Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 12 - Zawór modulator ciśnienia ABS oś 2 usterka nieznana

aaaaabbbbbccccc 27 Sie 2012 16:34 6225 5
  • #1 27 Sie 2012 16:34
    aaaaabbbbbccccc
    Poziom 9  

    Witam mam kłopoty z FH 12 420 wyświetla się problem z układem hamulcowym na czerono (czerwony trójkąt) z nakazem zatrzymania. W opisie samo diagnostyki jest napisane: Zawór modul. ciśnienia ABS oś 2 lewy - Usterka nieznana - aktywny i prawy również. Są dwa błędy w dalszym opisie wygląda to tak MID136 SID9 FMI14; MID136 SID10 FMI14,
    Wszystko wskazywało na zawór ale jego wym na inny nie pomogła, sprawdziłem przewody elektryczne i pneumatyczne Powietrze jest z butli i dochodzi ze sterowania na siłownikach też się pojawia. na jednym z czterech przewodów pojawia się napięcie 24v podczas włączenie kluczyka i po naciśnięciu pedału hamulca. Nie wiem co dalej czynić może ktoś pomoże Dziękuję

    1 5
  • #2 27 Sie 2012 17:42
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mozliwa przyczyna jest taka sama dla obydwóch modulatorów FM! 14:

    Ciśnienie w modulatorze nie spada do 0 bar po zakończeniu hamowania.
    Nie uzyskuje się wystarczającego ciśnienia w modulatorze przy pełnym hamowaniu.
    Ciśnienie w modulatorze leży zbyt długo powyżej lub poniżej ciśnienia zażądanego.
    Zbyt duża różnica ciśnień między lewą i prawą stroną.
    Możliwa przyczyna:
    Przewody powietrza idące do modulatora przeciekają, są zatkane, niewłaściwie podłączone
    lub uszkodzone.
    Przewody powietrza idące z modulatora do hamulca koła przeciekają, są zatkane lub
    uszkodzone.
    Otrzymywana informacja o ciśnieniu zasilania jest nieprawidłowa.
    Zatkany tłumik hałasu modulatora.
    Usterka modulatora.
    Nie działa sygnał ostrzeżenia niskiego ciśnienia.
    Reakcja jednostki sterującej:
    Funkcja EBS zostaje całkowicie wyłączona.
    Zauważalne objawy zewnętrzne:
    Lampka ostrzegawcza ABS.
    Czerwona lampka stopu.
    Odpowiednia kontrola:
    Skontroluj przewody powietrza do modulatora.
    Skontroluj przewody powietrza z modulatora do hamulca koła.
    Skontroluj ciśnienie zasilające modulator.
    Sprawdź czy nie jest zatkany tłumik hałasu modulatora.
    Sprawdź czy działa prawidłowo sygnał ostrzeżenia niskiego ciśnienia z zespołu wskaźników.
    Jeżeli powyższe punkty nie pozwolą zlokalizować usterki, to wymień modulator.

    2
  • #3 27 Sie 2012 19:47
    aaaaabbbbbccccc
    Poziom 9  

    Dziękuję kolego Jutro sprawdzimy to wszystko co napisałeś nie znam ciśnień i nie sprawdziłem czy spada do zera po zakończeniu hamowania. co do przewodów nikt nic nie ruszał a usterka pojawiła się z dnia na dzięń a dnia poprzedniego był wymieniany zawór osuszacza może to jego wina ?

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Dziękuję kolego Jutro sprawdzimy to wszystko co napisałeś nie znam ciśnień i nie sprawdziłem czy spada do zera po zakończeniu hamowania. co do przewodów nikt nic nie ruszał a usterka pojawiła się z dnia na dzięń a dnia poprzedniego był wymieniany zawór osuszacza może to jego wina ?

    0
  • #4 09 Mar 2017 10:02
    Piotrl16
    Poziom 2  

    aaaaabbbbbccccc jak udało Ci się rozwiązać ten problem ?

    2
  • #6 09 Mar 2017 20:12
    maher440
    Poziom 15  

    Pierwsze co to sprawdź jeszcze raz ciągłość przewodów od kabiny wtyczka ws do modulatora masz tam can 2 szt i zasilanie oraz masę.Modulator na przodzie jest na tym samym canie lecz zasilanie i masa juz oddzielnie.Jeśli masz dostęp do vcds to zrób test modulatorów z podpiętymi manometrami.Jeśli wszystko będzie ok to sterownik do sprawdzenia.

    1