Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford/Transit/LPG - Bardzo niskie ciśnienie na tłokach.

27 Sie 2012 20:08 1935 11
  • Poziom 11  
    Witam. Moj problem wyglada nastepujaco :
    Zakupiony Transit 1989rok 2.0 LPG 57KW po przejechaniu trasy do domu Przestał tak jakby palic na jeden Tłok. Sprawdziłem swiece,reaguje na zdjecie kazdego przewodu ,ale slabo reaguje.
    Sprawdzilem ciśnienie na tłokach Na kazdym tłoku ma okolo 4,5 BAR.
    Jesli musze rozebrac silnik to orientuje sie ktos czy pasują czesci od innego Forda? Z góry dziekuje.
  • Poziom 13  
    LPG pewnie zjadł zawory głowice zrobisz i pojedzie .
  • Poziom 11  
    Mozliwe ze to pasek przeskoczył? Odpala ciezko ale silnik kuleje.
  • Poziom 13  
    Ale co odpalałeś go na linkę czy jak pasek sam z siebie tak sobie nie przeskakuje.
  • Poziom 38  
    jan.elektrodziaz napisał:
    Sprawdzilem ciśnienie na tłokach Na kazdym tłoku ma okolo 4,5 BAR.

    A jak to kolega sprawdzał, pewnie przy zamkniętej przepustnicy? 4.5 bara to bardzo mało.
    W moim maluchu, dawno temu, fachowiec namierzył 7.6 bara. Nie bardzo mi to pasowało i sam sprawdziłem - na w pełni otwartej przepustnicy było 11 barów, a na zamkniętej właśnie 7.6 bara (trochę to nieścisłe, bo wtedy w obiegu były atmosfery, a nie bary).
  • Poziom 32  
    Panowie,trzymajmy się prawidłowego języka technicznego.
    Ciśnienie sprężania!!!

    Przy 4.5 to żaden , nawet stary poczciwy OHC który siedzi w tym fordzie nie odpali.

    Pierwsze to sprawdzenie luzów zaworowych a w tym silniku to robota dla znawcy.
  • Poziom 39  
    Myślę że jednak na początek poprawka z pomiarem sprężania - gaz w podłogę!!!
  • Poziom 27  
    jan.elektrodziaz napisał:
    Jesli musze rozebrac silnik to orientuje sie ktos czy pasują czesci od innego Forda?
    To jest popularny silnik Forda stosowany w różnych odmianach w Ford Sierra, Granada, Scorpio, Escort. Prawdopodobnie masz silnik oznaczony N6T z jednopunktowym wtryskiem (to wersja wyłącznie do Transita). Dostęp do części jest niezły.
  • Poziom 11  
    On jest na gazniku. Raczej NAT ... choc mozliwe ze sie myle
  • Poziom 27  
    jan.elektrodziaz napisał:
    On jest na gazniku. Raczej NAT ... choc mozliwe ze sie myle
    Bardzo możliwe, ze NAT - także były pospolite.
    Benzynowe Transity z tych lat (Mk3) były następujące:

    Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM

    1593 cm3 1986-1992 LAC 46/62
    1593 cm3 1986-1992 LAT 46/62
    1994 cm3 1986-1992 N6TS 60/82
    1994 cm3 1986-1992 N6T 57/77
    1994 cm3 1986-1992 NAT 57/77
    1994 cm3 1986-1992 NAW 56/76
    1994 cm3 1986-1992 NAX 56/76
    1994 cm3 1986-1992 NAV 55/75

    Były jeszcze z silnikami V6 (Koln i Essex) o poj. 2,9l - ale to ciebie nie dotyczy.

    Ja bym się jednak rozejrzał za jakimś Pinto - także z wtryskiem, jeżeli instalacja byłaby do zdemontowania - zamiast od razu robić ten silnik. Może trafiłaby się dobra i tania używka...
  • Poziom 11  
    Dziekuje panowie za podpowiedzi. Znajomy mechanik sie za niego wezmie. Bede informował o sytuacji pod maską.
  • Poziom 11  
    W transicie okazal sie zepsuty gaznik.
    Mechanik zalozyl nowy gaznik i maszyna smiga.
    Dzieki za pomoc Panowie
    Pozdrawiam