Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio III 1.5DCi '07 - Usterka Wspomagania

28 Sie 2012 21:35 4725 1
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam taki problem. Podjeżdżając pod dystrybutor na stacji benzynowej coś strzeliło, poczułem szarpnięcie na kierownicy i wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu dobrych 5km nagle zaświecił się komunikat ,,Stop'', ,,Usterka Wspomagania'' i przestało działać wspomaganie kierownicy. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu usterka znikła i auto ujechało około 10 km bez problemów po czym znów wspomaganie szlak trafił. Ponownie wyłączyłem zapłon przejechałem kolejne 2-3km i znów przestało działać, jednak tym razem już na stałe - wyłączenie zapłonu nic nie dało!

    Postanowiłem mu zafundować 12 godzinny reset, niestety to nie pomogło, więc pojechałem podpiąć się pod komputer w autoryzowanym salonie renault i wyświetliło mi dwa komunikaty:
    - Wspomaganie Kierownicy Elektryczne
    - Moduł elektroniczny
    Serwis w tym wypadku wymienia całe wspomaganie i taka przyjemność kosztuje 6000zł! Sorry, ale to jedna trzecia wartości auta. Powiedziano mi że moduł ten rejestruje wszystkie średnie i odchylenia i jeżeli coś przekroczy jakąś tam wartość to przepala się tzw. ścieżka bezpieczeństwa i to właśnie spotkało mój moduł.

    Na allegro można kupić kompletne wspomagania elektryczne jak i sam moduł (sterownik), ale niektórzy twierdzą że po włożeniu takiej używki auto nie odpali (część powiązana z immobiliserem). Inni twierdzą że nic się nie stanie! Dodam, że Clio palone z kluczyka.

    Teraz pytanie, jeśli moduł elektroniczny padł to:

    1) Czy mogę bez konsekwencji zmienić sam moduł? Czy może taka akcja unieruchomi mi auto?

    2) Jeśli tak można, to czy kupując ten moduł trzeba sprawdzić po numerach czy jest zgodny z kompem czy może być to dowolny moduł z clio III 1.5 DCI?

    3) Czy zna ktoś może jakiś sprytny sposób na jego wyciągnięcie, czy muszę wyciągnąć całą kolumnę kierownicy by do niego dojść?

    4) Jak go już wyciągnę i wsadzę nowy moduł, to czy nie trzeba na komputerze jeszcze wklepać VIN i ustawić czujnik położenia kierownicy, czy wystarczy go po prostu wpiąć i gotowe?
    5) Może wystarczy naprawić samą przerwaną ścieżkę bezpieczeństwa

    Znalazłem specjalistę w okolicach Wrocławia, który twierdzi że taka wymiana unieruchomi mi auto (pewnie chce mnie naciąć) i że za robociznę z częściami na gotowe uruchomi mi to wspomaganie z immobiliserem za 800zł do 1200zł w zależności co poszło (silniczek, szczotki, moduł itd.). Myślicie że to normalna cena czy można gdzieś taniej?
    Mimo że komputer ciągle pokazuje moduł elektroniczny (przerwanie ścieżki bezpieczeństwa) to boje się że jeśli naprawię lub go wymienię to że coś siedzi jeszcze w samym wspomaganiu elektrycznym (łożyska, szczotki, jakieś zwarcie) i że to ciągle będzie wywoływać błąd a w konsekwencji przepali ścieżkę i znów zablokuje wspomaganie.

    Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać? Z góry dziękuję za pomoc:)

    P.S. Sorki za wypracowanie, ale chciałem jak najdokładniej opisać usterkę:)
  • Poziom 42  
    mateusz1980 napisał:
    Postanowiłem mu zafundować 12 godzinny reset

    Dziwne, że nie pomogło, przecież tak się naprawia każde auto.....
    mateusz1980 napisał:
    który twierdzi że taka wymiana unieruchomi mi auto (pewnie chce mnie naciąć)

    Oczywiście, że cię naciągnie, to twoje auto jest popsute i ty masz problem i radzę jak najszybciej mu oddać auto, bo ma dość przystępna cenę...