Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

toyota avensis 2,0d - cięzko zapala

28 Sie 2012 21:34 29715 19
  • Poziom 9  
    Witam.Mam problem z odpalaniem Toyoty Avensis 2,0d D4D Z 2004roku.Trzeba długo kręcić i odpala tak jakby brakowało jej paliwa.Jak juz odpali silnik pracuje równo.Problem wraca po zgaszeniu i następnej próbie odpalenia.Po podlączeniu pod kompa w servisie nie było żadnych błędów.Czek silnika z 4 razy się zapalił i zgasł.
    Proszę o podpowiedż jeżeli ktoś mial podobny problem. Dodam ze sprawdzilem cały układ paliwowy,jest on szczelny i po zgaszeniu silnika nie cofa się paliwo do zbiornika.Wymieniłem filtr paliwa.sprawdziłem instalacje elektryczną silnika i też jest ok.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Coś czarujesz.

    arektrans napisał:
    Czek silnika z 4 razy się zapalił i zgasł.


    arektrans napisał:
    nie było żadnych błędów


    Więc skąd ta kontrolka?

    Jakie ciśnienie podczas rozruchu?
  • Poziom 9  
    KOMPA PODŁĄCZAŁ PRACOWNIK NIEAUTORYZOWANEGO SERWISU TOYOTY W ŁODZI.CZYSTO BYŁO.I JAK NA ZŁOŚĆ PRZY NIM ZAPALIŁ SAMOCHÓD NORMALNIE.W MERCEDESIE 2,2 CDI GDY MIAŁEM COS TAKIEGO TO WINA BYŁA ZAWORU TRZYMAJĄCEGO CIŚNIENIE NA LISTWIE . ALE CHCIAŁBYM MIEĆ PEWNOŚĆ GDZIE JEST BŁĄD BO WYKRĘCENIE POMPY WYSOKIEGO CIŚNIENIA WIĄŻE SIĘ CHYBA Z ROZEBRANIEM ROZRZĄDU A TO GRUBSZA ROBOTA.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dlatego pytam, jakie ciśnienie podczas rozruchu Panie mechanik samochodowy?

    Póki co to zero konkretów.

    Nie piszemy na forum Caps Lock-iem.
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich, mnie spotkało to samo toyota avensis D4d 2.0 2003r. Odpaliłem autko normalnie przejechałem z 10km zgasiłem autko i po około godziny chcąc zapalić auto kręcę i nic jeszcze raz z lekko wciśniętym gazem i odpaliła wszystko ok, podczas powrotu do domu zaczęła szarpać na wolnym gazie musiałem przyspieszyć by było ok przy domu zgasła na wolnych obrotach i nie chce zapalić już.
    Wymieniłem filtr paliwa , powietrza i dalej nic co możne być nie tak ?
  • Poziom 34  
    Po wymianie filtra trzeba odpowietrzyć układ w przeciwnym razie nie odpali. Jeżeli nie odpali to do fachowca. Jaki przebieg (pewnie koło 200k km)
  • Poziom 33  
    Doktorr napisał:
    Po wymianie filtra trzeba odpowietrzyć układ w przeciwnym razie nie odpali. Jeżeli nie odpali to do fachowca. Jaki przebieg (pewnie koło 200k km)


    Choćby miał i 500 000 nalatane, nie zmienia to faktu, że auto odpala, więc odpowietrzanie nic tu nie da. Trzeba po kolei wszystko sprawdzić poczynając od ciśnienia paliwa.
  • Poziom 34  
    Przebieg ma znaczenie bo przy ok 200tyś km występuje najczęstsza usterka dla tego silnika czyli uszkodzone zawory svc dająca opisane objawy (łącznie z mrugającą losowo kontrolką awarii i brakiem błędów przy odczycie).
  • Poziom 10  
    Coś z tym zaworem możne być dodam ze z miesiąc temu jadąc 40 km na godzinę przez o koło 500m , bo nakaz jazdy był tyle wcisnąłem gaz by przyspieszyć i klapa spadek mocy miałem, auto jechało ledwie co wyłączyłem silnik i kluczyk ze stacyjki ponowne uruchomienie silnika i nic auto jak nowe wszystko ok .
    Zaraz udałem się do kolegi w zakładzie auto podłączyliśmy snapona i nie wykryło błędu . Miałem tak z dwa razy. Dzis auto odpowietrzałem przy wtryskach poszły bąbelki i nadal nie pali, może ktoś wie jakie powinno być ciśnienie na listwie przy kręceniu rozrusznikiem ? nie wiem co mam wymieniać pompę czy pompo wtryskiwacze
  • Poziom 34  
    Oddaj to komuś kto ma o tym systemie pojęcie. Wymiana części na zasadzie a może to jest bardzo kosztowna. Weź pod uwagę ,że porady online bardzo często mogą być chybione. Bardzo mnie wkurza kiedy ktoś przychodzi z wydrukiem porad z forum (raz nawet moich) i się upiera przy wysnutych tam wnioskach kiedy już pierwsze sprawdzenie wykazuje, że nie tędy droga .
  • Poziom 10  
    Masz racje z tym co piszesz, lecz znam się trochę na mechanice, co prawda nie posiadam większości sprzętu do diagnozy auta nieuruchomionego i muszę z tym walczyć bo tu gdzie jestem naprawa jest bardzo droga. Ja stawiam na pompę Denso 22100-0G010 czekam na nią, gdyż auto jak jechało na wyższych obrotach przyspieszało i paliło na wszystkie wtryski, teraz jak bym zaciągną je tez by odpaliło. Moje stwierdzenie jest takie jak by nie dostawał paliwa i co ważne jak kręcę rozrusznikiem jak by nie dawało ciśnienia na wtryski, luzuje dochodzący przewód przy wtrysku i nie idzie nic a myślę ze powinno coś ropy polecieć, na poluzowanym zasilaniu paliwa przy wtrysku podczas kręcenia paliwo leci. Dlatego stawiam na pompę na wyższych obrotach jedzie bo pompa nabije ciśnienia, z awarią wtrysków nie palił by w ogóle tak myślę. Jest jakiś domowy sposób by sprawdzić ciśnienie na listwie ? podczas kręcenia ?
  • Poziom 29  
    Sama pompa może być uszkodzona ale najczęściej padają zawory SCV (zielony i czerwony) w Pompie.
  • Poziom 10  
    Jeżeli chodzi o moją pompę to jest jeden zawór toyota avensis 2,0d - cięzko zapala
  • Poziom 16  
    Często panowie padają też wtryski - jednak ciężko bez zdjęcia pokrywy zaworów i wyjęciu wtrysków stwierdzić który to .
    Choć jeden z byłych pilotów rajdowych ,prowadzący warsztat naprawy pojazdów japońskich chwali się że potrafi to zrobić :-)
    Paliwo wywala z wtrysku na przelew i dlatego silnik po zapaleniu będzie pracował równo jednak przy próbie rozruchu z rozrusznika pompa nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia .
    Zaworki siadają ale czy znów aż tak często?
    Wydaje mi się że łatwiej zdjąć pokrywę i wyjąc wtryski , zapiąć na próbnik i sprawdzić czy nie wywala ON od razu przelewem
  • Poziom 10  
    Witam ponownie
    Dziś wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia, auto jak nie paliło tak nie pali, teraz kolej na wtryski bo co innego pozostało :-( przy okazji wypompowałem ropę z baku chcąc oczyścić cały układ paliwowy ku zdziwieniu czemu ma kolor siwy widać na oko ze z ropą coś nie tak i teraz kojarzę fakty. Paliwa miałem na 10 kilometrów jak tankowałem do pełna na jakiejś wiosce, po zatankowaniu tego paliwa zrobiłem na nim ponad 600 kilometrów przypadek ? czy złe paliwo
  • Poziom 1  
    witam mialem podobny problem co sie okazalo rozrusznik robil zwarcie i nie bylo wystarczajaco pradu na wtryski
  • Poziom 36  
    PatiGubin napisał:
    Jest jakiś domowy sposób by sprawdzić ciśnienie na listwie ?


    Tak jest jeden , podpiąć do techstrema i zobaczyć ile tego ciśnienia wychodzi z pompy , a to też może oznaczać ile lejące wtryski zaniżają ciśnienie...
    Bo jak sprawdzić problem przepuszczających wszystko co dostaną wtrysków znasz przecież..
  • Poziom 10  
    Witam Ponownie
    Jak pisałem pompa wymieniona wcześniej, nic nie zdziałała i się nie dziwie, wysłałem wtryski do pomiarów i okazało się ze: sprawdzenie wtryskiwaczy wykazało przekroczone parametry techniczne we wszystkich 4szt wtryskiwach co oznacza że wszystkie wtryskiwacze są niesprawne technicznie.
    Więc kupiłem wtryski, założyłem i po krótkim kręceniu odpalił jak by nigdy nic się nie stało :-) dodam ze tylko pompowałem pompką na filtrze aż poczułem opór, nie odpowietrzałem układ sam się odpowietrza. Następna uwaga odłączyłem przewód z czujnika ciśnienia na pompie auto w trybie awaryjnym też zapaliło, więc jak siądzie czujnik auto pali więc nie ma znaczenia ile ma przejechane. Po pierwszym odpaleniu pojawił się błąd nie stety nie zdążyłem go odczytać bo zaraz zgasł :-)
    Więc w moim przypadku były to wtryski, uszkodzone brudnym paliwem powiem więcej mętnym siwym płynem bo tak to wyglądało po wlaniu w szklankę. Swoją drogą jest coś podręcznego takiego by sprawdzać jakość i czystość paliwa tankowanego na CPN ? nie kuście się na ładnie oświetlone stacje i jaka tam czystość panuje, nie wiemy co chowają pod ziemią.
  • Poziom 8  
    Witam,
    Mam podobny problem w 1,4 D4D Corolla, otóż auto zapala po 30 sek kręcenia rozrusznikiem. Dzisiaj pojechałem na test po osiedlu i auto niespodziewanie zgasło. Mimo ciepłego silnika zapaliło znowu po 30 sek. krecenia. Czy to może być wina przelewu na wtryskach ? Czy to może jakiś czujnik np. położenia wałka rozrządu ?