Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 12 - notoryczne awarie tachografu.

patrykpolak6 27 Sie 2012 20:18 4704 11
  • #1 27 Sie 2012 20:18
    patrykpolak6
    Poziom 8  

    Witam mam problem z tachografem , był juz naprawiany z 4 razy , za pierwszym razem zatrzymywał sie na danej prędkości i sie nie wracał ... wymieniony zostal silniczek bo był przegrzany .Teraz jest taki problem iż auto gdy stoi ten taki kolo zegarka (nie wiem jak to nazwac) kreci sie w prawo... a gdy auto jedzie , rusza sie w lewo , auto przez to slabnie i nie jest takie mocne jakie bylo ;( nie wiem co sie z tym tachografem dzieje ;/ moze ma ktos jakis pomysł ?

  • #2 27 Sie 2012 20:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A tak na poważnie, to jesteś w stanie sam sprawdzić tachograf, zalegalizować go później i zaplombować? Niestety czeka cię wizyta w specjalistycznym serwisie. Może dla odmiany zmień punkt napraw...

  • #3 27 Sie 2012 20:36
    patrykpolak6
    Poziom 8  

    Niestety to stało sie 20 min temu , w trasie ... auto juz tyle razy stało na warsztacie w którym sie tym zajmują panowie ... ze szkoda gadać ... wszystkie wiązki kabli zostały sprawdzone , impulsator nowy itp ... a on dalej ma jakieś problemy .

  • #4 27 Sie 2012 20:39
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale czego płaczesz?

    Zrozum że nie możesz tam łapek wtykać, więcej pewnie zapłacisz krokodylom za brak plomby niż za nie działające tacho.

  • #5 27 Sie 2012 20:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak zaczniesz tam grzebać, to jeszcze większej szkody sobie narobisz.
    Jak często naprawiają ci to tacho w tym konkretnym zakładzie? Cały czas ta sama usterka? Może warto zmienić miejsce?

  • #6 27 Sie 2012 21:47
    tolo
    Poziom 32  

    Jeżeli usterka się powtarza a naprawę prowadzi ten sam warsztat to chyba dają na swoją pracę jakąś gwarancję. Jeżeli nie dają rady to zwrot kosztów i drugi warsztat.

  • #7 28 Sie 2012 21:45
    kwantor
    Poziom 38  

    patrykpolak6 napisał:
    Teraz jest taki problem iż auto gdy stoi ten taki kolo zegarka (nie wiem jak to nazwac) kreci sie w prawo... a gdy auto jedzie , rusza sie w lewo

    Ma się kręcić tylko w jedną stronę o ile pamiętam w prawo.
    Jest jakaś usterka w samym tachografie, ktoś tam już za wiele "kopał"

  • #8 31 Sie 2012 02:56
    coralgol1976
    Poziom 16  

    Błażej napisał:
    A tak na poważnie, to jesteś w stanie sam sprawdzić tachograf, zalegalizować go później i zaplombować? Niestety czeka cię wizyta w specjalistycznym serwisie. Może dla odmiany zmień punkt napraw...


    Zawsze te same mądrości... każdy transportowiec wie, że urządzenia pomiarowe muszą być zalegalizowane, wie o tym również każdy kierowca. Nikt natomiast nie zabroni właścicielowi wymienić impulsator, linkę, czy tacho w swoim własnym samochodzie. Wystarczy niezwłocznie podjechać do punktu legalizacji i tyle.
    Te mądrości dotyczą każdego z administratorów piszącego to samo w temacie tacho, chyba tylko po to aby nabijać posty.

  • #9 02 Wrz 2012 22:04
    bc211
    Poziom 30  

    Skądś znam tą usterkę wtedy zapala się wykrzyknik i nie wchodzi na obroty.
    Coś mi się zdaje, że będziesz miał problem, że tacho było niepotrzebnie grzebane, bo my doszliśmy, że to impulsator robi problem.
    Wiązki sprawdzone [pod obciążeniem] 100% OK, złącza, podstawowe rzeczy, sygnał też dobry i pozostały 2 opcje: zakłócenia, albo magnes.

  • #10 03 Wrz 2012 20:21
    685832
    Usunięty  
  • #11 28 Wrz 2012 23:13
    minimex
    Poziom 14  

    do patrykpolak6,
    ten "kręciołek" tak ma, że jak auto stoi, kręci się w jedną stronę a w czasie jazdy w drugą. Jak ustawisz pokrętła na "łóżka", "śpiocha" to w czasie postoju "kręciołek" powinien zatrzymać się, o ile to nie jest model "01" (informacja na tabliczce znamionowej) lub "ktoś" źle nie złożył tacho, ewentualnie płyta po złej ingerencji w gniazdo serwisowe (próba uzyskania pauzy podczas jazdy) została nieprawidłowo zregenerowana.
    To, że silnik nie "wchodzi" w obroty po naprawie tacho to już inna "brożka" (ABS - stała k).

  • #12 17 Paź 2012 21:51
    oceanrace
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich,
    kolego jeśli chodzio tacho w volvo fh stara kabina ( egk 100) to jest to model niezbyt udany, czesto awaryjny. Twój tachograf działa dobrze to małe kółeczko tak powinno czasami w lewo czasami w prawo (masz pewnie model egk101) tacho Twoje posiada 4 rysiki, czwarty rysik robi taka trochę grubsza kreskę kreskę(oprócz tej grubej -jazda). Czwarty rysik jest traktowany jako cos dodatkowego - (np volvo chodzilo z czyms co musialo rysowac na tacho kiedy urządzenie bylo wł lub nie taki przykład) Kółeczko kreci się w lewo jak silnik chodzi, w prawo jak zaczynasz ruszac-czyli jazda. W standardowych tacho sa 3 rysiki i kiedy nie jedziesz to kółeczko stoi, u Ciebie zatrzyma się jak zgasisz silnik. Jesli chodzi o moc to moze się ograniczac ale tylko jak cos nie halo z impilsatorem-miałem duzo przypadków ze na wtyczce w impulsatorze była woda. Wystarczylo wyczyscic i ok. Pozdo.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME