Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki gs500e - Panewki korbowodowe z otworami czy bez?

djnatan 27 Sie 2012 13:16 7122 6
  • #1 27 Sie 2012 13:16
    djnatan
    Poziom 12  

    Witam
    Jestem posiadaczem Suzuki GS500E z 1992 roku w którym uległy zniszczeniu panewki korbowodowe jak i wałek balansujący wraz z panewkami.
    Wałek oraz jego panewki zostały wymienione na nowe a wał korbowy oddałem do szlifierni specjalizującej się w tego typu naprawach. Jednakże zauważyłem że stare panewki korbowodowe miały po jednym otworku tak jak i wał w miejscach gdzie te korbowody się znajdują na wale a nowe panewki nie posiadają tych otworków...
    Zapytałem Pana z tej szlifierni o to a ten powiedział że otworki są do odprowadzania brudu i są niekonieczne....Moje zdanie jest takie że cały wał posiada w środku kanały olejowe w każdym z 2 czopów i przez te dziury smarowane są panewki a nadmiar oleju jest odprowadzany otworami w korbowodach.
    Może i haotycznie opisałem swój problem ale chciałbym uniknąć kolejnych wydatków.
    Dodałem zdjęcia starego korbowodu by widać było otwór oraz zdjęcia nowej panewki na nowym korbowodzie i zdjęcie wału.
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Patryk Suzuki gs500e - Panewki korbowodowe z otworami czy bez? Suzuki gs500e - Panewki korbowodowe z otworami czy bez?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Suzuki gs500e - Panewki korbowodowe z otworami czy bez?

    0 6
  • #2 27 Sie 2012 13:33
    tpolo
    Poziom 17  

    Na początku chcę napisać że to tylko są moje przypuszczenia i teoretyzowanie.
    Po przeczytaniu i obejrzeniu fotek taką sobie myśl wykombinowałem że ten otwór to może być jakiegoś rodzaju natrysk oleju gdy wał jest w odpowiednim położeniu do tego otworu w czasie swojego obrotu.
    To tylko jest moje gdybanie i nie mogę tego ani udowodnić gdyż nie znam się na silnikach motocyklowych, ani też kategorycznie zaprzeczyć że pan szlifierz miał rację.
    Trzeba czekać na opinię znawców przedmiotu.

    0
  • #3 27 Sie 2012 13:44
    mczapski
    Poziom 38  

    Ponieważ nie mogę pochwalić się znajomością konstrukcji tego silnika proponuję, aby sprawdzić dokąd prowadzą otwory w korbowodach.Mnie wygląda na smarowanie sworznia tłokowego. Czyli koniecznie mają być.

    0
  • #4 27 Sie 2012 16:43
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    tpolo napisał:
    gdyż nie znam się na silnikach motocyklowych

    Więc nie bierz się za naprawę takich silników. To nie samochód czy ciągnik.
    djnatan napisał:
    Zapytałem Pana z tej szlifierni o to a ten powiedział że otworki są do odprowadzania brudu i są niekonieczne....

    Pan z szlifierni nie zna się na tym co robi.

    Te otwory to dysze natryskujące olej na denka tłoka i gładź cylindra. To jest silnik chłodzony olejem więc to on musi odbierać ciepło z obciążonych cieplnie punktów i oddawać ciepło całą powierzchnią obudowy silnika i chłodnicy oleju.
    Wałów korbowych w silnikach motocyklowych się nie szlifuje, ponieważ są one utwardzane powierzchniowo. Po szlifie pozostaje miękki rdzeń i cała naprawa idzie na marne po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów. Poczytaj sobie w internecie na temat szlifowania i dorabiania panewek w silnikach motocyklowych...

    0
  • #5 27 Sie 2012 23:44
    2071468
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 28 Sie 2012 08:05
    djnatan
    Poziom 12  

    Ma Pan racje że nie bez powodu ale to nie moja zasługa.Taki już kupiłem a znając życie było jeżdżone albo bez oleju albo na kole.
    Właśnie co do tej kwestii Czy smok olejowy obrócić o 180 stopni (bo jest taka możliwość) czy nie?

    0
  • #7 02 Paź 2012 09:42
    djnatan
    Poziom 12  

    Witam wszystkich.
    W internecie doszukuję się zdjęć wałów korbowych z korbowodami ponieważ zastanawia mnie czy dobrze mają założone mi korbowody:czy tymi otworkami(dyszami w korbowodach) do przodu silnika czy do tyłu.
    Prosił bym o szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam Patryk

    0
  Szukaj w 5mln produktów