Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polar SL-348x - Wybija korki - spalony wyłącznik sieciowy

EwelinaQ 27 Aug 2012 19:17 4968 29
  • #1
    EwelinaQ
    Level 9  
    Witam,
    użytkuję pralkę Polar SL-348x od roku i nie było z nią żadnych problemów dopóki nagle przy włączeniu nie wybiła korków. Przycisk włącznika przestał wówczas działać (przestał klikać włącz/wyłącz). Po rozkręceniu pralki i dostaniu się do kostki przy włączniku okazało się, że są tam dwie blaszki, które powinny się ruszać a przywarły do plastiku i jak się dokładnie przywąchać czuć delikatnie, charakterystyczny dla artykułów AGD 'zapach' spalenizny i lekko pociemniały plastik. Po wyczyszczeciu blaszki znów zaczęły się ruszać a przysk zaczął klikać i normalnie się włączać/wyłączać. Niestety po ponownym załączeniu stało się dokładnie to samo - wybicie korków i zepsucie przycisku. Dodam, że wszystkie kable odchodzące od kostki oraz inne w całej pralce na tyle, ile widać gołym okiem wyglądają bardzo dobrze, jak nowe, i nic nie wskazuje na jakąkolwiek awarię.
    Nie mam nic wspólnego z elektryką i dlatego może ktoś mógłby zasugerować, czy to jakaś grubsza sprawa, czy chodzi tylko o tą kostę wyłącznika sieciowego?

    Pralka kupiona była bardzo okazyjnie a wezwanie fachowca po samą opinię przewyższy zapewne dwukrotnie wartość pralki.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    zhudomel
    Home appliances specialist
    Do sprawdzenia blokada drzwi.
  • #3
    EwelinaQ
    Level 9  
    Blokada właśnie została wyjęta i sprawdzona, wygląda na idealną, wszystkie części i kable błyszczą i działa też normalnie.
  • #4
    tom71
    Level 19  
    Blokada sprawdzona? W jaki sposób. To, że skleiły się styki w przełączniku, to znaczy ,że mamy doczynienia z nadmiernym obiążeniem ,czyli nie ma winy bez przyczyny. Przyczynę trzeba znaleźć, a najczęstszą przyczyną , "wybijania korków" przez Polar, jest właśnie blokada drzwi. Jeżeli nie czujesz się na siłach, to niestety , bez fachowca nie da rady.
  • #5
    EwelinaQ
    Level 9  
    no po odkręceniu jej, wyjęciu i otworzeniu czarnego plastikowego pudełeczka 3 kabelki które tam dochodzą i blaszki w środku są czyste i nie czuć nic spalonego. Ogólnie wygląda jak nowa, chyba, że to to o niczym nie swiadczy.

    Dodano po 48 [minuty]:

    a jeszcze takie ostatnie pytanie bo pralka najprawdopodobniej pójdzie na "śmietnik": czy ma znaczenie (jeśli chodzi o przyczynę w blokadzie drzwi) to, że pralka wywala korki przy włączeniu zarówno przy drzwiach otwartych jak i zamkniętych?
  • #6
    artur9419
    Level 14  
    Ale jak się włącza do gniazdka to wywala czy po naciśniecie przycisku ???
    Ale jak są otwarte drzwi to blokada wtedy i tak próbuje zablokować drzwi :)
  • #7
    EwelinaQ
    Level 9  
    Ano racja:-)
    wywala tylko w momencie jak się włącza przycisk.
  • #8
    artur9419
    Level 14  
    A lampka się zaświeca :)
  • #9
    EwelinaQ
    Level 9  
    nie zdąża się zapalić:-)
  • Helpful post
    #10
    artur9419
    Level 14  
    Połącz skrajne przewody na blokadzie i wtedy będzie wiadomo czy to blokada wyprawia :)Ale przed tym odłącz pralkę z gniazdka sieciowego :)

    Dodano po 4 [minuty]:

    Odłącz wszystkie przewody z blokady zapamiętaj gdzie są podłączone i włącz pralkę tylko zęby się nie stykały i jak nie wywali to oznacza ze blokada do wymiany a jak jesteś na siłach to zrób tak jak wyżej napisałem :)
  • #11
    EwelinaQ
    Level 9  
    skorzystałam z opcji łatwiejszesz, czyli numer dwa. I faktycznie zadziałała:-) nowa blokada już zamówiona za 27zł. Jutro napiszę czy pralka naprawiona:-) narazie dziękuję za pomoc:-)
  • #12
    artur9419
    Level 14  
    Ale zrób tak wymontuj kable z blokady i na blokadzie piszą numerki np:4,5,6 czyli musisz połączyć te ostatnie 2 przewody pod numerkami 5,6 i pralka powinna zacząć cykl :)
  • #13
    EwelinaQ
    Level 9  
    hmmm, miejsca wtyku kabli podpisane sa na plastiku: 2C (od pomaranczowego kabla), 1N (czarny) i 3L (biały) i jeśli jest tu coś spalonego to najprawdopodobniej od tego środkowego kabla odchodzi blaszka do kółeczka i jest lekko tęczowa.
  • #14
    artur9419
    Level 14  
    To połącz kable razem 2C i 3L :)
  • #15
    EwelinaQ
    Level 9  
    buuuuuuuuu. Kupiłam nową blokadę, zamontowałam, pralka faktycznie nie wybija korków, dioda się świeci, ale pralka nie pierze:/ zero reakcji.
  • #16
    artur9419
    Level 14  
    A nalewa wodę ???

    Dodano po 2 [minuty]:

    A blokada blokuje drzwi ???A może źle podpięłaś kable ????

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zrób tak jak ci kazałem połącz kabel pomarańczowy z białym :)

    Dodano po 56 [minuty]:

    A jak włączysz wirowanie to tak samo ?????
  • #17
    EwelinaQ
    Level 9  
    nic się nie dzieje oprócz tego, że zapala się czerwona dioda na każdym programie. Coś jeszcze pokombinuje. Kable są podpięte tak jak były wcześniej na pewno.
  • #19
    zhudomel
    Home appliances specialist
    Sprawdź, czy przy zabawie z blokadą nie został wyciągnięty przewód z programatora.
  • #20
    damroo
    Level 1  
    witam
    jestem tu nowa,proszę o pomoc, korek wywala mi nie przy włączaniu przycisku lecz kiedy wkładam wtyczkę do gniazdka,,zaczęły się dziać kiedy zaczęłam mocno pralkę użytkować,nawet 3 prania dziennie,zaczęła troszkę wyciekać woda od spodu po lewej stronie a teraz to już tylko wywala korki jak wciskam wtyczkę,pomoże mi czy szykuję mi się wydatek w formie nowej pralki? :cry:
  • #21
    adam_s
    Level 10  
    Witam serdecznie,
    Opiszę od czego zaczął się problem. Mianowicie na początku prania pralka Polar SLS 348 pobierała wodę jak szalona nie mogła przestać, aż do wypłynięcia jej na łazienkę i pokój. Lało się z szuflady na proszek. Pralkę wyłączyłem, wodę spuściłem, a potem próbowałem ją włączyć a efekt wybijający bezpiecznik.
    Objawy jak wyżej wybijało bezpiecznik różnicowy a po odpięciu blokady objawy ustały (bezpiecznik nie wybija). Więc postanowiłem sprawdzić jak polecaliście, czyli po odpięciu blokady drzwi połączyć dwa skrajne kabelki. Ale po włączeniu pralki korki wybijają ponownie (a bez tego nie wybijają).
    Czy oprócz blokady drzwi coś jest jeszcze do wymiany?
  • #22
    zhudomel
    Home appliances specialist
    adam_s wrote:
    na początku prania pralka Polar SLS 348 pobierała wodę jak szalona nie mogła przestać, aż do wypłynięcia jej na łazienkę i pokój. Lało się z szuflady na proszek. Pralkę wyłączyłem, wodę spuściłem, a potem próbowałem ją włączyć a efekt wybijający bezpiecznik. Objawy jak wyżej wybijało bezpiecznik różnicowy
    Prawidłowa reakcja zabezpieczenia w razie przecieku na instalację elektryczną. Zostaw na razie blokadę w spokoju, wysusz pralkę i znajdź przyczynę pobierania nadmiernej ilości wody - układ hydrostatu, elektrozawór (wszystko jest opisane na forum).
  • #23
    adam_s
    Level 10  
    Witam serdecznie. Dzięki za szybką odpowiedź. Wina leżała po stronie zapchanego wężyka od hydrostatu i oczywiście blokada drzwi. Po wysuszeniu pralki i spięciu na krótko przewodów krańcowych pralka ruszyła, a po podpięciu niesprawnej blokady pralka nawet nie dygnie. Bezpieczników nie wywala więc wina była po stronie zalanej pralki. Jutro próbuje zamówić blokadę drzwi i mam nadzieję, że pralka będzie jeszcze mi służyć. Chociaż jest wiekowa (rok produkcji 2000) to dopiero jest druga awaria (spalony stabilizator).
    Jeszcze raz dzięki za pomoc zhudomel.
  • #24
    adam_s
    Level 10  
    Witam serdecznie.
    Odgrzewam temat blokady drzwi pralki polar sls 348. Po zamówieniu i zamontowaniu blokady pralka jednak nie ruszyła. Nie pobiera wody bęben się nie kręci. Po włączeniu pralki świeci się dioda, bezpieczników nie wybija. Po spięciu krańcowych przewodów pralka rusza, tzn. pobiera wodę i kręci się bęben.Nowa blokada podpięta tak jak poprzednia prąd dochodzi blokada robi się ciepła. Dodam jeszcze, że blokada działa tzn. blokuje drzwi.
    Moje pytanie na wyrost: Co się stanie jeżeli odepnę od blokady przewody i połączę na "krótko" te skrajne przewody i tak przykręcę blokadę do obudowy pralki? Czy w tak prowizoryczny sposób można użytkować pralkę?
  • #25
    Stefciu_B
    Home appliances specialist
    adam_s wrote:
    Moje pytanie na wyrost: Co się stanie jeżeli odepnę od blokady przewody i połączę na "krótko" te skrajne przewody i tak przykręcę blokadę do obudowy pralki?

    Zabronione, a wręcz zakazane pytanie
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1668077.html
    adam_s wrote:
    Czy w tak prowizoryczny sposób można użytkować pralkę?

    Nie
    adam_s wrote:
    Po zamówieniu i zamontowaniu blokady pralka jednak nie ruszyła

    Reklamuj u sprzedającego
  • #26
    adam_s
    Level 10  
    Witam Stefciu_B reklamować? Ale jak pisałem nowa blokada "trzyma drzwi" po włączeniu pralki nie da się ich otworzyć, dopiero po wyłączeniu pralki i odczekaniu iluś tam sekund słychać charakterystyczne pyknięcie i wtedy można otworzyć pralkę. Problem tylko w tym, że pralka nie "rusza" z zamontowaną blokadą... Co do reklamacji jesteś pewien?
  • #27
    User removed account
    Level 1  
  • #28
    adam_s
    Level 10  
    Witam i dziękuję za zainteresowanie.
    Kable podpiąłem chyba dobrze 2C-pomarańczowy 1N-czarny 3L-biały. Ale rzeczywiście blokada nie załącza się. To pykanie to z programatora dochodzi a drzwi po prostu ciężko otworzyć (bardzo małe pokrętło). Właśnie może ten drut odwrotnie zakładam ale próbowałem i inaczej, bez skutku. Jeżeli ręcznie przesunę ten czarny element w pozycje zaryglowania drzwi to blokada trzyma i pralka się załącza. Ale elektrycznie nie chce się przesunąć. Robiłem jeszcze pomiary woltomierzem tylko nie jestem pewien gdzie powinno być napięcie. U mnie jest tak: 1N-czarny zwarty z 3L-biały napięcie 230V, a 1N-czarny i 2C-pomaranczowy napięcia brak. Wygląda mi to na brak sygnału do blokady, żeby zaryglowała zamek. Tylko dlaczego? A może rzeczywiście nowa blokada też do doopy? A właśnie jak by była zepsuta to ręcznie da się ją włączyć?
    Polar SL-348x - Wybija korki - spalony wyłącznik sieciowy
  • #29
    Stefciu_B
    Home appliances specialist
    adam_s wrote:
    Jeżeli ręcznie przesunę ten czarny element w pozycje zaryglowania drzwi to blokada trzyma i pralka się załącza. Ale elektrycznie nie chce się przesunąć.

    I to właśnie może być problem o którym pisał kol skryn
    skryn wrote:
    dźwignię (wajhę - taki wihajster/drut od pokrętła) na odwyrtkę zamontowałeś.
  • #30
    adam_s
    Level 10  
    A jeżeli blokadę podpinam pod kable (bez drutu) wyjętą na zewnątrz pralki i włączam pralkę to nie załącza blokady, a jeżeli popchnę ten czarny przełącznik ręką to działa. Tak jakby nie dostawała sygnału od programatora, albo nowa blokada padnięta. Tylko jak by była padnięta blokada to nawet ręcznie chyba by nie załączyła się. Tak czy nie?