Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.8 ARG - Nowy pasek rozrządu jest za krótki ?

27 Sie 2012 07:40 2490 7
  • Poziom 23  
    Witam

    Więc chciałem wymienić pasek rozrządu w passacie 1.8 20 V 125 KM ARG
    Nowy pasek to GAtes 5492XS 153 ząbki x 25 mm pasek policzyłem i faktycznie tyle ma.

    Problem polega na tym, że ustawiając koła rozrządu i wału na znaki pasek jet za krótki, nie chce wejść a nie pierwszy raz robię i nie dopuszczalna jest sytuacja gdzie trzeba pasek naciągać czymś żeby wszedł to nie kombajn ...

    Napinacz oczywiście zablokowany pinem 1,5 mm , rolka prowadząca zamontowana.
    Wszystko robię wg instrukcji z programu ELSA , to samo jest napisane w AUTODATA ... i za cholerę nie mogę dojść o co chodzi ? Dodam , że stay pasek wchodzi ale też jakoś luzu specjalnie nie ma a rozumiem, że się trochę rozciągnął przez te parę lat użytkowania ...

    Naturalnie pasek napięty jest od strony koło rozrządu - wał .dopiero potem zakładam na napinacz i próbuję na koło rozrządu ... ale za cholerę się nie da ... bez użycia jakiś tam pomagaczy mechanicznych.

    Kiedy zdemontuję rolkę prowadzącą owszem założę pasek, ale wtedy zawsze się przestawia coś o jeden ząbek ... więc to też nie robota.

    Jakieś sugestię ?
  • Poziom 20  
    A porównałeś nowy pasek ze starym ?Porównywałeś rolki?Niby dlaczego masz naciągać pasek na siłę?Nie możesz obrócić trochę wałem lub wałkiem?Te znaki w tych silnikach szczególnie na obudowie nie zawsze idealnie się zgrywają.
  • Moderator Samochody
    Ciasno musi być bo napinacz ma mały zakres pracy.
    Jeden z najprostszych rozrządów...
  • Poziom 23  
    Ok ciasno rozumiem, ale bez przesady . Pasek powinno dać się wsunąć normalnie bez użycia siły a nie . To też nie pierwszy rozrząd , który robię ...

    I też widzę, że prosty, skoro stary pasek zakładam w 4 min , ale nie o to chodzi żeby stary zostawić tylko dać nowy ...
  • Moderator Samochody
    Jak już założysz ten nowy pasek z zablokowanym napinaczem to jest naprężony czy ma jakiś minimalny luz? Tam jest naprawdę głupia konstrukcja napinacza, nie ma żadnej regulacji, więc wszytko musi być "na styk".
  • Poziom 9  
    Kup cały nowy komplet,napinacz jest mnejszy a pasek krótszy niedużo i temu nie pasują
  • Poziom 23  
    ma luz po stronie napinacza . Tak jak powinno być a naprężony jest po stronie kół rozrządu i wału !

    I ten pasek stary działa z nowymi rolkami bez problemu a nowy za cholerę nie chce.

    Jadę po inny pasek dayco zobaczymy co z tego będzie.

    Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

    Wiec tak :

    Pasek DAYCO - gówno ale co zrobić
    Nowa rolka napinacza INA - był SKF !
    Napinacz INA - wcześniej nie zmienialem , był ori AUDI .

    Wsio działa jak trzeba .
    Napinacz z paskiem gates leci na gwarancję , dodatkowo jako bonus rolka napinacza SKF NOWA jest peknięta w miejscu imbusa - górna ścianka ... mimo podgrzania napinacza do ponad 30 C i użycia długiego imbusa 8 z napieraniem na napinacz a nie szarpaniem !

    Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Tam jest tak, że fabrycznie był napinacz sprężynowy rolki, już nie produkowany. Zamiennikiem jest napinacz hydrauliczny razem z rolką i do niego sprzedają w komplecie pasek dłuższy o ząb