Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen/Jumper/ 3.0 - Ciepły nie zapala , brak mocy , dymi

28 Sie 2012 19:11 9825 9
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam problem z Citroenem Jumperem 2008r. 3.0 HDI.

    Auto sprawowało się dobrze - od czasu do czasu , wywalało , błąd , czujnika w kolektorze ssącym , oraz czujnika różnicowego FAP ( spójność).

    błędy te też , co jakiś czas same się kasowały ( tzn. gasła kontrolka silnika).

    Pewnego razu w trasie po około 300km. silnik stracił moc , i zaczął troszkę podymiać ( na czarno).

    po dojechaniu na miejsce, kolejne 150km. okazało się ,że ciepły silnik zapala dopiero po około 30s. kręcenia rozrusznikiem.

    po zapaleniu , przez chwilkę ma odpowiednią moc ( ale troszkę przy-kopca na czarno) po chwili jednak max obroty jakie da się osiągnąć to 3200obr.

    podczas jady , gdy wyłączymy i włączymy zapłon , przez chwilę silnik , ma znowu odpowiednią moc , i troszkę podymia .

    Podczas , gdy nie ma mocy - też nie dymi.


    Po podłaczeniu , do komputera .

    Regeneracja FAP niedokończona -bład stały nie da się skasować.

    Sygnał regulacji ciśnienia paliwa -poza zakresem

    Ciśnienie Paliwa - poza zakresem

    Czujnik różnicowy spójność


    Błędy da się skasować , jedynie ( Regeneracja FAP niedokończona pozostaje)

    Nie da się skasować. Nie pomaga ( procedura (wymiany FAP -inicjowana w komputerze)

    Bład pozostaje.


    Podczas włączenia zapłonu na ciepłym silniku ( ciśnienie na listwie , pokazuje 3233 bar. - dopiero podczas kręcenia spada do około 100bar -i w tym momęcie silnik zapala.) Urządzenie diagnostyczne ( DiagBox V6.20)
    Czujnik ciśnienia paliwa po uruchomieniu silnika pokazuje ( wartości zgodne z zadanymi) , A podczas pomiaru miernikiem (przy włączonym zapłonie 0.49V) na biegu jałowym 1,38V) podczas gwałtownego dodania gazu dochodzi do 3,5V)

    Silnik Zimny można powiedzieć ,że zapala dobrze.

    Serwisant powiedział ,że wtryskiwacze mają właściwą korekcję ( podejrzewał wtrysk)

    Wiązka do czujnika ciśnienia jest Sprawna 100%.

    Czasami zdarza się ,że silnik zgaśnie podczas dodawania gazu - tylko podczas jazdy ( pomaga wyłączenie i włączenie stacyjki na biegu - wtedy załapuje , lecz trzeba poczekać chwilkę przed dodaniem gazu, bo inaczej zgaśnie) lecz jak poczekam kilka sekund , można znowu jechać , i przez chwilę silnik znowu ma własciwą moc.

    Pomiary pozostałych czujników , również w normie.
  • Poziom 28  
    Spróbuj wyjąć i wyczyścić zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie (przedmuchać go).Często zbierają się tam opiłki z pompy CR i pojawiają się podobne problemy z ciśnieniem paliwa.
  • Poziom 12  
    Na Listwie - jest tylko czujnik ciśnienia - był już myty ( lecz przy takim ciśnieniu mycie na niewiele się zda)

    Regulator ciśnienia jest w pompie ( już oglądany i czyszczony ).

    ( zamówiłem czujnik ciśnienia -profilaktycznie, bo myślę ,że może przy podgrzaniu zaczyna przekłamywać) ( z tego co się orientowałem , jest to tensometr foliowy).
  • Poziom 18  
    czujnik ciśnienia paliwa jest sprawny

    sprawdz sobie styki elektryczne w pompie paliwa niskiego ciśnienia oraz f. paliwa

    dodatkowo do obejrzenia czujnik GMP(synchronizacja)pod względem poprawności montażu i wyczyściłbym/przeniósł masę skrzynia - karoseria
  • Poziom 12  
    Pompa - Niskiego ciśnienia ( własnie zmierzone (12,5 V ) po odpaleniu 13,86 V , po odpaleniu Prąd 8,6A .

    W którym miejscu jest czujnik GMP ?
  • Poziom 12  
    Masa na skrzyni , jest zdrowa.



    Dodano po 21 [minuty]:

    Citroen/Jumper/ 3.0 - Ciepły nie zapala , brak mocy , dymi


    Czujnik jest z tyłu silnika ( dostęp niestety -z kanału) ale szarpiąc za kable - bez objawowo -a chyba powinien zgasnąć ?
  • Poziom 12  
    Czujnik wymieniony , na listwę.
    Dało się skasować błąd 1250 ( regeneracja FAP niedokończona).

    Auto dalej nie zapala, na ciepło.

    Pojawiły się nowe błędy.
    0091(sygnał regulacji ciśnienia paliwa, stały) ciśnienie za wysokie.
    0092( sygnał regulacji ćiśnienia paliwa, przejściowy) ćiśnienie za wysokie.

    Czyli zamawiamy, regulatora ciśnienia , na pompę .

    Jeszcze , czy jak się dmuchnie , w wężyki do czujnika ciśnienia FAP , to oby dwa muszą być drożne ? Bo ten co wchodzi na wejściu wydaje się że mam zapchany (rurką, przy FAP)
  • Poziom 12  
    Wymieniony regulator , na pompie , i na ciepłym jest troszkę lepiej ale i tak musi kręcić długo zanim zapali ( około 5-10s).

    Błąd 0091 zapala się tylko przy bardzo wysokich obrotach -powyżej 3500 obr/min.

    Dalej trochę dymi na czarno.


    Czy ktoś wie , czy paliwo które jest tłoczone przez pompę w zbiorniku -napełnia też listwę RAIL ??( czyli czy po odkręceniu przewodu wtryskiwaczy , i przekręceniu zapłonu , powinno się pojawić paliwo)


    Dorobiłem ( króciec do listwy RAIL) na drugim końcu listwy jest wkręcany korek -dobry punkt do pomiaru ciśnienia , auto odpala po uzyskaniu 110-120 bar w listwie RAIL ( zmierzone na ciepłym silniku ) takie ciśnienie pojawia się dopiero po 5-10s kręcenia rozrusznikiem.

    Gdy odpali - na biegu jałowym jest trochę ponad 400 bar.

    Maksymalnego niestety nie zmierzę bo mam manometry do 600bar.



    Jaki zakres prądu , jest właściwy dla sterowania regulatorem przepływu w Pompie CR , Ja ma na biegu jałowym ( ciepły silnik około 900mA) podczas rozruchu 1300mA.