziom 24  

Sposobów rozwiązania tego tematu jest wiele. Ja bym to zrobił w następujący sposób:
    - zasobnik solarny dwuwężownicowy (dolna dla solara, górna dla alternatywnych źródeł)
    - kominek z płaszczem wodnym w układzie zamkniętym połączony z kotłem gazowym za pomocą sprzęgła hydraulicznego