Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B - Napinacze pasów, błędy 0035 i 0037

27 Sie 2012 13:04 9402 1
  • Poziom 17  
    Witam.

    Proszę o wyrozumiałość wobec tego tematu - zakładam go na wszelki w "początkujących". Od momentu kupna (czyli od roku) pali się w aucie kontrolka poduszek powietrznych. Kiedyś właścicielka auta pojechała na serwis, tam skasowali jej błąd i pomogło ponoć na jeden dzień. Po podpięciu pod interfejs wyskoczyły błędy obu napinaczy:

    00035 Za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasów kierowcy
    00037 Za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasów pasażera

    Czyli prąd po prostu przez nie nie płynie.

    O działaniu tego sytemu poczytałem: http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm
    Wiem też, że w Corsach B w latach 1998 - 2002 AB jest zamontowany system AB SAB6 (ta Corsa to B rocznik 1999)

    Tu jest napisane
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1010198.html
    że to tylko bezwładnościowe. Tu zaś http://forum.opel24.com/topic/15362-Wymiana-napinacza-pasow-bezpieczenstwa-w-corsie-b/ proponują takie rozpoznanie:
    Cytat:
    mechaniczny ma wiszaca zawleczke do jego zabezpieczenia
    pirotechniczny zolta naklejke (explosive) i jest podlaczany do elektryki


    Oba te pręty mają żółtą naklejkę z symbolem Explosive i są podłączone do elektroniki auta.

    Dobre rady na początek dali też tutaj:
    http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/3965-kontrolka-poduszek-napinaczy-vectra-b/ i wiem, że majstrowanie przy tej instalacji to tylko przy odłączonym akumulatorze.

    Popytałem wpierw i poczytałem. Chodzić może o kostkę pod siedzeniami, która jest łącznikiem między napinaczami, a komputerem. Może to być też taśma pod kierownicą, takie sugestie słyszałem od mechaników.

    Ale do rzeczy - wpierw poproszę o jakąś radę co do tych kostek i kabli. Gdzie ich szukać i jak je dokładnie sprawdzić? Pod fotelem, czyli gdzie? Czy dobrze to zrozumiałem? Pod fotelem idą oba kable, które wchodzą do tych napinaczy. Te dwa kable idące pod siedzeniem kierowcy wchodzą w bok auta, do którego dostęp jest śrubokrętem:
    Opel Corsa B - Napinacze pasów, błędy 0035 i 0037 Opel Corsa B - Napinacze pasów, błędy 0035 i 0037

    Chcę zacząć od sprawdzenia kabli i tego, czy napinacze dają właściwą oporność same w sobie. Jeśli zacznę przy tym majstrować bez odpięcia aku, to jest szansa, że wywali mi poduszki powietrzne? I teraz - jeśli sprawdzę po prostu omomierzem jeden z kabli z czym powinienem zwierać masę? Jaką powinny dawać mniej-więcej oporność?

    Dziękuję z góry za każdą wskazówkę.

    P.S. Tak przy okazji - czy to świadczy o powypadkowości auta?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Niech Ci do głowy czasami nie przyjdzie pomiar rezystancji napinaczy.
    Odłącz sterownik poduszek i sprawdź rezystancje przewodów pomiędzy napinaczami a sensorem.